Ik wil deze maand een S60 (oud model) kopen maar zat hieraan te denken:
Is het niet verstandig een 140 PK 2.4 te kopen en die te chiptunen tot 175 pk voor 800 euro, scheelt veel geld met de aanschafprijs en het verbruik is veel lager als ik me niet vergis.
(wil een automaat)
Bedankt voor jullie adviezen!!
Beste motorkeuze S60
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
inplaats van de 170pk?
Het verbruik zal echt niet lager uitvallen dan een ongechipte auto.
Ik las laatst ergens dat dat met de automaat problemen kan geven als de automaat de oude software houdt. Dus als je chipt, zorg dan dat de tuner ook software van de automaat aanpast!
Het verbruik zal echt niet lager uitvallen dan een ongechipte auto.
Ik las laatst ergens dat dat met de automaat problemen kan geven als de automaat de oude software houdt. Dus als je chipt, zorg dan dat de tuner ook software van de automaat aanpast!
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.03.2007 - 20:07
Een andere vraag:
Welke motor kan ik voor een S60 AUTOMAAT (oud model) het beste kiezen:
>De 2.4 170 pk (ik las in reviews dat hij de 80 naar 120 niet goed doortrok)
>De 2.4T 200 pk is de power de moeite waard voor het hogere verbruik en aanschafwaarde???
Bedankt voor het advies
Welke motor kan ik voor een S60 AUTOMAAT (oud model) het beste kiezen:
>De 2.4 170 pk (ik las in reviews dat hij de 80 naar 120 niet goed doortrok)
>De 2.4T 200 pk is de power de moeite waard voor het hogere verbruik en aanschafwaarde???
Bedankt voor het advies
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.03.2007 - 20:07
Verder zou ik graag willen weten wat een schappelijke km stand is voor 1 van deze benzine motoren met AUTOMAAT
Ik wil er wat dingen van gaan aanpassen (velgen, bodykit) dus hij moet wel betrouwbaar blijven.
Ik wil er wat dingen van gaan aanpassen (velgen, bodykit) dus hij moet wel betrouwbaar blijven.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Dit klopt niet. De automaat hoeft niet aangepast te worden. Dit is een zelflerende automaat, die zich aanpast aan de rijstijl en aan het vermogen.NOS schreef:Ik las laatst ergens dat dat met de automaat problemen kan geven als de automaat de oude software houdt. Dus als je chipt, zorg dan dat de tuner ook software van de automaat aanpast!
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik zou minimaal voor de 170pk gaan. De 140pk kun je goed (laten) chippen. Er zijn diverse tuners die dit doen. De prijs voor chippen kan voor minder dan 800 euro.
Wat betreft de keuze voor de motor in combinatie met automaat: Alle motoren die minimaal 170pk leveren zijn "lekker" in deze auto (is mijn mening. Er zijn hier veel mensen die vinden dat de 140 pk ook al goed is).
Wat betreft de keuze voor de motor in combinatie met automaat: Alle motoren die minimaal 170pk leveren zijn "lekker" in deze auto (is mijn mening. Er zijn hier veel mensen die vinden dat de 140 pk ook al goed is).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
shavermans, ik heb je een PM gestuurd, maar het lijkt alsof hij niet uit mijn uitbox wil.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?plim schreef:een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee,IkeV70 schreef:Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?plim schreef:een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Daar ben ik dus ook achter gekomen op mijn zoektocht. (En ook dat die automaten/GT's nog behoorlijk aan de prijs waren)bart simpson schreef:p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
Ik heb voor mijn huidige D5, 3 jaar met een gechipte 2,4 gereden naar 180 pk. Ik kan je dit zeer aanbevelen, nooit geen gedonder mee gehad en rijdt prettig...niet verstandig een 140 PK 2.4 te kopen en die te chiptunen tot 175 pk voor 800 euro, scheelt veel geld met de aanschafprijs
Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Bart Simpson, betekend dat de Geartronic software voor alle motor varianten hetzelfde is ? Maw. of het nu om een 2.5T of een T5 gaat, de automaat is gelijk ? Is dat ook zo voor de overbrengingen ?bart simpson schreef:nee,IkeV70 schreef:Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?plim schreef:een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.
5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T
Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De automaatbakken van zowel de 2.4, de 2.0T, de 2.5T en de T5 zijn allemaal de 5 traps AW55-51, bij de diesels zijn dit de 6 traps AWTF-80SC, kan me goed voorstellen dat gezien de grote specificatieverschillen per motor de software daar ook van afhankelijk zal blijken te zijn
Volvo for life
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Bij aankoop van mijn 2de hands T5 viel me op dat het
prijsverschil tussen de 2.4t en T5 zo klein was dat ik heb besloten
omde T5 te kopen soms waren de 2.4t S60's zelfs duurder!
Dus misschien is t een optie voor je.
prijsverschil tussen de 2.4t en T5 zo klein was dat ik heb besloten
omde T5 te kopen soms waren de 2.4t S60's zelfs duurder!
Dus misschien is t een optie voor je.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)