DVD-systemen met 'grote' schermen zijn gewoon extreem duur. Ik had in mijn vorige auto een aftermarket-set van Pioneer, die was ook bijna 4000 euro en dat was dan nog niet eens het topmodel.thuuR schreef: De vraag: wat rechtvaardigt de prijs van 4045 EURO van dit systeem? Hebben jullie alternatieven? Of andere slimme manieren om dit voor elkaar te krijgen?
Eigenlijk is de enige 'betaalbare' DVD-navigatie de Pioneer AVIC X1R, maar die kost ook nog altijd een kleine 2000 euro, plus het nadeel van aftermarket oftewel diefstalgevoelig (mijn systeem is 2x gestolen, vandaar dat ik nu ook een af-fabriek systeem heb gekozen)
Tenzij je een fabrikant met een strakke actie tegenkomt zal je voor een fabrieks-DVD-systeem flink moeten bloeden.
Gelukkig zijn er tegenwoordig ook voldoende stand-alone systemen (de bekende PDA's, TomTom Go-achtige systemen en smartphones) op de markt die gelijke of zelfs meer functionaliteit bieden. Je hebt een kleiner scherm en mooi wegwerken kost wat moeite, maar daar staat dan ook een enorm prijsvoordeel tegenover.