Goedemorgen beste Volvo liefhebbers!
Ik heb een Volvo S80 2.5T automaat uit 2007
Na een defecte aircopomp die is vervangen, ben ik 3 airco pompen en een praktisch nieuw airco systeem verder vanwege dat het niet werkte, voordat ik erachter kwam dat de zekering F38 aan was gesproken. Deze zekering zit in contact met mijn boordcomputer en mogelijk het regelventiel van de aircopomp? Nadat ik de zekering heb vervangen, werkte mijn airco. Nu komt het
Ik schakel van de P stand naar zijn vooruit en de zekering klapt er weer uit. Hup zekering weer vervangen. Zelfde ik verhaal: airco werkt totdat ik schakel. De dag erna ben ik een nieuwe zekering gaan plaatsten en gaan rijden zonder ingeschakelde airco. Tot mijn verbazing sprak de zekering niet aan. Daarna airco aangezet, werkt na behoren. Zo heb ik 4 dagen met airco gereden tot deze zekering er weer uitklapte.
Weten jullie wellicht waar ik moet gaan zoeken? Want ik weet het niet meer, Volvo garage weet het niet en mijn eigen garage weet het ook niet meer.
Mvg!
Zekering F38 klapt eruit
-
- 5th Gear member
Dit zit achter F38:
Lijkt me dus een ketenreactie, dat de airco uitvalt. Niet een defect in het aircosysteem zelf.Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
Achter F38 zit ook de magneetkoppeling van de airco.
Weerstand van magneetkoppeling meten. Ik weet zo even geen referentiewaarde. Echter die zal die waarschijnlijk goed zijn.
Kijk de bedrading/kabelboom maar eens goed na. Waarschijnlijk is de bedrading ergens doorgeschuurd en maakt contact naar massa.
Dus de draad van aansturing magneetkoppeling. Waarschijnlijk net doorgeschuurd en door het van P naar D schakelen beweegt de aandrijving iets in de rubbers net genoeg om draad te raken en zekering te laten springen. Misschien kun je het zo vinden.
Anders een proeflampje aansluiten op + (accu) en de pen bij de magneet koppeling van de aansturing. Onderplaat eraf halen, je kunt er slecht bij. Dan de kabelboom bewegen op verschillende plekken bij motor/bak naar beneden drukken bij randen/hoeken. Zodra lampje aangaat weet je dat je goed zit. Juiste probe gebruiken, liefst backprobing anders kleine pen gebruiken voor in de stekker. Deze zijn erg gevoelig voor correcte klemkracht.
Zie afbeelding voor locatie stekkers airco.
Succes
!
(laat het weten aub.)
Weerstand van magneetkoppeling meten. Ik weet zo even geen referentiewaarde. Echter die zal die waarschijnlijk goed zijn.
Kijk de bedrading/kabelboom maar eens goed na. Waarschijnlijk is de bedrading ergens doorgeschuurd en maakt contact naar massa.
Dus de draad van aansturing magneetkoppeling. Waarschijnlijk net doorgeschuurd en door het van P naar D schakelen beweegt de aandrijving iets in de rubbers net genoeg om draad te raken en zekering te laten springen. Misschien kun je het zo vinden.
Anders een proeflampje aansluiten op + (accu) en de pen bij de magneet koppeling van de aansturing. Onderplaat eraf halen, je kunt er slecht bij. Dan de kabelboom bewegen op verschillende plekken bij motor/bak naar beneden drukken bij randen/hoeken. Zodra lampje aangaat weet je dat je goed zit. Juiste probe gebruiken, liefst backprobing anders kleine pen gebruiken voor in de stekker. Deze zijn erg gevoelig voor correcte klemkracht.
Zie afbeelding voor locatie stekkers airco.
Succes

(laat het weten aub.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.5T 2007 (mj2008)