Goedeavond allemaal!
Ik ben nieuw hier dus bij deze stel ik me even voor.
Ik ben van plan om mijn eerste volvo te gaan kopen , alleen nu twijfel ik dus tussen 2 types van dezelfde prijs....
-440 gle 1.8
-440 dl fleet 1.8i
Welke van deze 2 zou ik dus het beste kunnen nemen volgens jullie?
En is de injectie bij de 2e nou echt zo veel beter dan zonder?
Ik heb zelf niet zo veel verstand van auto , dus als iemand mij hier de verschillen , en voor en nadelen zou kunnen vertellen zou ik daar heel blij mee zijn!!
Bedankt alvast...
440 GLE1.8 Of 440 DLfleet 1.8i
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
heeft de fleet niet std. airco?
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Dat staat er dus niet bij ...bart simpson schreef:heeft de fleet niet std. airco?
Ik weet niet of die airco heeft dus , wat ik tot nu toe vernomen heb is dat de 1.8 GLE een luxere uitvoering is?
Nog bedankt voor je snelle reactie bart.
-
- 1st Gear member
de fleet heeft niet standaard een airco. de mijne tenminste niet 

Verwacht: Volvo V50 D2 Sport S&S Ice White MY2011
Te koop: Volvo 850 2.5T | november 1996 | blauw metallic | 271.500km |
Volvo 440 DL Fleet 1.8i | september 1996 | groen metallic | 132.000km |
Te koop: Volvo 850 2.5T | november 1996 | blauw metallic | 271.500km |
Volvo 440 DL Fleet 1.8i | september 1996 | groen metallic | 132.000km |
-
- 1st Gear member
Ja als ik op de schoonheid van de auto af ga ( kleur etc)
Dan zou ik het liefst de GLE1.8 hebben wannt die vind ik gewoon een stuk mooieer...
Maar is het volgens jullie miss toch beter om voor de 1.8i Fleet te gaan vanwege technische redenen ofzoo ?
Een antwoord zou ik zeerrrr op prijs stellen
Gr.
Dan zou ik het liefst de GLE1.8 hebben wannt die vind ik gewoon een stuk mooieer...
Maar is het volgens jullie miss toch beter om voor de 1.8i Fleet te gaan vanwege technische redenen ofzoo ?
Een antwoord zou ik zeerrrr op prijs stellen

Gr.
-
- 4th Gear member
bouwjaren en kilometerstanden zijn wat belangrijker!
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 1st Gear member
YannickvanRooyen schreef:bouwjaren en kilometerstanden zijn wat belangrijker!
Jaa i know ...
Bij de GLE 1.8 is de Kmstand ; 150.000 en bouwjaar 95
en bij de DL Fleet1.8i is de Kmstand ; 190.000 en is ook van hetzelfde jaar..
Maar wat zijn nou de echte verschillen tussen die 2 dan?
Mvg
-
- 4th Gear member
De motoren zijn gelijk, ze hebben allebei een 90 pk injectiemotor. Wellicht is een van de verkopers de "i" vergeten erbij te zetten.
De GLE was de meest luxe 'normale' uitvoering, de Fleet was een opgewaardeerde DL, dus de minst luxe versie met een aantal extra's (vooral gericht op de leaserijders, dacht ik).
Overigens zou ik kijken naar de algemene staat van de auto en of je het onderhoud kunt achterhalen. Ik zou eerder een auto met 190.000km op de klok kopen die al zijn onderhoud op tijd heeft gehad, dan een verwaarloosde wagen met 150.000km op de klok.
Maar als ze vergelijkbaar zijn kies je natuurlijk de wagen met de minste km's, in deze prijsklasse is het belangrijk dat de auto goed is, en dat je er nog een tijd zonder grote kosten mee kunt rijden, opties en accesoires zijn minder van belang... (naar mijn bescheiden mening)
De GLE was de meest luxe 'normale' uitvoering, de Fleet was een opgewaardeerde DL, dus de minst luxe versie met een aantal extra's (vooral gericht op de leaserijders, dacht ik).
Overigens zou ik kijken naar de algemene staat van de auto en of je het onderhoud kunt achterhalen. Ik zou eerder een auto met 190.000km op de klok kopen die al zijn onderhoud op tijd heeft gehad, dan een verwaarloosde wagen met 150.000km op de klok.
Maar als ze vergelijkbaar zijn kies je natuurlijk de wagen met de minste km's, in deze prijsklasse is het belangrijk dat de auto goed is, en dat je er nog een tijd zonder grote kosten mee kunt rijden, opties en accesoires zijn minder van belang... (naar mijn bescheiden mening)
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 1st Gear member
Bedankt voor je reactie eej....roever schreef:De motoren zijn gelijk, ze hebben allebei een 90 pk injectiemotor. Wellicht is een van de verkopers de "i" vergeten erbij te zetten.
Ja dan ga ik toch voor de GLE 1.8 denk ik want die is een stuk mooier + er zitten 40.000 minder Km op , en er zit een onderhouds boekje bij EN hij is gewoon een stuk mooier !
-
- 4th Gear member
Zoek maar eens op aankooptips in het 440 forum, met de zoek-link bovenaan in de header...
Je zult iig moeten letten op roest bij de achterste wielkasten, en of de motor goed loopt zonder terugvallen of uitvallen als je de koppeling intrapt. Maar bij de aankooptips staat genoeg informatie...
Ps. als je hem koopt moet je wel ff een foto-tje plaatsen!
Je zult iig moeten letten op roest bij de achterste wielkasten, en of de motor goed loopt zonder terugvallen of uitvallen als je de koppeling intrapt. Maar bij de aankooptips staat genoeg informatie...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- 1st Gear member
roever schreef:Zoek maar eens op aankooptips in het 440 forum, met de zoek-link bovenaan in de header...
Oke bedankt!
Die ik wilde hebben is al weg dus dat is jammer..
Ik heb nu een andere gevonden... Dit is ook een GLE 1.8 uit 94 met 160.000 op de teller..
De prijs is 1150 E . De kleur is zon Bordeaux rode .. beetje donkerachtig rood dus. Opzich wel een mooie kleur vind ik ,
Wat vinden jullie ervan ?
-
- 1st Gear member
Ik denk dat ik toch de GLE1.8i Bordeaux rode ga kopen , die komt uit 94...
Er staat alleen dat de APK keuring op 1 april moet gebeuren .. ik mag daarbij wel eisen dat ze die erbij doen voor die prijs toch? (1150)
Is er nog een groot belangrijk verschil met de auto uit 94 , of 95 ,96?
Als iemand mij miss een site weet met de verschillende gegevens van die autos dan zou ik daar heel blij mee zijn!
Mvg Dennis
Er staat alleen dat de APK keuring op 1 april moet gebeuren .. ik mag daarbij wel eisen dat ze die erbij doen voor die prijs toch? (1150)
Is er nog een groot belangrijk verschil met de auto uit 94 , of 95 ,96?
Als iemand mij miss een site weet met de verschillende gegevens van die autos dan zou ik daar heel blij mee zijn!
Mvg Dennis
-
- 1st Gear member
Ja daarom dat d8 ik dus ook...P130 schreef:Die APK zou ik er voor dat geld zeker bij "eisen". Als ze daar niet mee akkoord gaan weet je eigenlijk al genoeg...
En is 1150euro een mooie prijs voor zon auto ? ( als ie goed in orde is dan he)
Er staat 162.000 Km op..
Mvg .
- laheije
- 4th Gear member
Bekijk eerst goed de wielkasten van die auto zoals roever ook al aangaf.
Ik heb een 97er gehad en daar heb ik al een nieuwe rand om het achterspatbord moeten maken.
De jongere series van de 4 series zijn daar een stuk gevoeliger voor dan die tot bouwjaar 1993, die waren echt nog goed van plaatwerk, daar moest je met een loep zoeken naar een roestplekje.
Dit is geen flauwe kul want ik heb ze allemaal gehad.
Gr. Huub
Ik heb een 97er gehad en daar heb ik al een nieuwe rand om het achterspatbord moeten maken.
De jongere series van de 4 series zijn daar een stuk gevoeliger voor dan die tot bouwjaar 1993, die waren echt nog goed van plaatwerk, daar moest je met een loep zoeken naar een roestplekje.
Dit is geen flauwe kul want ik heb ze allemaal gehad.
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 5th Gear member
idd te hoog. alle luxe in de 4xx reeks heb je vanaf 1200 euro. Behalve bij de dealer, maar dat zijn afzetters. Die vragen soms nog 3500 euro voor deze wagen haha.
Maar ik zou voor een nieuwer type gaan, dus vanaf modeljaar 1995 toen ze die GL, DL, GLE nummering lieten vallen en op Sportline, Luxury, Nordic line over stapte.
Die hebben toch enkele verbeteringen gekregen ten opzichte van zijn voorganger. Motorisch zal t wel niet, maar optisch iig wel.
Maar ik zou voor een nieuwer type gaan, dus vanaf modeljaar 1995 toen ze die GL, DL, GLE nummering lieten vallen en op Sportline, Luxury, Nordic line over stapte.
Die hebben toch enkele verbeteringen gekregen ten opzichte van zijn voorganger. Motorisch zal t wel niet, maar optisch iig wel.
-
- 1st Gear member
Ja daar heb je volgens mij wel gelijk in ja...mightyspawn schreef:idd te hoog. alle luxe in de 4xx reeks heb je vanaf 1200 euro. Behalve bij de dealer, maar dat zijn afzetters. Die vragen soms nog 3500 euro voor deze wagen haha.
Mja die uit 96 enzo die zijn wat moeilijker te vinden en degene die de mooie kleuren hebben staan tot nu toe vaak bij een dealer..
Maar ik ga er sowieso wat van de prijs af proberen te halen want dit is wel wat te veel ja.
Maar zijn die GLE's uit 94 echt een stuk slechter dan Qua onderdelen?
of zijn het meer de kleiner dingetjes zoals airco enzo...?