Reservewiel of thuiskomertje in XC60?

De Nieuwe XC60
OGA244
8th Gear member

Verstandig!
Rene64
2nd Gear member

arnoud schreef: 19.07.2025 - 19:02 Zijn er mensen met gebruikers ervaring met proppen setjes die je online kunt kopen?
Dat is niet zo moeilijk.
Het zoeken van het gat is vaak lastig als je de band niet in water of zo kan dompelen.
Maar als je het gevonden hebt , bv schroef op spijker dan het gat opruwem met de priem die er bij zit.
De prop, soort dikke lont, uitpakken, in de priem steken, die heeft daar een uitsparing voor, veel solutie er aan en de priem met prop half in het gats drukken en de priem weer terug trekken.
Wel een ( goede) compressor meenemen. 8)
Ik heb zat banden gerepareerd vroeger.
Maar of je dat ,zonder ervaring , zelf moet gaan doen onderweg betwijfel ik ten zeerste , er kan veel meer aan de hand zijn met een band.

Met een thuiskomer, ik heb er een in de XC60 standaard ( duitse wagen) kan je altijd naar een bandenbedrijf of dealer rijden om de defecte te laten herstellen of band vervangen .
Een thuiskomer heeft voor mij de voorkeur omdat je lang niet iedere lekkage kan herstellen met prop.
Of een thuiskomer onder een "accuwagen" kan weet ik niet.
Dat is uit te zoeken.

Met de V70 die ik had een lekke band gehad, s'nachts om even na 3 uur op de A12.
Dat is niet leuk omdat er weinig verkeeer is en alleen wat vrachtverkeer.
Bij de Meern kon ik flink aan de kant van de afrit gaan staan.
Achterband volledig aan vellen ( geen indicatie op de V70) en je merkt er achter pas wat van als het al te laat is.
Toen blij met de thuiskomer.
Die zat er ( hesje aan en gereedschap er bij) met 10 minuten onder en ik kon door naar Den Haag.
Een dag mee door gereden nog tot de nieuwe band binnen was.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
T8Kabouter
1st Gear member

Ik heb inmiddels beide. Een proppenset ligt onder de mat in de kofferbak en heb een thuiskomer met krik aangeschaft om mee te nemen op vakantie.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”