Ja, kreeg tijdens de vakantie afgelopen week in de app de melding dat de update klaar stond (XC60, my 23). Meteen geïnstalleerd en bij terugkomst in Nederland valt mij op dat er een 3G-verbinding is i.p.v. LTE. Ook na meerdere resets via Home-knop en voorruitverwarmingsknop, blijft hij na opnieuw opstarten op 3G. Googlemaps is erg traag, ik vermoed mede door deze verbinding.
AAOS 3.6.4
- Ruier
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
- J33Bee
- 5th Gear member
- Berichten: 2165
- Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20
Geen idee. Gisteravond aangezet. Auto netjes op slot, via de app prima te monitoren.dick lamboo schreef: ↑08.07.2025 - 12:37 Update 3.6.4 tot 2x toe getracht te installeren. 1e keer na 2% download gestopt en de 2e keer na 9% gestopt. Iemand een idee wat er mis gaat?
1e bevindingen 3.6.4;
ook hier startte de ICE mee maar ging gauw genoeg uit na uitgevoerde update. Vanmorgen geen ICE die mee opstartte.
ICE schakelde vanochtend op de snelweg regelmatig bij in de Hybrid stand, tijdens het optrekken (via ACC) na achter een vrachtwagen te hebben gezeten. Normaliter bleef ik dan gewoon vol EV rijden. Het is wel een stukje frisser maar dit gebeurde me eerder niet, dan kwam ik met “EV only stats” op bestemming aan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10.05.2025 - 16:01
Ruier schreef: ↑08.07.2025 - 12:40Ja, kreeg tijdens de vakantie afgelopen week in de app de melding dat de update klaar stond (XC60, my 23). Meteen geïnstalleerd en bij terugkomst in Nederland valt mij op dat er een 3G-verbinding is i.p.v. LTE. Ook na meerdere resets via Home-knop en voorruitverwarmingsknop, blijft hij na opnieuw opstarten op 3G. Googlemaps is erg traag, ik vermoed mede door deze verbinding.
Je kan even controleren of de internet voorwaarden nog steeds geaccepteerd zijn. Die wil wel eens uitschakelen volgens mijn dealer. Na accepteren geen enkel issue meer gehad met ontvangst en internet.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10.05.2025 - 16:01
Domme vraag: ICE?Black-or-White schreef: ↑06.07.2025 - 15:55 Gisteren de update uitgevoerd terwijl eergisteren de melding kwam. Vandaag de eerste rit en bij starten werd direct de ICE gestart. Even later, tijdens de rit, stopte deze weer.
Ik reed voor de update nog met 3.3.16.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3170
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Dit had ik gisteren maar ik heb de update nog niet ontvangen en zit nog op 3.4.4
Ik heb de auto opnieuw gestart en weer afgezet toen was hij weer bij de les. Zou het kunnen dat de oorzaak is dat de provider aan het rommelen is, want ik zie af en toe ook weer 3G ipv LTE en daar lees ik op het tweakers forum ook over.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 26.10.2022 - 17:22
De update heb ik een paar maal geprobeerd, steeds met foutmelding dat het niet gelukt is en dat ik zeker van moet zijn dat de auto op slot is en niet aan de laadpaal. En nu is de update voor mij niet meer beschikbaar, lijkt er op dat 3.6.4 teruggetrokken is. En kijk je op de site van Volvo zelf, bij software updates, en ik kies dan voor Volvo V60 Recharge, dan komt ie met bouwjaar 2021 en 2022, ik kan niet kiezen voor 2024. Via hoofdmenu van Support kom je veel bij de updates uit van 2024.
Het connecten met de app kan ook al maanden niet, wellicht brengt de update hier verandering in. Om maar over het meerdere malen resetten van systeem niet te beginnen en Flitsmeister krijg ik ook regelmatig niet te zien op het scherm (via Apple CarPlay) en soms ook weer wel, zonder het systeem te resetten.
En wat me opvalt is dat het sluiten van de deuren via de deurhendel erg lang duurt, het duurt ongeveer 2 seconden voordat de auto afsluit. Dat was niet zo.
Volvo en software is geen goed huwelijk.
Het connecten met de app kan ook al maanden niet, wellicht brengt de update hier verandering in. Om maar over het meerdere malen resetten van systeem niet te beginnen en Flitsmeister krijg ik ook regelmatig niet te zien op het scherm (via Apple CarPlay) en soms ook weer wel, zonder het systeem te resetten.
En wat me opvalt is dat het sluiten van de deuren via de deurhendel erg lang duurt, het duurt ongeveer 2 seconden voordat de auto afsluit. Dat was niet zo.
Volvo en software is geen goed huwelijk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.01.2023 - 21:18
Hier ook update gehad op V60 2023.
Voordeel: terug ETA info op Google maps in het dashboard (terug van weggeweest).
Nadeel: rijlog boek is weer heel beperkt zoals ooit het geval was (geen details over de route, geen info over benzine- en elektrisch verbruik en regeneratie van de rit). Heel spijtig dat er telkens features verdwijnen.
Voordeel: terug ETA info op Google maps in het dashboard (terug van weggeweest).
Nadeel: rijlog boek is weer heel beperkt zoals ooit het geval was (geen details over de route, geen info over benzine- en elektrisch verbruik en regeneratie van de rit). Heel spijtig dat er telkens features verdwijnen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35
Bedoel je in de auto of in de volvo app? Ik heb de details namelijk wel met 3.6.4 in de android app. Maar rijlogboek loopt vaak vast en na resetten systeem houdt hij het weer bij. Misschien dat eens proberen.
V90 Ultra Executive MY26
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Vaak vind ik de updates prima! Deze update is een ander verhaal. Naast de trage navi is de adaptieve cruise en de pilot assist er echt op achteruit gegaan.
Auto reageert erg zenuwachtig op voorliggers, remt bruusk en accelereert dan weer kort. Ook inhalen van (vracht) auto’s op de snelweg gaat minder soepel dan voorheen! Remmen bij nadering en vervolgens wel dooraccelereren. Beetje Chinees effect zoals ook de Polestar 4 en de Zeekr 001 hebben).
De PA slingert werkelijk door de rijstrook heen en is zijn koersvastheid totaal kwijt. Ik vind deze nu onbruikbaar!
Meerdere vergelijkbare ervaringen?
Auto reageert erg zenuwachtig op voorliggers, remt bruusk en accelereert dan weer kort. Ook inhalen van (vracht) auto’s op de snelweg gaat minder soepel dan voorheen! Remmen bij nadering en vervolgens wel dooraccelereren. Beetje Chinees effect zoals ook de Polestar 4 en de Zeekr 001 hebben).
De PA slingert werkelijk door de rijstrook heen en is zijn koersvastheid totaal kwijt. Ik vind deze nu onbruikbaar!
Meerdere vergelijkbare ervaringen?
- hnsclmns
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 27.03.2025 - 16:18
- Locatie: omg. Eindhoven
Dit weekend naar Italië gereden en goed kunnen navigeren. In Italië op de telefoon(iPhone) supermarkt gezocht en later een tankstation in de buurt. Zowel kaarten , Waze en ANWB onderweg gewoon op mijn bestuurdersdisplay gekregen.
Werkt echt goed.
Ben erg te spreken over de auto en software .
Werkt echt goed.
Ben erg te spreken over de auto en software .
Volvo V60 Ultra, dark T8, Forest lake green (my2026)
VW 1500 Karmann Ghia Typ 14, 1968 (kirschrot, zwart dak)
VW 1500 Karmann Ghia Typ 14, 1968 (kirschrot, zwart dak)
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3170
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Nee, integendeel. Ik vond zowel het sturen als het remmen met PA wat prettiger dan het was. De navi was heel even traag bij de eerste opstart, maaris daarna eerder sneller dan trager dan met 3.4.4.Larsvanderkaa schreef: ↑20.07.2025 - 12:09 Vaak vind ik de updates prima! Deze update is een ander verhaal. Naast de trage navi is de adaptieve cruise en de pilot assist er echt op achteruit gegaan.
Auto reageert erg zenuwachtig op voorliggers, remt bruusk en accelereert dan weer kort. Ook inhalen van (vracht) auto’s op de snelweg gaat minder soepel dan voorheen! Remmen bij nadering en vervolgens wel dooraccelereren. Beetje Chinees effect zoals ook de Polestar 4 en de Zeekr 001 hebben).
De PA slingert werkelijk door de rijstrook heen en is zijn koersvastheid totaal kwijt. Ik vind deze nu onbruikbaar!
Meerdere vergelijkbare ervaringen?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30.12.2023 - 17:27
Een belangrijke verbetering aan Pilot Assist sinds 3.6.4 is écht wel dat hij niet meer over z'n snelheid gaat bij het afdalen. Hij ging er steevast 4km/u overheen op de snelweg wat me vorige zomer twee flitsen opleverde, gelukkig zonder boete.
Ik heb Pilot Assist sinds eind 2019 toen ik een XC40 kreeg. Daarna ging ik naar een C40 eind 2023, maar het bruuske afremmen als je op de snelweg bijvoorbeeld een vrachtwagen nadert, lijkt me nooit verbeterd of verslechterd. Dit blijft een verschrikkelijk slechte feature, want je kan nooit zorgeloos op PA rijden. Het plotse afremmen doet ook telkens m'n passagiers opkijken, dus ik heb al standaard m'n voet diep op het pedaal om dit te vermijden, maar ja, zo schakelijk je ook terechte vertragingen uit, mocht ikzelf iets gemist hebben.
Ook een vreselijke eigenschap die nooit verbetert is het afremmen voor fietsers die op een afgescheiden fietspad rijden. Je kan met PA eigenlijk nooit deftig een fietser naderen of inhalen.
Ik heb Pilot Assist sinds eind 2019 toen ik een XC40 kreeg. Daarna ging ik naar een C40 eind 2023, maar het bruuske afremmen als je op de snelweg bijvoorbeeld een vrachtwagen nadert, lijkt me nooit verbeterd of verslechterd. Dit blijft een verschrikkelijk slechte feature, want je kan nooit zorgeloos op PA rijden. Het plotse afremmen doet ook telkens m'n passagiers opkijken, dus ik heb al standaard m'n voet diep op het pedaal om dit te vermijden, maar ja, zo schakelijk je ook terechte vertragingen uit, mocht ikzelf iets gemist hebben.
Ook een vreselijke eigenschap die nooit verbetert is het afremmen voor fietsers die op een afgescheiden fietspad rijden. Je kan met PA eigenlijk nooit deftig een fietser naderen of inhalen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 14.11.2019 - 15:24
Herkenbaar helaas. Nu vind ik mijn v60 persoonlijk al rijden als een dweil maar na de laatste updates is PA en lane keeping aid nog meer “dronken” dan het al was. Vaker de kluts kwijt stuurt ook vrij plots naar rechts ook bij inhalen andere voertuigen…Larsvanderkaa schreef: ↑20.07.2025 - 12:09 Vaak vind ik de updates prima! Deze update is een ander verhaal. Naast de trage navi is de adaptieve cruise en de pilot assist er echt op achteruit gegaan.
Auto reageert erg zenuwachtig op voorliggers, remt bruusk en accelereert dan weer kort. Ook inhalen van (vracht) auto’s op de snelweg gaat minder soepel dan voorheen! Remmen bij nadering en vervolgens wel dooraccelereren. Beetje Chinees effect zoals ook de Polestar 4 en de Zeekr 001 hebben).
De PA slingert werkelijk door de rijstrook heen en is zijn koersvastheid totaal kwijt. Ik vind deze nu onbruikbaar!
Meerdere vergelijkbare ervaringen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 07.12.2024 - 12:06
Je v60 rijdt als een dweil???Chrisjuhh schreef: ↑23.07.2025 - 12:43Herkenbaar helaas. Nu vind ik mijn v60 persoonlijk al rijden als een dweil maar na de laatste updates is PA en lane keeping aid nog meer “dronken” dan het al was. Vaker de kluts kwijt stuurt ook vrij plots naar rechts ook bij inhalen andere voertuigen…Larsvanderkaa schreef: ↑20.07.2025 - 12:09 Vaak vind ik de updates prima! Deze update is een ander verhaal. Naast de trage navi is de adaptieve cruise en de pilot assist er echt op achteruit gegaan.
Auto reageert erg zenuwachtig op voorliggers, remt bruusk en accelereert dan weer kort. Ook inhalen van (vracht) auto’s op de snelweg gaat minder soepel dan voorheen! Remmen bij nadering en vervolgens wel dooraccelereren. Beetje Chinees effect zoals ook de Polestar 4 en de Zeekr 001 hebben).
De PA slingert werkelijk door de rijstrook heen en is zijn koersvastheid totaal kwijt. Ik vind deze nu onbruikbaar!
Meerdere vergelijkbare ervaringen?
Vreemde opmerking.
En laneassist kun je ook uitzetten als het je zo ergert.
Mja, negatieve verhalen doen het hier kennelijk beter.