Advies gevraagd

De nieuwe generatie S en V90
Syndikaat
1st Gear member

Hallo mede Volvo liefhebbers.

Ik was op zoek naar een v70 of een v50 maar het is een v90 geworden. Ik heb Volvo v90 t5 gekocht bij nieuwenhuijse Raalte met een jaar garantie. 1 eigenaar gehad en altijd onderhouden in Waddinxveen bij hooftman.
De auto rijd echt super en schakelt bijzonder goed.

Heeft 280k gelopen maar compleet onderhouden en afgestempeld bij hooftman.

Nu had ik vanmiddag hooftman aan de telefoon maar die wilde niet de gedetailleerde onderhoudshistorie opsturen. Hij zou het kunnen uitprinten en de gegevens van de vorige eigenaar eraf knippen. Daar wilden ze niet aan beginnen want die vraag krijgen ze heel vaak. Aangegeven dat ik er ook wel voor wil betalen en dan eventueel ophalen vanuit Apeldoorn naar Waddinxveen maar ook dat is geen optie. Nu gaan we bellen als ik het boekje met stempels heb met datums van onderhoud zodat ik dan alle informatie krijg qua onderhoud etc. Dus daar ben ik wel erg blij mee 😊😊
Mei vorig jaar had de auto nog een hele grote beurt, alle riemen incl distributie, accu, uitlaat spruitstuk, bougies etc, ......
Bij ford kun je aan de hand van vin nummer online onderhoudsverleden checken.
Enorm omslachtig dit bij Volvo zeg. Maar niks aan te doen.

Mijn vraag is omtrent de 8 traps automaat, die schakelt echt super. Maar gezien de km stand vraag ik mij af wat verstandig is qua bak olie verversen. Ik heb nu nog een jaar garantie en zit eraan te denken over zeg 2 maanden een power flush bij nieuwenhuijse Raalte te doen. Mocht er dan een probleem ontstaan is er de garantie. Ik ga vrijdag bellen met hooftman met alle datums zodat ik meer weet of de automaat om de zoveel kilometer geflusht is.

Degene van hooftman gaf aan als die goed schakelt het zo te laten.......

Tsja iemand met raad ??

Het is echt een prachtige auto met het panorama dak en het mooie zwarte leer.

Heeft meerdere stukken blanke lak van de voorbumper los maar dat komt heel snel goed. Hele voorbumper wordt gespoten.
Vrijdag middag worden de ramen geblindeerd.
Ik wil alleen nog een mooi setje 19 of 20inch velgen scoren en dan is die af
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RZA
5th Gear member

Zeer fraaie V90! En met de fijne T5.

Er is al heel veel geschreven over het flushen, zie bijv. viewtopic.php?t=98791

Ik heb het recentelijk bij 150k km gedaan, ook bij de dealer ivm garantie. Erg tevreden over resultaat. Zie hier m'n topic, ook voor 20" die ik er net op heb laten zetten.

viewtopic.php?p=1916126#p1916126

Ramen tinten zal 'm top staan. Ik ga dit rondom doen, dus ook voorruit en voorste zijruiten mee in een heel lichte (en wettelijk toegestane) tint.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
John Leeuwis
1st Gear member
Contacteer:

Wij hebben de ramen laten tinten bij GlassTinter in Emmen.
De beide voorramen laten beplakkmet warmtewerende blanke folie.
Direct warmte van de zon, is vooral door de bestuurders is èrg prettig.

Toch wel mooi, zo'n V90CC Pro :)

lint
Geartronic member

Mooie V90. Jammer dat Hooftman moeilijk doet met het nasturen van de onderhoudshistorie. Kan je de vorige eigenaar niet vragen om kopieën van de onderhoudshistorie op te sturen?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
John Leeuwis
1st Gear member
Contacteer:

lint schreef:Mooie V90. Jammer dat Hooftman moeilijk doet met het nasturen van de onderhoudshistorie. Kan je de vorige eigenaar niet vragen om kopieën van de onderhoudshistorie op te sturen?
Lijkt me een (Volvo) dealer afspraak/richtlijn.
Ik krijg van de vorige dealer ook geen onderhoudshistorie.
Misschien proberen ze je op deze manier te binden.
Werkt niet echt overigens.

Syndikaat
1st Gear member

Bedankt voor jullie advies en meedenken.

Afspraak voor bak flushen maak ik gelijk voor over 2 maanden.

Ja idd teleurstellend van hooftman. Ik weet niet of in het boekje de gegevens staan van de 1e eigenaar dus dat wordt dan geen optie helaas.

Wat ik wel tof vind van hooftman is dat ik kan terug bellen als ik het boekje heb met alle stempels en datums en hij dan exact verteld wat er is gebeurd.

Ramen tinten doen we vrijdag middag gelijk.
lint
Geartronic member

Best wel aparte afspraak/richtlijn. Niet echt klantvriendelijk.
MGB GT 1976
Syndikaat
1st Gear member

John Leeuwis schreef: 09.07.2025 - 22:15
lint schreef:Mooie V90. Jammer dat Hooftman moeilijk doet met het nasturen van de onderhoudshistorie. Kan je de vorige eigenaar niet vragen om kopieën van de onderhoudshistorie op te sturen?
Lijkt me een (Volvo) dealer afspraak/richtlijn.
Ik krijg van de vorige dealer ook geen onderhoudshistorie.
Misschien proberen ze je op deze manier te binden.
Werkt niet echt overigens.

Is idd echt een vreemde afspraak en ben ook echt teleurgesteld en zal dit morgen ook aangeven bij nieuwenhuijse bij het ophalen van de auto.

Mijn ford focus waar mijn dochter nu mee rijdt kun je gewoon bij ford de geschiedenis bekijken zonder gegevens over een vorige eigenaar te krijgen.

Is idd een Volvo ding zeiden ze bij hooftman.
Maar ff uitprinten en afknippen was ook teveel moeite.

Maar exact gaan vertellen wat er allemaal gebeurt is vond die geen probleem dus dat gaan we doen. Volgens mij duurt dat nog langer 😂maar dat is wel weer tof dus daar ben ik wel erg blij mee
Syndikaat
1st Gear member

lint schreef: 09.07.2025 - 22:18 Best wel aparte afspraak/richtlijn. Niet echt klantvriendelijk.
100% dezelfde gedachten.
fmulders
2nd Gear member

Iedere Volvo dealer kan de onderhoud historie inzien, dus als Hooftman je niet kan/wil helpen kan je het wellicht bij Nieuwenhuijse vragen. Zelfs als onderdeel van de aankoop.
Ik heb zelf een keer met problemen bij een Tsjechische Volvo dealer gestaan, ze konden daar exact laten zien wat er in Nederland allemaal aan mijn Volvo was vervangen. Ik mocht zelfs meekijken op het beeldscherm omdat de Nederlandse opmerkingen voor die dealer niet te lezen waren. Volgens mij waren er geen persoonsgegevens zichtbaar, alleen werkorder nummer en VIN.
Maar wellicht is dat anders als ze het moeten printen?
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
Gouwe
7th Gear member

Syndikaat schreef: 09.07.2025 - 23:17
lint schreef: 09.07.2025 - 22:18 Best wel aparte afspraak/richtlijn. Niet echt klantvriendelijk.
100% dezelfde gedachten.
Onze overheid heeft iets met AVG bedacht? En dus hebben ook dealers zich daar aan te houden. Kan zijn dat sommige dealers/medewerkers daarvan een wat meer striktere interpretatie hebben dan anderen. In ieder geval is Hooftman kennelijk van harte bereid je alle info te verstrekken op het moment dat je de auto in bezit hebt toch?
Veel plezier met deze upgrade trouwens!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
EVV
5th Gear member

Mooie auto! Ik zou dat spoelen van de automaat wel afstemmen met de verkoper. Stel dat er problemen ontstaan na het spoelen heb je kans dat de verkoper het op het spoelen gooit, dan ben je verder van huis.

Er passer trouwens als het goed is ook 21 inch velgen onder ;)
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
OGA244
8th Gear member

Een dealer kan de laatste 5 bezoeken zien met km stand, niet wat er gedaan is. Dealer systemen zijn dus niet voor andere dealers toegankelijk!
De claimhistorie is (wereldwijd) toegankelijk, daar staan ook kilometerstanden in en wat onder garantie vervangen is, heb je alleen niet veel aan.
De complete historie afgeven mag wettelijk niet in het kader van de avg,
Daar is niets onvriendelijks aan maar het gewoon correct toepassen van regels (dat zou bv een arts moeten weten)
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Gefeliciteerd met deze mooie V90! Zeker gelet op de kilometerstand, is het een erg nette auto. Toch wil ik (deels als medewerker van Hooftman) even een paar dingen uitleggen en een paar hardnekkige misverstanden uit de weg helpen.

Ja, er is AVG en dat maakt deze vraag complex. Los van de persoonlijke gegevens (niet alleen adresgegevens, er staan ook regelmatig persoonlijke aantekeningen op de factuur, bv over betalingsregelingen) staan er ook prijsafspraken op die onder privacy vallen.

Nee fsmulders, een dealer kan alleen de werkplaatshistorie inzien van de werkzaamheden binnen de eigen dealergroep. Vaak ook niet eens als een dealer onlangs is overgenomen door een andere groep.

Er is geen functie om alle facturen behorend bij een kenteken in 1 keer uit te draaien. Dat moet handmatig gebeuren, factuur voor factuur. Dat kost uren, zeker met een auto met een dergelijke kmstand. Andere optie is om per factuur een printscreen vanuit de werkplaatsadministratie te maken. Dat moet dan dubbel, 1 printscreen voor de werkzaamheden en 1 voor de gebruikte onderdelen. Bij langere werklijsten (groot onderhoud, paar banden en setje remmen) past het niet op 1 pagina maar worden dat er snel 3. Dus 6 printscreens voor 1 factuur. Die dan daarna AVG-proof gemaakt moet worden. Bij een auto met 280.000 km kost dat je een dag. Zonder gein. Uren die je niet kan doorfactureren.

Is het dan klantonvriendelijk als er besloten wordt een dergelijk verzoek niet te honoreren? Daarop zou ik wel graag jullie visie willen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
OGA244
8th Gear member

Een collega van mij heeft het ooit gedaan, bleek een opsporingsambtenaar te zijn die het vroeg, hij kreeg er een hoop gezeik nee.. ik doe het iig niet meer.
De oorspronkelijke eigenaar vond het klaarblijkelijk ook al niet nodig om de historie bij te leveren.
WillyWortel2
5th Gear member

Dit kun je niet allemaal verwachten van dealerwerkplaatsen die het onderhoud doen.
Terecht dat dit verzoek niet ingewilligd wordt.

Claim geschiedenis is toch wel interessant.
Die kan Nieuwenhuize printen op verzoek.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
OGA244
8th Gear member

De AVG is best n dingetje, je kunt al een douw krijgen als je klantgegevens open op je buro hebt liggen of als iemand op het scherm van je computer kan gluren..
lint
Geartronic member

AVG is best lastig om mee om te gaan.
MGB GT 1976
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Maar denk je nog steeds dat het klantonvriedelijk is Leo?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
OGA244
8th Gear member

lint schreef: 10.07.2025 - 11:26 AVG is best lastig om mee om te gaan.
dus? Jij noemt het naast lastig toch ook klantonvriendelijk als n dealer daar dan serieus mee omgaat?
(Een arts zou beter moeten weten)
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”