De verwachting is dat de C70 regelmatig in huis staat net als de MG. De kamer van de MG krijgt een schoonmaakbeurt nadat ze vertrokken is en wordt klaar gemaakt voor de C70. De MG staat aan de druppellader waarbij ik de accupolen middels snelkoppelingen makkelijk vrij kan maken en de druppellader er op kan zetten. De MG heeft ook een hoofdstroom schakelaar waarbij de auto helemaal stroomloos wordt.
Eigenlijk zegt mij iets dat ik dat ook met de C wil gaan doen. Een hoofdstroom schakelaar plaatsen is niet echt handig immers de elektronica in deze auto is iets meer dan in de MG. De C70 zal altijd iets onder stroom moeten blijven staan neem ik aan? Een druppellader aansluiten lijkt me dan wel handig.
Wie heeft er ervaringen met de druppellader op een moderne auto? Waarschijnlijk de accupolen er op laten zitten en de druppellader op de plus en min klemmen en aanzetten? Wellicht in of bij de gril een plug maken waar ik de druppellader in kan stoppen zou helemaal handig zijn denk ik.
Druppellader C70 2012
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27725
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Auto compleet zonder stroom kan voor de techniek prima.
Is voornamelijk dat je telkens wat zaken opnieuw in moet stellen als de stroom er weer op gaat en je op pad wil gaan.
Kijk eens bij CTek in het assortiment, die hebben heel wat verschillende kaders en vooral ook aansluitingen waarmee je het jezelf erg makkelijk kan maken.
Is voornamelijk dat je telkens wat zaken opnieuw in moet stellen als de stroom er weer op gaat en je op pad wil gaan.
Kijk eens bij CTek in het assortiment, die hebben heel wat verschillende kaders en vooral ook aansluitingen waarmee je het jezelf erg makkelijk kan maken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21786
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Als ik storingsdienst heb gebruiken we de auto soms meer dan een week niet. Maar als het nodig is, sleutel erin steken en lopen!
Dat gezegd hebbende: is elke 2 weken een stukje rijden een optie? Lijkt mij ook beter voor de techniek.
Dat gezegd hebbende: is elke 2 weken een stukje rijden een optie? Lijkt mij ook beter voor de techniek.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ja die snap ik hoor. En dat zal ook best gaan gebeuren. Maar stel dat hij in de winter binnen blijft staan of dat ik hem ga schorsen, dan staat hij 3-4mnd stil daar ging het mij om. I know met de MG is geen vergelijk die auto had een heel ander doel en gebruik.Msuidgeest schreef: ↑10.08.2025 - 09:33 Als ik storingsdienst heb gebruiken we de auto soms meer dan een week niet. Maar als het nodig is, sleutel erin steken en lopen!
Dat gezegd hebbende: is elke 2 weken een stukje rijden een optie? Lijkt mij ook beter voor de techniek.
Ben de boel aan het opruimen en alles wat MG is bij elkaar te zoeken en ook hier zat ik gewoon over na te denken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30435
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik had bij mijn C70 de acculader op de accu aangesloten met een soort van verlengsnoer. De stekker zat achter de grille.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8753
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ik heb voor de Ranger een CTEK druppellader. Druppellader kan je probleemloos rechtstreeks aansluiten. Polen hoef je niet af te koppelen.
Kabeltje komt uit voor in de gril (stekkerverbinding) Zodra ik de Ranger onder de carpoort zet sluit ik deze aan. Daar hangt de CTEK onder de dakrand.
Kabeltje komt uit voor in de gril (stekkerverbinding) Zodra ik de Ranger onder de carpoort zet sluit ik deze aan. Daar hangt de CTEK onder de dakrand.
- Theo V70
- 6th Gear member
- Berichten: 3948
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
- Locatie: Zuid-Holland
Bij mij gebeurt het tegenwoordig ook wel dat de C70 weken achter elkaar stilstaat in de winter. Nooit aan de druppellader gelegd. Altijd starten => lopen. Jouw mooie nieuwe bolide staat in een (half)verwarmde ruimte. Ik zou me geen zorgen maken. Een C70 uit 2012 is geen auto uit de jaren ‘60/‘70 van de vorige eeuw.
Eeehm….. je schrijft dat je de C70 in de winter wil schorsen. Dan snap ik de zoektocht naar de stalen wintervelgen niet.
Eeehm….. je schrijft dat je de C70 in de winter wil schorsen. Dan snap ik de zoektocht naar de stalen wintervelgen niet.
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3754
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Elektronica veroudert langzaam maar zeker.
Ik herinner mij een onderhoudsstop in een fabriek waarbij alles spanningsvrij werd gemaakt vanwege vervanging van een 10kV trafo. Toen de spanning er weer op kwam, bleken een aantal PLC's (die normaal gesproken altijd onder spanning stonden) te zijn overleden. Dat gaf wel stress want het was oude meuk en dit was niet meer leverbaar via de reguliere kanalen. Ik zou het risico niet willen lopen en de C70 aan de druppellader zetten bij langdurige stilstand.
Ik herinner mij een onderhoudsstop in een fabriek waarbij alles spanningsvrij werd gemaakt vanwege vervanging van een 10kV trafo. Toen de spanning er weer op kwam, bleken een aantal PLC's (die normaal gesproken altijd onder spanning stonden) te zijn overleden. Dat gaf wel stress want het was oude meuk en dit was niet meer leverbaar via de reguliere kanalen. Ik zou het risico niet willen lopen en de C70 aan de druppellader zetten bij langdurige stilstand.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9386
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik lees een paar keer achter de grill. Nou heeft de CTEK aansluiting een mooi dopje die je vuil dicht kan afsluiten, maar dat is niet altijd zo
Hier ook een Ctek lader voor auto en motor, maar tijdje terug bij Lidl voor 5 euro een druppellader gekocht en ook die doet zijn werk prima.

Hier ook een Ctek lader voor auto en motor, maar tijdje terug bij Lidl voor 5 euro een druppellader gekocht en ook die doet zijn werk prima.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Er loopt hier nog een leasert in de bijtelling vandaar de schorsing. En eventueel met de C70 in okt. naar de Alpen. In Deutschland is het von O bis O(kctober bis Ostern) op winterbanden pflicht. Echter is het weer een Indian Summer dan gok ik er wel op om op zomer te gaan. Ach en zo'n vaart loopt het niet. Ben graag goed voorbereid.Theo V70 schreef: ↑10.08.2025 - 21:02 Bij mij gebeurt het tegenwoordig ook wel dat de C70 weken achter elkaar stilstaat in de winter. Nooit aan de druppellader gelegd. Altijd starten => lopen. Jouw mooie nieuwe bolide staat in een (half)verwarmde ruimte. Ik zou me geen zorgen maken. Een C70 uit 2012 is geen auto uit de jaren ‘60/‘70 van de vorige eeuw.
Eeehm….. je schrijft dat je de C70 in de winter wil schorsen. Dan snap ik de zoektocht naar de stalen wintervelgen niet.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo"
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8753
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
In de gril. In een daarvoor bestemd contactdoos. Speciaal hiervoor bedoeld.JeroenSpock schreef: ↑11.08.2025 - 10:24 Ik lees een paar keer achter de grill. Nou heeft de CTEK aansluiting een mooi dopje die je vuil dicht kan afsluiten, maar dat is niet altijd zo![]()
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.