kaart verwijderen

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Yucko
1st Gear member

Op dit moment heb ik de Benelux kaart geïnstalleerd (XC40 MY2021, Sensus).

Binnenkort gaan we naar Denemarken op vakantie en dus wilde ik de kaart van Duitsland en Denemarken toevoegen maar mijn vraag is of je deze naderhand ook weer kan verwijderen? Ik heb nl. geen zin om continue de meldingen te krijgen dat er een update van een kaart is die ik niet meer gebruik.

Natuurlijk online gezocht, maar tot dusver nergens uitleg gevonden hoe eventueel ongebruikte kaarten verwijderd kunnen worden.

Ik kan natuurlijk ook de kaart van Europe installeren ipv losse landen maar dan blijft toch het probleem dat er meldingen blijven komen mbt de Benelux kaart die reeds geinstalleerd is.
mees
6th Gear member
Contacteer:

Ik heb zo maar het idee, dat als je Europa installeert (waar Benelux 'bij in zit'), er geen meldingen meer zullen komen.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Rogier64
5th Gear member

Als het goed is krijg je zo wie zo een melding dat er nieuwe kaarten zijn, mits je een internetverbinding hebt. Dat betekent ook dat je geen melding krijgt van oude apps of kaarten als er geen internetverbinding is.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Jers3n
5th Gear member

Zijn niet gewoon alle regio’s geïnstalleerd? Kan me niet voorstellen dat je alleen benelux hebt.

Maar goed, wat ik ff niet weet niet of je actieve meldingen krijgt van nieuwe kaarten als je de automatische kaart-update niet aanhebt staan.
(Staat bij ons dus wel aan, krijg dacht ik toch echt geen meldingen van kaart updates, wel van apps)
Staat die automatische kaart-update wel aan dan zal alleen de aangewezen ‘thuis’ regio (b.v. Benelux) automatisch ge-update worden. De overige zijn handmatig uiteraard alsnog per regio te updaten indien er verbinding is met het www.

Ik update voor de vakantie altijd de hele kaartset via USB, gaat bijna net zo snel als b.v. alleen Duitsland rechtstreeks via www. Maar dat is uiteraard een eigen keus.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Yucko
1st Gear member

Rogier64 schreef: 04.08.2025 - 18:20 Als het goed is krijg je zo wie zo een melding dat er nieuwe kaarten zijn, mits je een internetverbinding hebt. Dat betekent ook dat je geen melding krijgt van oude apps of kaarten als er geen internetverbinding is.
klopt, maar ik gebruik TuneIn (en soms zelfs Spotify) best veel, dus heb geen zin om de internetverbinding uit te zetten alleen maar zodat ik dan geen meldingen krijg over kaartupdates.
Blijf het een bijzondere keuze vinden om kaarten te kunnen toevoegen maar niet verwijderen.
Jers3n schreef: 04.08.2025 - 19:52 Zijn niet gewoon alle regio’s geïnstalleerd? Kan me niet voorstellen dat je alleen benelux hebt.

Maar goed, wat ik ff niet weet niet of je actieve meldingen krijgt van nieuwe kaarten als je de automatische kaart-update niet aanhebt staan.
(Staat bij ons dus wel aan, krijg dacht ik toch echt geen meldingen van kaart updates, wel van apps)
Staat die automatische kaart-update wel aan dan zal alleen de aangewezen ‘thuis’ regio (b.v. Benelux) automatisch ge-update worden. De overige zijn handmatig uiteraard alsnog per regio te updaten indien er verbinding is met het www.

Ik update voor de vakantie altijd de hele kaartset via USB, gaat bijna net zo snel als b.v. alleen Duitsland rechtstreeks via www. Maar dat is uiteraard een eigen keus.
wellicht dat ik eroverheen gekeken heb, maar kan me niet herinneren dat ik ergens een optie zag om meldingen mbt (kaart)updates uit te zetten. ik zal straks nog eens even kijken, want zou ik al geholpen zijn.

Automatisch updaten doet hij hier niet; er komt enkel een melding waarna je zelf de update kan starten.
Kaartupdates doe ik sowieso liever via een USB stick want downloaden via de geïnstalleerde simkaart duurt me veel te lang.
Rogier64
5th Gear member

Ik zou niet weten waarom er kaarten verwijderd moeten worden, het zit nergens ook maar iets iets in de weg, je hebt er geen voordeel bij, sterker alleen maar nadeel. Wil je onverhoopt navigeren naar een adres waarvan de kaart niet aanwezig zou zijn dan kan dat niet. Ook niet handig als je van Nederland naar een aders in Oostenrijk wilt navigeren zonder de kaart van Duitsland .....
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Jers3n
5th Gear member

Yucko schreef: 05.08.2025 - 14:05 Automatisch updaten doet hij hier niet; er komt enkel een melding waarna je zelf de update kan starten.
Kaartupdates doe ik sowieso liever via een USB stick want downloaden via de geïnstalleerde simkaart duurt me veel te lang.
dat automatisch updaten is een instelling, kun je zelf aan of uit zetten.
Voordeel ervan is dat je altijd de meest recente kaartversie hebt van je ‘thuis-regio’. En tijdens die automatische update blijft de navi (bij elke update via www trouwens) gewoon werken. Gaat ook gewoon weer door als auto tussentijds uitgezet wordt.
Bij ons heeft auto verbinding via hotspot telefoon, heb nog nooit gemerkt dat het veel data kost, en zo’n ruime bundel heb ik niet.
‘T is persoonlijk, maar ik vind dat automatisch updaten wel prettig.
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
Yucko
1st Gear member

Jers3n schreef: 05.08.2025 - 20:30
Yucko schreef: 05.08.2025 - 14:05 Automatisch updaten doet hij hier niet; er komt enkel een melding waarna je zelf de update kan starten.
dat automatisch updaten is een instelling, kun je zelf aan of uit zetten.
Voordeel ervan is dat je altijd de meest recente kaartversie hebt van je ‘thuis-regio’. En tijdens die automatische update blijft de navi (bij elke update via www trouwens) gewoon werken. Gaat ook gewoon weer door als auto tussentijds uitgezet wordt.
Bij ons heeft auto verbinding via hotspot telefoon, heb nog nooit gemerkt dat het veel data kost, en zo’n ruime bundel heb ik niet.
‘T is persoonlijk, maar ik vind dat automatisch updaten wel prettig.
gisteren nog eens gezocht maar kon nergens de instelling van automatisch updaten vinden.
Maar goed, aangezien het van mij ook niet hoeft en het op dit moment ook niet gebeurd is er niets aan de hand :)
Jers3n
5th Gear member

Staat in de Sensus handleiding:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”