Nog niet zo lang geleden heb ik mijn XC40 mogen ophalen. Volvo XC40 1.5 T5 Plug-in hybrid Ultimate Bright.
Nu kwam ik er laatst achter dat de Volvo’s vanaf 2023 (volgens internet) allemaal draaien op Google OS. Nu draait mijn Volvo nog met de Sensus software.
Zelf heb ik al het een en ander geprobeerd om eventueel de update zichtbaar te krijgen maar tot op heden nog niet gelukt.
De optie om je infotainment te rebooten werkt bij mij niet (homeknop 20sec inhouden). Mijn scherm wordt zwart behalve de climate cijfers blijven staan en er komt geen tekst “Screen cleaning mode active” te staan. Dus daarna reboot hij ook niet hoe lang je de knop ook vast houdt.
Op internet krijg ik het niet gevonden hoe dit mogelijk is. Mis ik nog een update via de dealer? Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand de oplossing?
XC40 2023 infotainment systeem OS
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Heb jij in een nieuwe auto al gelijk behoefte aan een update dan?? De benodigde updates, krijgt jouw Volvo bij de eerst volgende jaarbeurt, en dat gratis.Ottr schreef: ↑06.07.2025 - 22:06 Nog niet zo lang geleden heb ik mijn XC40 mogen ophalen. Volvo XC40 1.5 T5 Plug-in hybrid Ultimate Bright. Nu kwam ik er laatst achter dat de Volvo’s vanaf 2023 (volgens internet) allemaal draaien op Google OS. Nu draait mijn Volvo nog met de Sensus software. Zelf heb ik al het een en ander geprobeerd om eventueel de update zichtbaar te krijgen maar tot op heden nog niet gelukt.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- mtrc
- 1st Gear member
Reboot door de Homeknop in te drukken werkt niet op de Sensus!
Dat vertelde mijn garage me ook eerder maar dat betreft denk ik alleen het nieuwe systeem.
Zelf heb ik ook een XC40 T5 PHEV.
Je zal het moeten doen met wat er nu in zit maar zelf vind ik het oké en mis niets (behalve dan het ontbreken van RTI op dit moment)
Dat vertelde mijn garage me ook eerder maar dat betreft denk ik alleen het nieuwe systeem.
Zelf heb ik ook een XC40 T5 PHEV.
Je zal het moeten doen met wat er nu in zit maar zelf vind ik het oké en mis niets (behalve dan het ontbreken van RTI op dit moment)
- Ottr
- Starter
Dat niet maar ik zag via internet de meeste AAOS hebben en dacht dat er bij mijn model nog een update mogelijk was.Hans Eilander schreef: ↑07.07.2025 - 09:35Heb jij in een nieuwe auto al gelijk behoefte aan een update dan?? De benodigde updates, krijgt jouw Volvo bij de eerst volgende jaarbeurt, en dat gratis.
En had graag een volledig scherm gehad met Apple Carplay.
Ik krijg nu wel af en toe een melding dat er een update beschikbaar is. Alleen als ik dan naar Download Center ga dan is daar niks zichtbaar (de auto is dan verbonden via WiFi).
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Ik heb geen AAOS, maar nog het oude Sensus. Bij de jaarlijkse software update, bij de Volvo dealer, functioneert alles prima, en heb ik geen enkele behoefte om steeds weer een nieuwe update uit te voeren.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- MisterNick
- 2nd Gear member
Die update meldingen die je krijgt zijn hoogstwaarschijnlijk voor de navigatie kaarten en/of apps. Die kun je in het downloadcentrum vinden onder hun respectevielijke tabjes.Ottr schreef: ↑10.07.2025 - 18:07Dat niet maar ik zag via internet de meeste AAOS hebben en dacht dat er bij mijn model nog een update mogelijk was.Hans Eilander schreef: ↑07.07.2025 - 09:35Heb jij in een nieuwe auto al gelijk behoefte aan een update dan?? De benodigde updates, krijgt jouw Volvo bij de eerst volgende jaarbeurt, en dat gratis.
En had graag een volledig scherm gehad met Apple Carplay.
Ik krijg nu wel af en toe een melding dat er een update beschikbaar is. Alleen als ik dan naar Download Center ga dan is daar niks zichtbaar (de auto is dan verbonden via WiFi).
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)