Hoi,
Mijn S80 uit 99 had een storing in de airbags zitten. Omdat ik ermee in de bergen wil gaan rijden ben ik eens gaan kijken of ik die storing eruit kon krijgen.
Na uitlezen gaf deze 2 storingen. Een was de SRS-0014 ( bestuurders airbag resistant to high) en de ander was SRS-0115 ( control unit. Internal fault ).
Deze laatste fout bleef erin zitten, ook al had ik de bestuurdersairbag verwisseld met een 2,7ohm weerstand.
Ik kreeg toen te horen dat de control unit gereset moest worden. Dit lukte helaas niet bij een kenner. Onderweg van deze resetter naar huis viel de auto stil.
Na wat tikken op de (los liggende) airbag control unit (bevind zich in het tussenconsole, tussen de stoelen, achter de schakelpook) starte de auto weer.
Eenmaal in de straat thuis dacht ik: Ik ga toch eens kijken wat er gebeurd als ik weer aan die unit zit... En jawel de auto viel direct weer stil.
De stekker heb ik nagelopen en alle contacten gereinigd. Auto sloeg daarna de ene keer wel en de andere keer niet aan waardoor ik er een beetje vanuit ging dat deze unit overleden was.
Ik heb een exact dezelfde type gebruikt gekocht en deze in de auto geplaatst. De auto sloeg gelukkig wel weer aan maar het airbag sturingslampje op het dashboard brandde helaas nog ( had een hoopje dat die ook gelijk uit zou zijn).
Ik heb de auto uit gedaan en de storingen uitgelezen. Dit waren er nu ineens 4: SRS-0225 (control unit. Internal fault), SRS-00D5 (SRS indicator lamp. Signal missing), SRS-00D6 (Front dat buckle. Signal missing) en SRS-E003 ( Configuration Fault, Faulty Configuration).
De auto heeft vanaf dat moment niet meer kunnen starten (aanslaan). Wat ik ook tip en/of rommel aan het kastje of bedrading...
Ik denk dat die laatste storing, de SRS-E003, betekend dat deze unit niet geprogrammeerd is voor deze auto.
Voordat ik straks wellicht hoge kosten ga maken door dit probleem bij een volvo dealer neer te leggen ( en de auto er op een aanhanger naartoe te brengen ivm automatische versnellingsbak ) hoor ik graag of er iemand is die tips heeft hierin.
Auto slaat niet aan
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Als je de oude unit nog hebt deze terugplaatsen om zo (hopelijk) bij een specialist zonder te hoeven laten slepen te kunnen laten checken en de nieuwe unit naar de auto te laten programmeren?
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
De meeste automaten laten slepen over kortere afstand met beperkte snelheid toe.
Het instructieboekje geeft meestal meer informatie. De dealer kan je hierover ook informeren.
Het instructieboekje geeft meestal meer informatie. De dealer kan je hierover ook informeren.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Rene64
- 2nd Gear member
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29
Contacten gereinigd.. hopelijk niet met contactspray, dat is heel slecht en richt ( zeker op lange termijn) alleen maar meer schade aan.
Ik denk aan een soldeerbreukje in een van de contacten.
Iemand met ervaring in elektronica eens laten kijken.
En die nieuwe module zal minimaal ingeleerd moeten worden en ook nog eens bij de auto moeten passen.
Ik denk aan een soldeerbreukje in een van de contacten.
Iemand met ervaring in elektronica eens laten kijken.
En die nieuwe module zal minimaal ingeleerd moeten worden en ook nog eens bij de auto moeten passen.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic