D4 181pk

Plaats reactie
menno744
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

Goedenavond,

Helaas heb ik de koppakking van mijn V70 d4 (automaat 270000) moeten laten vervangen, nu deze vervangen is is het probleem dat de auto afslaat bij meer vermogensvraag.
Als deze is afgeslagen start deze wel gelijk weer,, het relais op de injectorrail blijft tikken na het afslaan.

De volgende foutcodes komen naar voren bij het uitlezen:

P229000 Regeldruk injector te laag
P000400 Regelklep brandstofvolume, circuit hoog

De auto staat nog bij de garage, dus ik weet niet precies wat de status op dit moment is, maar de planning is om over 2 weken met deze auto op vakantie te gaan :( en alles wordt een beetje kort dag.
Heeft iemand een suggesties wat dit kan zijn? of een vergelijkbaar probleem gehad?

Bedankt voor de reacties :)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10589
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

EGR nog in werking maar dichtgeslibd? Krijgt de auto nog wel genoeg lucht?
Welk bouwjaar is hij?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
menno744
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

Het bouwjaar is 2014. Wat betreft de egr heb ik geen idee, maar de auto had dit probleem niet voor het vervangen van de koppakking.
Gebruikersavatar
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Staat de distributieriem wel goed op tijd?
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
menno744
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

Dat vraag ik me ook af, eigenlijk mag ik daar toch wel vanuit gaan dat ze dit gecheckt hebben.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10589
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Conclusie;
Terug gaan en laten checken. En herstellen.
Een complete airintake reiniging kan ik je aanbevelen! Gaat jouw D4 lekker vinden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1521
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

D4 zegt mij niet zoveel. Die van mij was een 2.0 5 cilinder. En die van de TS?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10589
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Frits V70 schreef: 13.07.2025 - 11:14 D4 zegt mij niet zoveel. Die van mij was een 2.0 5 cilinder. En die van de TS?
D4 181 PK is een 4 cylinder. +/- 450K km met een 181pk geploft…… Ken ze redelijk wel. Zowel 2x handbak als 2x geartronic gereden.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 13.07.2025 - 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1521
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Hans oet Twent schreef: 13.07.2025 - 11:34
Frits V70 schreef: 13.07.2025 - 11:14 D4 zegt mij niet zoveel. Die van mij was een 2.0 5 cilinder. En die van de TS?
D4 181 PK is een 4 cylinder. +/- 450K km met een 181pk geploft…… Ken ze redelijk wel. Zowel 2x hanbak als 2x geartronic gereden.
Ok, dan kan er dus mogelijk ook nog een probleem met scheuren in cilinderwanden zijn? Is toch een issue bij deze motoren?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
menno744
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

De auto staat nog in de garage. De cilinders zijn op druk getest voordat de kop er weer op ging.

De airintake is een goeie tip, maar niet mijn prioriteit voor nu.
Rikky
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 06.01.2024 - 17:48

Geen fijne melding zo voor de vakantie :(

Ik kan alleen de inhoud van de 2e foutcode terugvinden (de eerste alleen via omschrijving eventueel).

Diagnostic trouble code (DTC) information ECM-P000400

Condition
Under certain operating modes (warm engine) fuel pressure is controlled with the fuel flow control valve.
The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that:
The fuel pressure is incorrect during this type of operating mode.
The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of:

Engine running.
Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.

Substitute value
Calculated value.
Possible source
Too high fuel flow to the injection pump caused by:
Damaged fuel pressure sensor.
Damaged injector.
Damaged fuel flow control valve (MPROP).
Damaged tank pump.
Too high fuel pressure from the injection pump caused by:
Damaged injection pump.

Fault symptom
None.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10589
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

menno744 schreef: 13.07.2025 - 13:15 De auto staat nog in de garage. De cilinders zijn op druk getest voordat de kop er weer op ging.

De airintake is een goeie tip, maar niet mijn prioriteit voor nu.
Zou er wel degelijk een prio van maken, geen lucht, geen fijne auto. Stotteren en inhouden…..
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
redracer
4th Gear member
Berichten: 773
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Op die injector rail zit nog een brandstofdrukregelaar geloof ik . Of gewoon heel simpel brandstoffilter verstopt , hoe oud is dat filter in jaren en kms ?
menno744
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 24.01.2008 - 22:01
Locatie: haarlem

@Rikky bedankt!

@Hans klopt, maar de auto ging met kapotte koppakking naar de garage zonder dit probleem, dus eerst auto rijdend terug en dan de inlaatreiniging :)

@Redracer Als het goed is zou de garage deze vervangen. Brandstoffilter doe ik jaarlijks om de 15-20k kilometer.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”