Hoi people,
Ik mis het ontbreken van een temperatuur of koelvloeistof meter.
Nu heb ik opnwat forums gelezen ,dat er oplossingen zijn met een soort van extern ob2 kastje
Ik vond dit multitool X 50 plus en vroeg hen of die compatibel is met mijn V60 D3D4 2011.
Dit kreeg ik als antwoord.
. Controleer het OBD-II-protocol: Controleer of uw Volvo V60 uit 2011 een standaard OBD-II-protocol gebruikt dat compatibel is met de X50 Plus.
Controleer de voertuigconfiguratie: Controleer of uw voertuig geen speciale configuraties heeft.
Waar vindt ik die info over mijn auto??
Kan iemand mij daarin helpen???
Koelvloeistof of temperatuur meter
- Erik1982
- 2nd Gear member
Denk dat het kwestie van proberen is…
Ik heb zelf ook weleens geprobeerd uit te zoeken wat wel en niet uit te lezen is.
Heb een CFE gehad maar die was erg beperkt in extra functies voor mijn uitvoering.
Heb een simpele OBD2 dongle van Autophix en daar kun je koelvloeistof temperatuur, turbodruk, brandstofdruk etc mee uitlezen via een app op je telefoon.
Ik heb zelf ook weleens geprobeerd uit te zoeken wat wel en niet uit te lezen is.
Heb een CFE gehad maar die was erg beperkt in extra functies voor mijn uitvoering.
Heb een simpele OBD2 dongle van Autophix en daar kun je koelvloeistof temperatuur, turbodruk, brandstofdruk etc mee uitlezen via een app op je telefoon.
V60 T3 Rebel Blue met "Polestar Engineered Optimalisation"
-
- 1st Gear member
Ik denk dat je idd beter een obd2 dongle kan kopen icm je smartphone. Met Car Scanner of Torque app lees je die, en veel andere, parameters uit. Een keer begonnen, word je toch nieuwsgieriger.
Met genoemde apps kan je eigen dashboards maken. De dongle keuze en kwaliteit variatie is enorm. Car Scanner en Torque geven via hun website wel advies mbt voorkeur.
Dan kom je snel uit op “Vlinker MC” voor android of de “Vlinker MC+” voor IOS van Vgate. Of de OBDLINK MX+. Die laatste kan iets meer, heeft een eigen app, maar is ook 3x zo duur.
Je kan er een via amazon (ofzo) proberen met de lite versie van een van de apps. Grote kans is dat je daar al tevreden mee zult zijn.
Met genoemde apps kan je eigen dashboards maken. De dongle keuze en kwaliteit variatie is enorm. Car Scanner en Torque geven via hun website wel advies mbt voorkeur.
Dan kom je snel uit op “Vlinker MC” voor android of de “Vlinker MC+” voor IOS van Vgate. Of de OBDLINK MX+. Die laatste kan iets meer, heeft een eigen app, maar is ook 3x zo duur.
Je kan er een via amazon (ofzo) proberen met de lite versie van een van de apps. Grote kans is dat je daar al tevreden mee zult zijn.