Beste motorkeuze S60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
shavermans
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13.03.2007 - 20:07

Ik wil deze maand een S60 (oud model) kopen maar zat hieraan te denken:

Is het niet verstandig een 140 PK 2.4 te kopen en die te chiptunen tot 175 pk voor 800 euro, scheelt veel geld met de aanschafprijs en het verbruik is veel lager als ik me niet vergis.
(wil een automaat)

Bedankt voor jullie adviezen!!
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

inplaats van de 170pk?
Het verbruik zal echt niet lager uitvallen dan een ongechipte auto.

Ik las laatst ergens dat dat met de automaat problemen kan geven als de automaat de oude software houdt. Dus als je chipt, zorg dan dat de tuner ook software van de automaat aanpast!
shavermans
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13.03.2007 - 20:07

Een andere vraag:

Welke motor kan ik voor een S60 AUTOMAAT (oud model) het beste kiezen:

>De 2.4 170 pk (ik las in reviews dat hij de 80 naar 120 niet goed doortrok)

>De 2.4T 200 pk is de power de moeite waard voor het hogere verbruik en aanschafwaarde???

Bedankt voor het advies
shavermans
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13.03.2007 - 20:07

Verder zou ik graag willen weten wat een schappelijke km stand is voor 1 van deze benzine motoren met AUTOMAAT

Ik wil er wat dingen van gaan aanpassen (velgen, bodykit) dus hij moet wel betrouwbaar blijven.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

De 2.4T is de betere keus. Meer koppel bij een lager toerental zorgt ervoor dat die lekkerder rijd.
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

NOS schreef:Ik las laatst ergens dat dat met de automaat problemen kan geven als de automaat de oude software houdt. Dus als je chipt, zorg dan dat de tuner ook software van de automaat aanpast!
Dit klopt niet. De automaat hoeft niet aangepast te worden. Dit is een zelflerende automaat, die zich aanpast aan de rijstijl en aan het vermogen.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Ik zou minimaal voor de 170pk gaan. De 140pk kun je goed (laten) chippen. Er zijn diverse tuners die dit doen. De prijs voor chippen kan voor minder dan 800 euro.

Wat betreft de keuze voor de motor in combinatie met automaat: Alle motoren die minimaal 170pk leveren zijn "lekker" in deze auto (is mijn mening. Er zijn hier veel mensen die vinden dat de 140 pk ook al goed is).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.

5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T

Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

shavermans, ik heb je een PM gestuurd, maar het lijkt alsof hij niet uit mijn uitbox wil.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Ik ook, bij mij gaat het goed!
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

plim schreef:
NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.

5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T

Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

IkeV70 schreef:
plim schreef:
NOS schreef:ik zag het toch ergens voorbijkomen....
Er zit natuurlijk wel verschil tussen de geartronic en de gewone automaat!
een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.

5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T

Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?
nee,

p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

bart simpson schreef:p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
Daar ben ik dus ook achter gekomen op mijn zoektocht. (En ook dat die automaten/GT's nog behoorlijk aan de prijs waren)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

niet verstandig een 140 PK 2.4 te kopen en die te chiptunen tot 175 pk voor 800 euro, scheelt veel geld met de aanschafprijs
Ik heb voor mijn huidige D5, 3 jaar met een gechipte 2,4 gereden naar 180 pk. Ik kan je dit zeer aanbevelen, nooit geen gedonder mee gehad en rijdt prettig...

Lambert
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

bart simpson schreef:
IkeV70 schreef:
plim schreef:een 140pk is niet leverbaar met Geartronic.

5 traps automaat: 2.4 140 en 170 pk en de 2.0T

Geartronic is alleen geleverd voor de 2.5 T, 2.5 T AWD, T5, R, 2.4D en de D5
<EDIT> toevoeging: ook op de 2.4T
Dus? Is er een verschil in zelflerendheid van de gewone automaat en de geartronic?
nee,

p.s. op de eerste 2.4D en D5-en kon je een geartronic niet eens krijgen, ergens in 2002 werd de automaat ineens vervangen door de geartronic waarna de gewone automaat ook niet meer te krijgen was.
Bart Simpson, betekend dat de Geartronic software voor alle motor varianten hetzelfde is ? Maw. of het nu om een 2.5T of een T5 gaat, de automaat is gelijk ? Is dat ook zo voor de overbrengingen ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

De automaatbakken van zowel de 2.4, de 2.0T, de 2.5T en de T5 zijn allemaal de 5 traps AW55-51, bij de diesels zijn dit de 6 traps AWTF-80SC, kan me goed voorstellen dat gezien de grote specificatieverschillen per motor de software daar ook van afhankelijk zal blijken te zijn
Volvo for life
Gebruikersavatar
VolvoRulez
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12

Bij aankoop van mijn 2de hands T5 viel me op dat het
prijsverschil tussen de 2.4t en T5 zo klein was dat ik heb besloten
omde T5 te kopen soms waren de 2.4t S60's zelfs duurder!

Dus misschien is t een optie voor je.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”