Kreeg vandaag dit te horen van Volvo Nederland.
"Een hele goedemorgen. Het volgende is zojuist vrijgegeven."
"Inmiddels is de oplossing waarschijnlijk gevonden en zijn onze collega' s in Zweden op deze op de verschillende modellen aan het testen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt de Volvo-dealer als eerste geïnformeerd. Zij kunnen u dan ook verder begeleiden, mocht dit nodig zijn. De eerste berichten over een definitieve oplossing worden verwacht voor het eind van de maand"
Dus eind deze maand horen hopelijk de Volvo dealers meer hierover en wij dus ook
Geen verkeersinfo bij Sensus
- MisterNick
- 2nd Gear member
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
- Jers3n
- 5th Gear member
Klinkt hoopvol.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- MisterNick
- 2nd Gear member
"eerste berichten over een definitieve oplossing worden verwacht voor het eind van de maand". Eerste berichten over een definitieve oplossing? Dat zou suggereren dat ze nu eerst met een een tijdelijke oplossing gaan komen, vreemd.
- Gouwe
- 7th Gear member
Of ze bedoelen dat ze nu aan het testen zijn en n.a.v. de uitkomsten nog wijzigingen gaan doorvoeren voordat ze de definitieve oplossing in productie nemen (OTAP, je weet wel).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Infinitysnek
- 1st Gear member
Misschien is het wat ongelukkig verwoord. In combinatie met de zin er voor lees ik het alsof het probleem op meerdere manieren opgelost kan worden en dat niet zeker is of dit met of zonder tussenkomst van de dealer is. Wellicht weten ze tegen het einde van de maand op welke manier het probleem opgelost gaat worden
Volvo V60 T6 Recharge
-
- 4th Gear member
Dit las ik op het UK forum van iemand die een email van Volvo kreeg. Het ligt in dezelfde lijn als het bovenstaande:
Good afternoon,
We're delighted to share some good news. A fix has now been identified for the Real Time Traffic Information issue that has affected some of our customers over the past few months.
We truly appreciate your patience and understanding while we've been working hard behind the scenes to resolve this.
To get everything back up and running, we kindly ask that you visit your nearest Volvo retailer. A quick software update will restore the full functionality of the system, so you can continue to enjoy the seamless driving experience you expect from Volvo. You can find your closest Volvo retailer here: https://www.volvocars.com/uk/dealers/car-retailers/
Med vänliga hälsningar
Kind regards,
Maya
Customer Care | UK & Ireland
Good afternoon,
We're delighted to share some good news. A fix has now been identified for the Real Time Traffic Information issue that has affected some of our customers over the past few months.
We truly appreciate your patience and understanding while we've been working hard behind the scenes to resolve this.
To get everything back up and running, we kindly ask that you visit your nearest Volvo retailer. A quick software update will restore the full functionality of the system, so you can continue to enjoy the seamless driving experience you expect from Volvo. You can find your closest Volvo retailer here: https://www.volvocars.com/uk/dealers/car-retailers/
Med vänliga hälsningar
Kind regards,
Maya
Customer Care | UK & Ireland
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- MisterNick
- 2nd Gear member
Ook op het uk forum. Het is idd bevestigd dat het om een tijdelijke fix gaat. De permanente oplossing komt nog in een andere software update.
Tijdelijk als in, zodra je een andere update zou uitvoeten zou RTTI weer stuk gaan en moet de tijdelijke fix er weer ingezet worden.
Tijdelijk als in, zodra je een andere update zou uitvoeten zou RTTI weer stuk gaan en moet de tijdelijke fix er weer ingezet worden.
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik lees nergens dat de fix tijdelijk zou zijn? Waar leid jij dat uit af?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
- Kick
- 5th Gear member
Hoe dan ook, we moeten naar een dealer om het gefixt te krijgen...
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- MisterNick
- 2nd Gear member
Tijdelijk volgens een Engelse dealer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Maar is dit voor nu niet een patch die door reguliere updates wordt overschreven en dat deze hierin moet worden opgenomen?
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
-
- 4th Gear member
Of het er mee te maken heeft dat RTTI in onze XC40 wel werkt weet ik niet, maar toen ik naar de provider
keek zag ik dat het niet INRIX is maar (denk ik MOSTA). Zeker ben ik niet meer en de auto is onderweg.
keek zag ik dat het niet INRIX is maar (denk ik MOSTA). Zeker ben ik niet meer en de auto is onderweg.
- Bartvolvo2
- 2nd Gear member
Mooie zin: "We're delighted to share some good news." Beetje zoals bij 123inkt. Die noemen het ook goed nieuws als ze zelf een fout maken en de klant dat niet hoeft te vergoeden. Ik weet overigens niet of het aan Volvo zelf ligt, in ieder geval ken ik het probleem niet bij andere automerken.
-
- 1st Gear member
Gisteren heb ik het bericht van Volvo UK, waarvoor dank aan @Willy.VdW, gedeeld met mijn Volvo dealer. Die belde mij zojuist terug en vertelde dat zij dat bericht ook hadden gehad. Er is inderdaad een fix voorhanden die volgende week donderdag bij mij geïnstalleerd gaat worden. Zal ws. een uurtje duren.
Het gaat vooralsnog om een tijdelijke fix die vanaf Q4 opgenomen zal zijn in het gehele pakket aan systeemsoftware. Dus mocht je na installatie van de tijdelijke fix, maar vóór Q4, onverhoopt nieuwe systeemsoftware nodig hebben zal die tijdelijke fix daarna ook weer geïnstalleerd moeten worden.
Het eind van onze sores is in zicht!!
Het gaat vooralsnog om een tijdelijke fix die vanaf Q4 opgenomen zal zijn in het gehele pakket aan systeemsoftware. Dus mocht je na installatie van de tijdelijke fix, maar vóór Q4, onverhoopt nieuwe systeemsoftware nodig hebben zal die tijdelijke fix daarna ook weer geïnstalleerd moeten worden.
Het eind van onze sores is in zicht!!
XC40 T5 Recharge 08/22
V60 R-Design D3
V70 2.4i - LPG
V60 R-Design D3
V70 2.4i - LPG
-
- 4th Gear member
Er is dus blijkbaar licht aan het einde van de tunnel
Indien ik het goed begrijp dan is het geen voorlopige fix maar de definitieve oplossing die wel voorlopig apart geinstalleerd zal worden.
Als dat klopt dan is dat voor onze Volvo's ok, ze hebben eergisteren pas hun jaarlijks onerhoud en updates gehad.
We hebben van dit geval toch ook iets geleerd: vanaf nu maken we grote ritten met zowel Sensus als Waze.

Indien ik het goed begrijp dan is het geen voorlopige fix maar de definitieve oplossing die wel voorlopig apart geinstalleerd zal worden.
Als dat klopt dan is dat voor onze Volvo's ok, ze hebben eergisteren pas hun jaarlijks onerhoud en updates gehad.
We hebben van dit geval toch ook iets geleerd: vanaf nu maken we grote ritten met zowel Sensus als Waze.
-
- 2nd Gear member
Hoi Willy, ik begrijp je opmerking betreft de onderhoudsbeurt aan jullie Volvo's net helemaal.
Wat heeft dit met de fix van Q4 te maken?
Mijn auto heeft eergisteren een onderhoudsbeurd gehad, vandaar mijn vraag?
Wat heeft dit met de fix van Q4 te maken?
Mijn auto heeft eergisteren een onderhoudsbeurd gehad, vandaar mijn vraag?
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
-
- 4th Gear member
Ik bedoelde dat aangezien onze auto's pas een update hebben gehad (toevallig ook eergisteren), het wellicht nog ca. een jaar zal duren vooraleer
dat nog eens gebeurt. Maar indien de fix werkt, is dat geen probleem, dan zal ik niet voor de update van Q4 naar de dealer gaan maar met de fix
verder doen tot bij de volgende onderhoudsbeurt. De Q updates kunnen bij onze XC90 enkel in de garage gebeuren, dus heb ik niet de gewoonte
om de tussentijdse Q's te doen, enkel bij het jaarlijks onderhoud. Het gaat denk ik niet over "de fix van Q4", maar om een aparte fix die later in Q4
zal geintegreerd worden. Of dat inderdaad het geval is moet weliswaar nog blijken
Het gaat enkel om onze XC90, in de XC40 is RTTI niet/nooit weggevallen, mogelijk omdat het om een andere provider gaat.
dat nog eens gebeurt. Maar indien de fix werkt, is dat geen probleem, dan zal ik niet voor de update van Q4 naar de dealer gaan maar met de fix
verder doen tot bij de volgende onderhoudsbeurt. De Q updates kunnen bij onze XC90 enkel in de garage gebeuren, dus heb ik niet de gewoonte
om de tussentijdse Q's te doen, enkel bij het jaarlijks onderhoud. Het gaat denk ik niet over "de fix van Q4", maar om een aparte fix die later in Q4
zal geintegreerd worden. Of dat inderdaad het geval is moet weliswaar nog blijken

Het gaat enkel om onze XC90, in de XC40 is RTTI niet/nooit weggevallen, mogelijk omdat het om een andere provider gaat.
-
- 1st Gear member
Hier werkt RTTI gelukkig weer!
Vanochtend bij de dealer geweest voor onderhoud. Eerst de reguliere software update en daarna de software fix. INRIX weer als verkeersinformatie provider. En zonder internet ook weer TMC. Verkeersmeldingen kwamen weer door, dus het lijkt weer als vanouds te werken.
Bijna jammer dat er geen file stond op de A2
Vanochtend bij de dealer geweest voor onderhoud. Eerst de reguliere software update en daarna de software fix. INRIX weer als verkeersinformatie provider. En zonder internet ook weer TMC. Verkeersmeldingen kwamen weer door, dus het lijkt weer als vanouds te werken.
Bijna jammer dat er geen file stond op de A2