Inderdaad mooi!
Het doet vermoeden dat degenen die ervoor aanrekenen ofwel niet op de hoogte zijn ofwel een extraatje menen te kunnen verdienen.
Dat eerste kan ik nog plaatsen, maar dat tweede niet, voor een luttel begrag de reputatie van het merk dat je verdeelt schaden.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7813
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Heb sterk de indruk dat de gebrekkige communicatie richting bestuurders niet veel afwijkt van de interne communicatie naar dealers…
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24
Daar heb ik geen argumenten voor.
Dat sommige dealers op de hoogte zouden zijn gebracht an andere niet lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Echter, dat sommige dealers de communicatie die ze van de importeur ontvangen niet of niet voldoende vaak lezen lijkt me waarschijnlijker.
Dat sommige dealers op de hoogte zouden zijn gebracht an andere niet lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Echter, dat sommige dealers de communicatie die ze van de importeur ontvangen niet of niet voldoende vaak lezen lijkt me waarschijnlijker.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
- Locatie: Kempen NB
- Contacteer:
Aan wie het ligt interesseert me niet zo veel, wat ik wel weet is dat het niet best is gesteld met de communicatie naar de klant.
Na in de eerste maand pretentieuze antwoorden van Volvo NL te hebben ontvangen, totale onbekendheid met het probleem bij de klantenservice van mijn dealer en dus ook nul communicatie (was in de eerste week van de storing met mn auto langs geweest waar vervolgens bleek dat alle vergelijkbare auto's in de garage het probleem vertoonden.... huh??? en een paar weken later van niets weten???). Vervolgens ruim een maand geleden een nietszeggend, behalve dan verontschuldigend, mailtje van Volvo NL ontvangen. Nog steeds een dealer die niets weet (ondertussen van monteurs wel eea gehoord, maar met 'dat heb je niet van ons hoor' erbij) . NU, na de berichtgeving op 27-07 over de 'fix' een formeel bericht (via hun website) naar mijn dealer hier in de Kempen gestuurd, waarop ik tot op heden (ruim een week) geen enkele reactie heb ontvangen. In bericht aangegeven wat ik wist, zelfs het nummer opgegeven waaronder eea te vinden is en het verzoek om mij te laten weten of en wanneer ik mijn auto kon laten updaten.
Tot nu toe een heel slecht visite kaartje van Volvo (of het nu dealer is of Volvo NL). Getuigt m.i. van heel slechte klantenservice op het arrogante af. Een zooitje.
Volledig met teebee eens tot nu toe.
Zojuist weer bericht naar dealer gestuurd met kopie van tekst op 28-07 aan teebee. Ben heel benieuwd wat ze nu gaan doen.
Na in de eerste maand pretentieuze antwoorden van Volvo NL te hebben ontvangen, totale onbekendheid met het probleem bij de klantenservice van mijn dealer en dus ook nul communicatie (was in de eerste week van de storing met mn auto langs geweest waar vervolgens bleek dat alle vergelijkbare auto's in de garage het probleem vertoonden.... huh??? en een paar weken later van niets weten???). Vervolgens ruim een maand geleden een nietszeggend, behalve dan verontschuldigend, mailtje van Volvo NL ontvangen. Nog steeds een dealer die niets weet (ondertussen van monteurs wel eea gehoord, maar met 'dat heb je niet van ons hoor' erbij) . NU, na de berichtgeving op 27-07 over de 'fix' een formeel bericht (via hun website) naar mijn dealer hier in de Kempen gestuurd, waarop ik tot op heden (ruim een week) geen enkele reactie heb ontvangen. In bericht aangegeven wat ik wist, zelfs het nummer opgegeven waaronder eea te vinden is en het verzoek om mij te laten weten of en wanneer ik mijn auto kon laten updaten.
Tot nu toe een heel slecht visite kaartje van Volvo (of het nu dealer is of Volvo NL). Getuigt m.i. van heel slechte klantenservice op het arrogante af. Een zooitje.
Volledig met teebee eens tot nu toe.
Zojuist weer bericht naar dealer gestuurd met kopie van tekst op 28-07 aan teebee. Ben heel benieuwd wat ze nu gaan doen.
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Gisteren gebeld met mijn dealer Arendsen in Hengelo, kon vandaag nog langskomen voor de fix. Bij mij werkt alles weer, geheel zonder kosten, zo kan het ook. Ben al decenia klant daar, geen idee of dat ook voor niet klanten geldt.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
- Locatie: Kempen NB
- Contacteer:
Zo hoort t.
Ben sinds 1988 (!...) klant bij de dealer die een aantal jaren geleden werd opgekocht door een grotere, en die vervolgens een paar jaar later door een nog grotere. Te groot, geen binding meer met individuele klanten, ondanks dat je al heel lang klant bent. Maar ja, lease bedrijven nemen wel heel veel wagens per jaar af....
Ben sinds 1988 (!...) klant bij de dealer die een aantal jaren geleden werd opgekocht door een grotere, en die vervolgens een paar jaar later door een nog grotere. Te groot, geen binding meer met individuele klanten, ondanks dat je al heel lang klant bent. Maar ja, lease bedrijven nemen wel heel veel wagens per jaar af....
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46
Altijd naar volle tevredenheid bij Harrie Arendsen in Zevenaar klant geweest.
Helaas hadden die op het moment dat ik een auto zocht niet de auto die ik wilde anders had ik hem daar zeker aangeschaft! Nu bij Henk Scholten in Arnhem, tot nu toe geen klagen, ook zij hebben kosteloos de fix gedaan. Maar kan ook zijn vanwege de garantie die er nog op zit.
Helaas hadden die op het moment dat ik een auto zocht niet de auto die ik wilde anders had ik hem daar zeker aangeschaft! Nu bij Henk Scholten in Arnhem, tot nu toe geen klagen, ook zij hebben kosteloos de fix gedaan. Maar kan ook zijn vanwege de garantie die er nog op zit.
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 02.04.2025 - 10:59
- Locatie: Kempen NB
- Contacteer:
Dit forum zou verplicht lees- en leervoer voor Volvo dealers moeten zijn 
Volvo nr 9: V90 Safire Black - 2019
- wurtel
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 25.06.2018 - 14:33
Ik moest de 23 juli wel het TJ nummer doorgeven tot ik daar in Hengelo was voor een jaarbeurt, dat TJ nummer kende ze niet

144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40 (2019-07)
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Vandaag kon ik met de XC40 bij Henk Scholten langs, RTTI is gefixed. Geen kosten (auto heeft wel nog Select Garantie). Alleen is de gps nu de weg kwijt......
Voor de V40 is nog geen oplossing beschikbaar.
Voor de V40 is nog geen oplossing beschikbaar.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18.04.2025 - 09:47
Wisten ze wel dat er voor de V40 aan een oplossing wordt gewerkt?
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
- V52
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Ik had gistermiddag nog contact gehad met de dealer over de GPS. Kon een uur duren voordat die zich weer bij elkaar geraapt heeft. Gelukkig was hij vanmorgen weer bij de les.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.
Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04.12.2013 - 20:37
Tsja. Volvo’s zijn verre van goedkope auto’s en het merk ziet zichzelf als premium. Ik vind zeker dan dat alles gewoon moet werken zoals het hoort en de dealer z’n best voor je moet doen. Lijken me geen onredelijke eisen.
2024 Volvo V90 T6 (350pk) – Onyx black (717)
2006 Volvo V70 2.4 (170pk) – Thunder grey (455)
2019 Volvo V60 T6 (340pk) – Savile grey (492)
1999 Volvo V40 1.8 (115pk) – Forest green (240)
2006 Volvo V70 2.4 (170pk) – Thunder grey (455)
2019 Volvo V60 T6 (340pk) – Savile grey (492)
1999 Volvo V40 1.8 (115pk) – Forest green (240)
- MisterNick
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
- Locatie: Deventer
De frustratie ontstaat met name over hoe Volvo ermee omgegaan is en niet zozeer om het probleem zelf. de communicatie eromheen was gewoon erg slecht.BlackcurrantV70 schreef: ↑10.08.2025 - 08:55 Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.
Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
Daarbij hangt het denk ik ook af van waar je woont, ik heb regelmatig verkeeropstoppingen en wegen die eruit liggen bij mij in de omgeving waar ik toen ik niet door had dat RTTI niet meer werkte regelmatig voor een dichte weg of in een verkeeropstopping terecht kwam.
Leuk feitje, toen mijn vriendin met de auto naar de dealer zou gaan voor de jaarlijkse beurt is ze door de navigatie geleid langs een weg die dicht was. Hierdoor moest ze uiteindelijk flink omrijden omdat ze vanaf daar niet makkelijk terug de snelweg op kon door de wegafsluiting. Resultaat, ze kwam bij de dealer, de dealer pissig dat ze telaat is en de beurt is 2 weken verzet. En dit allemaal omdat een dingetje als verkeersinformatie niet werkt.
En inderdaad hetzelfde wat Fss, het zijn dure en nog vrij nieuwe auto´s waarbij de storing speelde, dan mag je er toch vanuit gaan toch Volvo daar de juiste aanpak voor heeft.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46
Als je het niet belangrijk vindt dat alles werkt kun je beter Renault of Fiat gaan rijden. Scheelt je een hoop geld! (Alleen bij aankoop dan...)BlackcurrantV70 schreef: ↑10.08.2025 - 08:55 Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.
Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 4048
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Als je met dat soort oude, algemene koeien komt heb je Volvo te hoog zitten, denk ik.Cris71 schreef: ↑10.08.2025 - 15:28Als je het niet belangrijk vindt dat alles werkt kun je beter Renault of Fiat gaan rijden. Scheelt je een hoop geld! (Alleen bij aankoop dan...)BlackcurrantV70 schreef: ↑10.08.2025 - 08:55 Het blijft me verbazen dat een dingetje als verkeersinformatie dergelijke frustraties kan teweeg brengen.
Als het nu een probleem was waardoor je op vakantie aan de kant van de weg strandt kan ik het nog begrijpen…
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla