Echter vorige week vrijdag is er ineens een instelling veranderd welke een gevaarlijke situatie heeft veroorzaakt. 1x bij mij zelf en vandaag bij mijn vrouw. De auto gaat ineens vanzelf rijden, bij inschakelen van de D of R, terwijl hij voorheen altijd de rem bekrachtigd was, totdat het gaspedaal aangeraakt werd.
Ik kon nog op tijd remmen, maar mijn vrouw zat tegen de bumper aan van een andere auto in het parkeervak!
In het instellingen menu was de optie “stapvoets rijden” niet ingeschakeld, bij mijn profiel niet en bij de andere sleutel ook niet. Om de automatische rem bij stilstand weer actief te krijgen moest ik de optie van inactief naar actief en weer naar inactief zetten.
Het kan toch niet zo zijn dat na een update functies ingeschakeld worden die het rij/remgedrag beïnvloeden?
De Volvo dealer maar gebeld, maar degene aan de telefoon had weinig empatie en wilde geen melding maken bij Volvo NL. Voor hem was het normaal dat na een update instellingen veranderen
Ik heb via de App maar een email naar Volvo gestuurd, eens kijken wat daar uit komt.