Trillingen en kraken!
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
...en louter elektrisch willen? (sorry, inkoppertje)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Recoman
- Starter
Hallo iedereen,
dat Technical Journal wat ik gedownload heb is volgens mij niets anders dan het technisch bulletin dat iemand eerder in dit topic noemde. Afgezien van de taal zal het de dealer vermoedelijk niet verbazen.
Ik laat jullie weten wat er uit komt!
dat Technical Journal wat ik gedownload heb is volgens mij niets anders dan het technisch bulletin dat iemand eerder in dit topic noemde. Afgezien van de taal zal het de dealer vermoedelijk niet verbazen.
Ik laat jullie weten wat er uit komt!
S60 D3
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
Moto Guzzi California 1100 EV 1997
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
- Recoman
- Starter
Er is zoiets als wettelijke garantie van één jaar. Daarom zegt de dealer niet "gefeliciteerd".
S60 D3
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
-
- 1st Gear member
Pasja123! schreef: ↑08.07.2025 - 21:26 Dat kan ik idd wel bevestigen, zo zou ik geen merk kunnen noemen waar er geen problemen zijn met diverse uitvoeringen maar er zijn diverse forumleden die menen in een premium auto te rijden, terwijl als je alle dingetjes op een rij zet, dit een normale merk en normale auto is, net zoals de Toyota, de Nissan, de Ford etc. etc.
In theorie prima merken die prima modellen produceren, maar idd elk merk heeft zo nu en dan wel een paar dingetjes. Het feit is wellicht ook een beetje dat op forums veelal mensen 'aan het woord' zijn die probleempjes of vragen hebben omtrent hun auto.
Eentje springt er de laatste jaren wel erg negatief uit en da's het bedrijf Stellantis. Ik geloof dat ik geen nieuwe auto van dit bedrijf zou willen hebben. (Alhoewel, als ik 'm gratis zou krijgen.....................)
Euh, zelfs gratis wil je een stellantismonster niet onder uw kont...Pasja123! schreef: ↑08.07.2025 - 21:26 Dat kan ik idd wel bevestigen, zo zou ik geen merk kunnen noemen waar er geen problemen zijn met diverse uitvoeringen maar er zijn diverse forumleden die menen in een premium auto te rijden, terwijl als je alle dingetjes op een rij zet, dit een normale merk en normale auto is, net zoals de Toyota, de Nissan, de Ford etc. etc.
In theorie prima merken die prima modellen produceren, maar idd elk merk heeft zo nu en dan wel een paar dingetjes. Het feit is wellicht ook een beetje dat op forums veelal mensen 'aan het woord' zijn die probleempjes of vragen hebben omtrent hun auto.
Eentje springt er de laatste jaren wel erg negatief uit en da's het bedrijf Stellantis. Ik geloof dat ik geen nieuwe auto van dit bedrijf zou willen hebben. (Alhoewel, als ik 'm gratis zou krijgen.....................)
- Recoman
- Starter
Voor wie geinteresseerd is in het Amerikaanse forum hierbij de link naar het topic "trillingen boven 100 km/h".
https://www.xc40forum.com/threads/steer ... post-69345
https://www.xc40forum.com/threads/steer ... post-69345
S60 D3
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
-
- 1st Gear member
Ik heb elk bericht daar gelezen : te triest voor woorden.
Jammer dat Hans IJlander dit topic niet kent. Hij blijft namelijk maar denken dat 'ie in een premium auto rijdt . Duidelijjk niet dus.
Nu maar hopen dat áls hij dit topic leest, het kwartje ook bij hem valt en hij zich eindelijk realiseert dat hij in een normale auto rijdt. Niet slecht, niet bijzonder goed of premium , maar gewoon een normale auto.
Jammer dat Hans IJlander dit topic niet kent. Hij blijft namelijk maar denken dat 'ie in een premium auto rijdt . Duidelijjk niet dus.
Nu maar hopen dat áls hij dit topic leest, het kwartje ook bij hem valt en hij zich eindelijk realiseert dat hij in een normale auto rijdt. Niet slecht, niet bijzonder goed of premium , maar gewoon een normale auto.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Dag Pasja.Pasja123! schreef: ↑10.07.2025 - 12:28Ik heb elk bericht daar gelezen: te triest voor woorden. Jammer dat Hans Eilander dit topic niet kent. Hij blijft namelijk maar denken dat 'ie in een premium auto rijdt . Duidelijk niet dus. Nu maar hopen dat áls hij dit topic leest, het kwartje ook bij hem valt en hij zich eindelijk realiseert dat hij in een normale auto rijdt. Niet slecht, niet bijzonder goed of premium , maar gewoon een normale auto.
Waarom zou is heel het internet afstruinen, om allerhande topics over de Volvo Recharge te lezen? Ik heb geen Racharge, geen Twin en geen Single Engine. Ik rij een benzine versie. En ik beoordeel mijn eigen Volvo, die me na bijna 5 jaar en 61.000 km nog nooit heeft teleurgesteld. En waar het gaat over Volvo als Premium merk, zuig ik dat niet uit mijn duim, maar dat is in heel Europa en omstreken bekend. Volvo behoort tot de Premium merken. Vanaf de kleinste EX30 tot de dikste EX90. Neem de type lijn : EX30, XC40, EX40, EC40, S60, V60, XC60, XC70, S90, V90, XC90, EX90. Allemaal top modellen. De XC40 is eind 2017 geïntroduceerd, en was in 2018 al: Auto van het jaar. Ook viel de XC40 in de prijzen van: Beste occasion, en: Zakenauto van het jaar. Sterker nog, na 8 jaar op de markt, is de XC40 nog steeds zeer in trek. Zeg dus maar gerust: Dit model is een Evergreen. Ik heb diverse vergelijkingstest gezien, en bijna overal is de XC40: The Winner!
Premium heeft alles te maken met (Design) vormgeving, materiaal gebruik, uitstraling, prijs en kwaliteit, en naam in de Autowereld. Volvo staat alom bekend als een Premium merk. Door de snel veranderende markt, is Volvo overgestapt van fossiele brandstof naar elektrisch. De zeer betrouwbare benzine, en diesel motoren, werden helaas in rap tempo uit gefraseerd. Dit was een grote inschattingsfout. Veel Volvo rijders, waaronder ondergetekende, zijn nog lang niet toe aan een stekker auto. Geen PIH, geen PHEV, en dus ook geen EV. We zien dat de aflevering van producten, te ver vooruit loopt op de ontwikkeling van de software. Dat kun je lezen in topics over de EX30 en de EX90. Sommigen EV rijders, zitten letterlijk te smachten op een update, zodat alles naar behoren werkt. Dat zou het mijns inziens al moeten doen bij het verlaten van de showroom. Maar ach, wie ben ik?
Ik behoor tot de zeer tevreden, en zeer gelukkige Volvo rijders, die nog net op tijd een originele Volvo ICE konden bemachtigen in 2020. Daarna kwam al snel de Hybride en Plug in motoren. En verdwenen, tot verdriet van veel Volvo rijders, de oude vertrouwde benzine en diesel varianten. Maar ik heb dus zo,n Premium XC40. Een prachtige Volvo. Een koppendraaier. Kwalitatief, gewoon top. Ik kan dus niet oordelen over andere Volvo rijders. Ik lees wel graag mee, met wat anderen ervaren met al die nieuwe technieken. En dat lezen, doet me juist goed beseffen wat een bofkont ik ben, met een probleemloze Volvo. Dus uit de feiten en de Persoonlijke ervaring na bijna 5 jaar, geef ik mijn Volvo XC40 T2 Business Pro automaat uit 2020, het welverdiende predicaat: Premium.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
Ennuh, klagen en mopperen gebeurd op een forum nu eenmaal meer dan positieve geluiden laten horen.
Als je elke dag een probleem met je auto ervaart zul je dat elke dag op het forum willen zetten. Als je dagelijks plezier van je auto hebt is er geen reden om dat telkens op het forum te vermelden toch?
Dus in verhouding zullen er (bij alle merken) veel meer topics zijn die over problemen gaan, dan over de fijne en goede ervaringen?
Als je elke dag een probleem met je auto ervaart zul je dat elke dag op het forum willen zetten. Als je dagelijks plezier van je auto hebt is er geen reden om dat telkens op het forum te vermelden toch?
Dus in verhouding zullen er (bij alle merken) veel meer topics zijn die over problemen gaan, dan over de fijne en goede ervaringen?
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
-
- 1st Gear member
Dat was idd. precies wat ik bedoelde, al constateer ik ook dat er op sommige merkenforums best wel wat mensen zijn die redelijk vaak in berichten laten weten dat ze zó tevreden zijn over hun auto. Daar is niets mis mee, maar omdat ik diverse merken heb gereden en ook op diverse forums lid ben geweest, valt dat soms een beetje op.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Klopt hoor. Al moet ik toegeven in de loop der jaren, dat ik nooit een pech of probleemauto heb gehad. Behalve dan mijn eerste Fiat 128 toen 3 jaar oud. Ik had geen ervaring, en van een bedenkelijke particulier gekocht. Die was dus na 3 maanden weg. 2x Citroën gereden, 4x Datsun, van Cherry tot Bleubird. 2x Nissan. 1 Toyota Corolla GTSi. Toen 7 Opels. En nu dus mijn eerste Volvo. Mijn 18e auto, sinds mijn rijbewijs. En dit is een blijvertje. Ik weet nu wat ik heb, en durf de uitdaging niet aan met stekkerauto,s. Prima toch? Ik moet er wel bijzeggen, dat ik elke 3 jaar inruilde voor een nieuwe. Nooit een auto gehad die trilde of kraakte. (Om on topic te blijven)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member