Dat kun je oplossen door je mobiele telefoon door te schakelen naar je autotelefoon, na een aantal keer overgaan natuurlijk.V70Rene schreef: * Je zal je kennissen en evt. vrienden op de hoogte moeten stellen van je autotelefoon nummer.
(Geluids)kwaliteit autotelefoon
- IkeV70
- 5th Gear member
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- V70Rene
- 4th Gear member
Inderdaad, maar dat kan je toch ook direct laten doen ipv na een antal keren over laten gaan. Ik heb het nu zo een keer getest . in de auto stappen , en telefoon doorschakelen , werkt goed.
Weer 1 nadeel minder..hahaha
Greetz
Greetz
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- IkeV70
- 5th Gear member
Extra handelingen die je telkens moet verrichten bij in- en uitstappen zijn altijd lastig.V70Rene schreef:Inderdaad, maar dat kan je toch ook direct laten doen ipv na een antal keren over laten gaan. Ik heb het nu zo een keer getest . in de auto stappen , en telefoon doorschakelen , werkt goed.
Greetz
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 1st Gear member
Nou gisteren even bij de volvo dealer langs geweest voor het probleem met mijn geintregeerde auto telefoon hij vond het ook erg vreemd dat ik totaal geen bereik heb ermee terwijl beide sim kaarten wel gewoon bereik hebben in mijn mobiel hij zou op onderzoek uit gaan en ik word er over terug gebeld.
Vodafone ook nog maar even voor de zekerheid gebeld en die zei dat als beiden sim kaarten wel bereik hebben in de mobiele telefoon dat het dan niet aan de sim kaarten kon liggen maar dan aan de autotelefoon zelf.
Ik heb vanochtend de sim kaart van mijn vrouw erin gedaan van T-mobile en deze werkte meteen en vol bereik nou het zal mij benieuwen of ze de oplossing vinden en anders zal ik een andere provider moeten nemen of de kaart van mijn vrouw, ik weet alleen niet of T-mobile duokaarten hebben maar dat vraag ik dan wel na.
word vervolgd....................
Vodafone ook nog maar even voor de zekerheid gebeld en die zei dat als beiden sim kaarten wel bereik hebben in de mobiele telefoon dat het dan niet aan de sim kaarten kon liggen maar dan aan de autotelefoon zelf.
Ik heb vanochtend de sim kaart van mijn vrouw erin gedaan van T-mobile en deze werkte meteen en vol bereik nou het zal mij benieuwen of ze de oplossing vinden en anders zal ik een andere provider moeten nemen of de kaart van mijn vrouw, ik weet alleen niet of T-mobile duokaarten hebben maar dat vraag ik dan wel na.
- V70Rene
- 4th Gear member
Heb je al eens een andere Vodafone SIM kaart geprobeerd van iemand anders , om te testen ??
Greetz
Greetz
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
- IkeV70
- 5th Gear member
Niet dat je er veel aan hebt; mijn vodafone kaarten werken allebei zonder probleem.Stevie-S60 schreef:Nou gisteren even bij de volvo dealer langs geweest voor het probleem met mijn geintregeerde auto telefoon hij vond het ook erg vreemd dat ik totaal geen bereik heb ermee terwijl beide sim kaarten wel gewoon bereik hebben in mijn mobiel hij zou op onderzoek uit gaan en ik word er over terug gebeld.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Mijn Vodafone simkaart werkte helemaal niet in de Volvo-autotelefoon. Een KPN-kaart doet het echter uitstekend.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 1st Gear member
Ik heb net een simkaart van vodafone van een collega geprobeerd en deze doet het ook niet.
Ik denk dat als de dealer hier ook geen antwoord op heb dan maar de simkaart van mijn vrouw erin ga doen en hiervoor maar een duokaart te kopen wat ik trouwens weer raar vind bij T-mobile kost het je 17,50 euro een duokaart en bij vodafone is het gratis maar goed, voor dat geld kan ik wel gebruik maken van mijn autotelefoon.
Ik zal alleen iedereen weer een sms moeten sturen dat mijn nummer veranderd is wat een gedoe weer allemaal hij zou het gewoon moeten doen.
Als iemand anders nog tips hebben hoor ik het graag.
Ik denk dat als de dealer hier ook geen antwoord op heb dan maar de simkaart van mijn vrouw erin ga doen en hiervoor maar een duokaart te kopen wat ik trouwens weer raar vind bij T-mobile kost het je 17,50 euro een duokaart en bij vodafone is het gratis maar goed, voor dat geld kan ik wel gebruik maken van mijn autotelefoon.
Ik zal alleen iedereen weer een sms moeten sturen dat mijn nummer veranderd is wat een gedoe weer allemaal hij zou het gewoon moeten doen.
Als iemand anders nog tips hebben hoor ik het graag.
- FrankM
- 4th Gear member
Hoe oud is die carkit? Het lijkt wel alsof je alleen GSM900 ontvangt. Dat zou kunnen verklaren waarom Vodafone simmetjes in de telefoon het wel doen, maar niet in de carkit, terwijl Telfort (=KPN) het wel doet. Doet die Vodafone sim het nergens? Vodafone heeft bij mijn weten namelijk wel een GSM900 netwerk, maar mogelijk minder uitgebreid dan KPN.
Gr/F
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
ter info: T-mobile kaart was ook gratis en werkt in de auto
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
Nou als ik de site mag geloven kost de duokaart 17,50 ik vraag hem gewoon aan en dan zien we het wel of ik moet betalen.
- sijn
- 2nd Gear member
[quote="V70Rene"]
Ik heb een partnerkaart aangeschaft van Vodafone , kost je wel 10 Euro's per maand , maar heb je wel een extra nummer.
Voordelen:
* geen gehannes meer met mobiele telefoon uit en auto telefoon aan.
* een lege SIM kaart in de auto , enkel met SIM code - mocht de auto evt. open gebroken worden ben je alleen een lege SIM kaart kwijt. Ze kunnen er niets mee doen en als je belt ivm diefstal heb je je gewone mobiele nummer nog.Ze blokkeren alleen je partnerkaart nummer.
* je kan dus alle nummers in je auto telefoon zetten wat de telefoon een stuk sneller maakt ( mijn ervaring).
Nadelen :
* Je moet alle nummers in het geheugen van je telefoon zetten.
* Je zal je kennissen en evt. vrienden op de hoogte moeten stellen van je autotelefoon nummer.
Wie nog meer na- of voordelen weet mag ze erbij zetten.
Greetz[/quote]
Ik snap het niet:
Als je een ander nummer hebt in de auto (via een extra SIM), dan loop je soms je voice mails (tijdelijk) mis. bv als iemand je belt, en je neemt niet op dan schakelt hij door naar je auto en daar komt dan de voicemail terecht. Daar kom je pas achter als je weer (bv eind van de dag) in je auto zit. Lijkt me redelijk onhandig.
Ik ben overigens zeer te spreken over de geluidskwaliteit uit de speaker van de hoofdsteun en hoor ook weinig klachten over het geluid aan de ontvangende kant.
Ik heb een partnerkaart aangeschaft van Vodafone , kost je wel 10 Euro's per maand , maar heb je wel een extra nummer.
Voordelen:
* geen gehannes meer met mobiele telefoon uit en auto telefoon aan.
* een lege SIM kaart in de auto , enkel met SIM code - mocht de auto evt. open gebroken worden ben je alleen een lege SIM kaart kwijt. Ze kunnen er niets mee doen en als je belt ivm diefstal heb je je gewone mobiele nummer nog.Ze blokkeren alleen je partnerkaart nummer.
* je kan dus alle nummers in je auto telefoon zetten wat de telefoon een stuk sneller maakt ( mijn ervaring).
Nadelen :
* Je moet alle nummers in het geheugen van je telefoon zetten.
* Je zal je kennissen en evt. vrienden op de hoogte moeten stellen van je autotelefoon nummer.
Wie nog meer na- of voordelen weet mag ze erbij zetten.
Greetz[/quote]
Ik snap het niet:
Als je een ander nummer hebt in de auto (via een extra SIM), dan loop je soms je voice mails (tijdelijk) mis. bv als iemand je belt, en je neemt niet op dan schakelt hij door naar je auto en daar komt dan de voicemail terecht. Daar kom je pas achter als je weer (bv eind van de dag) in je auto zit. Lijkt me redelijk onhandig.
Ik ben overigens zeer te spreken over de geluidskwaliteit uit de speaker van de hoofdsteun en hoor ook weinig klachten over het geluid aan de ontvangende kant.
V70, D5 sport, 2007
- V70Rene
- 4th Gear member
Voicemailberichten kan je ook zien vlgs mij in je menu. Ik ben hier echter niet geheel cker van . Ik zal eens testen of eventueel voicemail doorkomt op een doorgeschakelde telefoon. Ik laat alles doorschakelen naar de auto als ik instap. Dus vanaf m'n mobiel alles direct doorschakelen zonder wachttijd, dus mis ik ook geen gesprekken. Als ik uitstap zet ik de mobiel weer terug.
Ik heb deze 2 handelingen als sneltoetsen aan m'n mobiel toegevoegd...dus zo geregeld.
Greetz Rene
Ik heb deze 2 handelingen als sneltoetsen aan m'n mobiel toegevoegd...dus zo geregeld.
Greetz Rene
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dat klopt helemaal.FrankM schreef:Hoe oud is die carkit? Het lijkt wel alsof je alleen GSM900 ontvangt. Dat zou kunnen verklaren waarom Vodafone simmetjes in de telefoon het wel doen, maar niet in de carkit, terwijl Telfort (=KPN) het wel doet. Doet die Vodafone sim het nergens? Vodafone heeft bij mijn weten namelijk wel een GSM900 netwerk, maar mogelijk minder uitgebreid dan KPN.
Gr/F
Alleen KPN heeft nog landelijk het 900 netwerk. De andere providers niet of slechts gedeeltelijk.
Zelf ontkennen ze dit feit, maar de simkaartjes liegen niet. Deze info werd me indertijd door een techneut van Volvo Almelo (Furness) gegeven en het bleek heel exact te kloppen.
De oudere Volvotelefoons gebruiken slechts gsm900.
Volvo Rules the Road
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik heb dit verhaal ook wel eens gehoord. Maar mijn Volvo telefoon, geleverd in MY 2001, is dus wel gewoon 900/1800 volgens de handleiding. Ik heb ook nooit een probleem gehad met mijn vodafone kaartje. Volgens mij moet Stevie-S60 een modernere telefoon hebben dan ik.Battlecruiser S80 schreef:Dat klopt helemaal.FrankM schreef:Hoe oud is die carkit? Het lijkt wel alsof je alleen GSM900 ontvangt. Dat zou kunnen verklaren waarom Vodafone simmetjes in de telefoon het wel doen, maar niet in de carkit, terwijl Telfort (=KPN) het wel doet. Doet die Vodafone sim het nergens? Vodafone heeft bij mijn weten namelijk wel een GSM900 netwerk, maar mogelijk minder uitgebreid dan KPN.
Gr/F
Alleen KPN heeft nog landelijk het 900 netwerk. De andere providers niet of slechts gedeeltelijk.
Zelf ontkennen ze dit feit, maar de simkaartjes liegen niet. Deze info werd me indertijd door een techneut van Volvo Almelo (Furness) gegeven en het bleek heel exact te kloppen.
De oudere Volvotelefoons gebruiken slechts gsm900.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dan was 2001 mogelijk het omschakeljaar naar 900/1800
Volvo Rules the Road
- marsm104
- 5th Gear member
- Contacteer:
Alle toestellen starten op 900mhz, en schakelen dan over naar 1800. De 900 band werkt dus nog gewoon.Battlecruiser S80 schreef:Dan was 2001 mogelijk het omschakeljaar naar 900/1800
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- primus69
- Starter
Mijn Volvo telefoon doet het niet meer. Geen antennesignaal. Volgens dealer zou de unit defect zijn. Er zijn op de gebruikte markt units te koop maar ik heb er geen gevonden met hetzelfde Volvo nummer. Unit met ander nummer zou niet werken.
Wie weet hier meer over?
Wie weet hier meer over?