Ik dacht al dat je het zou opnemen voor de programmeurs.
Upgrade 3.6.4 is net vrijgegeven en upgrade 3.7 komt er ook al aan.
Volvo maakt er een zootje van met al die upgrades.
In een keer goed schijnt gewoon niet te kunnen.
Er wordt inmiddels ernstig getwijfeld aan de competentie van de software afdeling.
Gezien wat recente dieptepunten met weigerende remmen en de manier waarop Volvo daarop heeft gereageerd is dat
heel begrijpelijk.
Je kunt je excuus te weinig tijd/budget wel blijven herhalen. Dat maakt dat excuus nog niet valide.
De levering van de EX90 vindt twee jaar later plaats dan was voorzien.
In die periode heeft de software afdeling geprobeerd de problemen met software van de EX90 op te lossen.
Dat is niet gelukt. De auto's die twee jaar te laat werden geleverd staan weer bij de dealers met niet opgeloste problemen.
Blijf maar volhouden dat het niet aan de ontwerpers en programmeurs ligt.
Airco doet vreemd
-
- 5th Gear member
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 5th Gear member
Ja.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 3rd Gear member
Gisteren naar de garage geweest. Na 500 meter rijden merkte ik al dat beide kanten ijskoude lucht bliezen. Hij deed het gewoon dus weer. Toch stond de garage erop om de auto uit te lezen.
Prima. Op 2 data blijkt de storing te zijn voorgekomen.
De klep(pen) zijn opnieuw gekalibreerd.
Op mijn vraag hoe het kan, was geen eensluidend antwoord te geven.
Wel werd gezegd dat, indien het probleem aanhield, het motortje dat de klep bediend dan vervangen moest worden.
Kulverhaal, aangezien ik vind dat zoiets niet kapot mag zijn na 34000 km.
Toen ik vroeg of de storing zichzelf heeft opgelost omdat de auto 3 dagen niet gereden heeft, bleef de monteur vaag.
Mijn vermoeden is dat de auto zichzelf, om stroom te besparen, vrijwel geheel uitschakelt, op het lampje van het alarm na.
Wellicht is het in dat geval handig om toch maar eens de accupool los te trekken, als het weer gebeurt.
Scheelt weer 50 euro.
Prima. Op 2 data blijkt de storing te zijn voorgekomen.
De klep(pen) zijn opnieuw gekalibreerd.
Op mijn vraag hoe het kan, was geen eensluidend antwoord te geven.
Wel werd gezegd dat, indien het probleem aanhield, het motortje dat de klep bediend dan vervangen moest worden.
Kulverhaal, aangezien ik vind dat zoiets niet kapot mag zijn na 34000 km.
Toen ik vroeg of de storing zichzelf heeft opgelost omdat de auto 3 dagen niet gereden heeft, bleef de monteur vaag.
Mijn vermoeden is dat de auto zichzelf, om stroom te besparen, vrijwel geheel uitschakelt, op het lampje van het alarm na.
Wellicht is het in dat geval handig om toch maar eens de accupool los te trekken, als het weer gebeurt.
Scheelt weer 50 euro.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Dat het systeem zichzelf stapsgewijze uitschakelt ivm stroomverbruik, klopt. Als ik in de auto zit, terwijl mijn passagier ergens een half uur op bezoek moet, en ik in de auto de radio blijf luisteren, schakelt hij ook na een poosje helemaal uit. Dan kan ik weer even contact aanzetten, om verder te luisteren. Ook kan het zijn dat de auto zichzelf reset, na een poos stilstand. Maar of het verstandig is om een accu pool los te trekken, waag ik te betwijfelen.
Misschien weet "The Mechanic" daar een passend antwoord op.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
The Mechanic, is af en toe op het forum actief, met een enorm portie technische kennis, over alles wat met Volvo te maken heeft.Stoyanov schreef: ↑24.07.2025 - 20:57And who might that be, if i may be so boldly to ask.....Hans Eilander schreef: ↑24.07.2025 - 10:44 Misschien weet "The Mechanic" daar een passend antwoord op.
Stuur hem anders even een PB. Dan reageert hij wel. Of hij is nu mogelijk met vakantie.
-
- 3rd Gear member
Dank je wel Hans.Hans Eilander schreef: ↑24.07.2025 - 21:31The Mechanic, is af en toe op het forum actief, met een enorm portie technische kennis, over alles wat met Volvo te maken heeft.Stoyanov schreef: ↑24.07.2025 - 20:57And who might that be, if i may be so boldly to ask.....Hans Eilander schreef: ↑24.07.2025 - 10:44 Misschien weet "The Mechanic" daar een passend antwoord op.
Stuur hem anders even een PB. Dan reageert hij wel. Of hij is nu mogelijk met vakantie.
-
- 5th Gear member
The mecanic zit dagelijks tot over zijn oren in Volvo belevenissen, in een werkplaats wel te verstaan.
Toch vindt hij soms nog de tijd ons gewone Volvo rijders te voorzien van buitengewoon nuttige informatie.
Het is tijd om hem daar eens vriendelijk voor te bedanken. Een Volvo ridderorde lijkt me zeer gepast
Toch vindt hij soms nog de tijd ons gewone Volvo rijders te voorzien van buitengewoon nuttige informatie.
Het is tijd om hem daar eens vriendelijk voor te bedanken. Een Volvo ridderorde lijkt me zeer gepast

- Hans Eilander
- 7th Gear member
Dit is zijn Avatar....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- DB200
- 6th Gear member
+1Hans Eilander schreef: ↑21.07.2025 - 21:59 Willy, dat heb je keurig verwoord. En daar ben ik het helemaal mee eens.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 1st Gear member
@diverse posters :
ik ben eigenlijk wel een beetje geschrokken van het 'brand' Volvo. Niet alleen door de dingen die ik in dit topic lees, maar in eigenlijk veel meer topics. Op het forum wordt / werd het 'brand' Volvo ook de XC40 door sommigen regelmatig als premium weggezet, maar na het lezen van de vele problemen begin ik daar nu toch wel ernstig aan te twijfelen.
ik ben eigenlijk wel een beetje geschrokken van het 'brand' Volvo. Niet alleen door de dingen die ik in dit topic lees, maar in eigenlijk veel meer topics. Op het forum wordt / werd het 'brand' Volvo ook de XC40 door sommigen regelmatig als premium weggezet, maar na het lezen van de vele problemen begin ik daar nu toch wel ernstig aan te twijfelen.

- Hans Eilander
- 7th Gear member
Wat bedoel je nu steeds met "brand" Volvo? Dit soms?Pasja123! schreef: ↑29.07.2025 - 20:17 ik ben eigenlijk wel een beetje geschrokken van het 'brand' Volvo. Niet alleen door de dingen die ik in dit topic lees, maar in eigenlijk veel meer topics. Op het forum wordt / werd het 'brand' Volvo ook de XC40 door sommigen regelmatig als premium weggezet, maar na het lezen van de vele problemen begin ik daar nu toch wel ernstig aan te twijfelen.
-
- 1st Gear member
Nee, niet echt, da's een auto van de brandweer.
Brand is het Engelse woord voor 'merk' .
Is trouwens vrij simpel te Googlen:
Typ maar in Google : "brand vertaling Nederlands".
Brand is het Engelse woord voor 'merk' .
Is trouwens vrij simpel te Googlen:
Typ maar in Google : "brand vertaling Nederlands".
Laatst gewijzigd door Pasja123! op 29.07.2025 - 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Kijk, iedereen spreekt van uit zijn of haar ervaring met de XC40. De mijne word in oktober 5 jaar, en heeft dan pakweg een 63.000 probleemloze kilometers weg. Hij is nog steeds prachtig om te zien. Komt alleen bij de Volvo dealer voor een jaarbeurt. Heeft een verbruik van ruim 1:16. Is compact maar toch ruim genoeg. Het uiterlijk van de XC40 is na de introductie 2017 nog steeds top, en het model is niet verouderd. Dus naar mijn persoonlijke beleving, is mijn Volvo XC40 een echte Premium auto. Qua design, gebruiksvriendelijkheid, verbruik, en bedieningsgemak, kwaliteit en rijcomfort, een heuse topper. Anderen treffen het misschien wat minder goed. Dat kan ik niet beoordelen. Als je begrijpt wat ik bedoel..? Plaatje bij het praatje.
-
- 1st Gear member
Nee, daar zit nu net een beetje mijn probleem : zóveel negatieve berichten en dan kan je niet met droge ogen volhouden dat iets premium is.
Er zullen ook mensen zijn die nooit een probleem hebben gehad met hun Trabantje.
Er zullen ook mensen zijn die nooit een probleem hebben gehad met hun Trabantje.
- -KJ-
- 5th Gear member
-
- 1st Gear member
Mijn advies :WillyWortel2 schreef: ↑21.07.2025 - 17:40Misschien toch even wat meer lezen op dit forum voor je met deze suggestie komt.dimitripb schreef: ↑20.07.2025 - 21:34Dan ga je ervan uit dat het aan de kwaliteit van de medewerkers ligt. Vaak ligt het juist aan het beschikbare budget en een te krappe planning. Niet zozeer aan de programmeurs of ontwerpers.WillyWortel2 schreef: ↑20.07.2025 - 21:21 Op de koffiejuffrouw na alle medewerkers ontslaan en opnieuw beginnen.
De EX90 werd twee jaar na de voorziene leveringsdatum losgelaten op niets vermoedende kopers die al twee jaar op de komst van de auto wachten. Al deze eigenaren hebben de auto daarna diverse keren bij dealer werkplaatsen aangeboden met steeds wisselende problemen die één ding gemeen hadden: De software.
Er zijn duizenden manuren besteed aan pogingen de software goed werkend te krijgen. Ga uit van vier man in twee jaar dat zijn 12.000 manuren. Die tijd past niet meer in het budget dat beschikbaar is voor de auto. Meest tragische is dat al deze auto's inmiddels terug zijn bij de dealers in afwachting van een oplossing.
Geen enkele Volvo rijdt nog rond met de oorspronkelijke software. Geen enkel softwarepakket functioneert zonder een stapeltje upgrades.
Vandaar mijn opmerking dat een auto geen computerspel is maar een voertuig waarbij veiligheidsaspecten een belangrijke rol spelen.
Het diepte punt is nu bereikt Volvo's met weigerende remmen. Het interesseert me niet dat het allemaal moeilijk en gecompliceerd is
Een hydraulisch remsysteem functioneert altijd. Er ontstaan pas problemen wanneer de rem energie gebruikt wordt om de HV accu's te laden.
Dat systeem kan alleen werken wanneer de remwerking wordt aangestuurd door software.
Ik ga er niet verder over uitweiden.
Of het anders kan? Zeker wel er zijn automerken die voor de eeuw wisseling hun auto's al tot het dak vol propten met elektronica.
Daar waren nooit klachten over, die auto's werden sporadisch voorzien van software upgrades. Een kwestie van de lat hoog leggen en van software ontwikkelaars hetzelfde eisen als van de afdelingen die motoren, versnellingsbakken en wielophangingen ontwerpen en fabriceren..
Het moet in één keer goed.
Koop geen Volvo meer.
Gelukkig zijn er heel veel tevreden volvorijders.