Gisteren weer het jaarlijkse beurtje na circa 65k. Over twee weken wordt ie 3.
Was eigenlijk niets bijzonders het afgelopen jaar. Dus gewoon de standaard beurt. Het enige wat mij opvalt is dat de V60 ruitenwisser vreet in verglijk met mijn andere auto,s. Zeker als ik de kilometers afzet. Jaarlijks nieuw deed ik meestal wel.
Maar ik vind ze ook niet echt goed. Een van de weinige kleine minpuntjes.
Er is weer software geupdate. De bak is wel weer een slag fijner, minder/niet meer schokken bij remmen en nog zachter en bijna onvoelbaar opschakelen. Daar was de DCT al heel goed in, maar is nu nog beter.
Ik heb een bak met dubbele koppeling nog niet eerder zo goed zien schakelen en ik heb er wat gereden.
Goed dat is ook weer twee jaar terug, misschien hebben die merken het nu ook goed.
Als vervangende auto had ik een EX30 mee. Mooie juiste uitvoering qua kleuren, vapour grey met zwart.
Binnenkant ook mooi.
De stoelen van de EX30 zijn wel echt een stap terug, je kan ze niet kiepen, dat is al een no go voor mij.
Ik had de meest nutteloze motorisering mee, de dual motor, leuk hoor.
Maar compleet nutteloss voor deze auto, als we het nou over miljeu hebben kan dat eigenlijk eicht niet.
Paar keer volgas, achterkant stapte met de gladheid vrij snel uit, maar was heel goed te corrigeren, doordat dit type auto gewoon weinig grip heeft is het wel leuk met zoveel vermogen, maar ook levensgevaarlijk in handen van de mindere bestuurders.
Het ontbreken aan knoppen is voor mij ook echt een no go. We hebben toevallig een mini countyman voor de deur, de mini mini laad niet meer. Die is veel groter, mooier, betere stoelen en in de private lease veel en veel goedkoper ongeveer 200 euro per maand. net ff 550 euro tegenover ruim 700 voor de ex30. Dat maakt de positie voor de EX30 moeilijk alleen denkt niemand aan een countryman en dat is het geluk voor volvo
V60 B4 R design MY 22 7dct - review
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
-V60 B4 7dct R design wit
- Henry82
- 6th Gear member
- Berichten: 2546
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Had de EX30 geen elektrisch verstelbare stoelen? Die zijn prima in te stellen kan ik nu uit ervaring zeggen.
En inderdaad, die Twin motor is tricky. Je kunt diep in het menu ergens aanvinken dat de AWD prestaties boven de actieradius gaan. Dan breekt hij minder uit, maar is hij ook nóg sneller.
in 3,6 naar de 100 is wel leuk, maar ben het met je eens dat het eigenlijk een totaal overbodige auto is
Fijn dat de V60 weer een stukje beter geworden is!
En inderdaad, die Twin motor is tricky. Je kunt diep in het menu ergens aanvinken dat de AWD prestaties boven de actieradius gaan. Dan breekt hij minder uit, maar is hij ook nóg sneller.
in 3,6 naar de 100 is wel leuk, maar ben het met je eens dat het eigenlijk een totaal overbodige auto is

Fijn dat de V60 weer een stukje beter geworden is!
Life is what happens while you're busy making other plans
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Nee stoelen waren handmatig, het was een wat goedkopere uitvoering aan de binnenkant denk ik.
De EX30 rijd best goed, super stil en best stabiel. Maar alle beleving ben je wel kwijt.
Ja het google systeem. Ik vind het echt vijf stappen in de verkeerde richting. Hier zat geen heads up display in.
Ik vind het zo raar dat dat uberhaupt mag. Je mag niet op je telefoon in de auto en in sommige landen officieel niet eens eten achter het stuur, maar we verstoppen zelf de ruitenwissers ergens in een menu. Belachelijk, nu kom ik er als nerd nog enigzins uit.
Maar ook ik ben aan het zoeken, zo ook in de countryman was ik ook weer van allles aan het zoeken. Het wordt er niet beter op, vooral goedkoper voor de fabrikanten.
Maargoed ik heb genoeg collega,s die bij elke software update heel blij worden en als ik begin over andere banden me vragen wat dat nou uitmaakt. Rare mensen niet autoliefhebbers
Maargoed met de V60 ben ik extreem blij. Jammer waarschijnlijk een van de laatste in zijn soort.......
De EX30 rijd best goed, super stil en best stabiel. Maar alle beleving ben je wel kwijt.
Ja het google systeem. Ik vind het echt vijf stappen in de verkeerde richting. Hier zat geen heads up display in.
Ik vind het zo raar dat dat uberhaupt mag. Je mag niet op je telefoon in de auto en in sommige landen officieel niet eens eten achter het stuur, maar we verstoppen zelf de ruitenwissers ergens in een menu. Belachelijk, nu kom ik er als nerd nog enigzins uit.
Maar ook ik ben aan het zoeken, zo ook in de countryman was ik ook weer van allles aan het zoeken. Het wordt er niet beter op, vooral goedkoper voor de fabrikanten.
Maargoed ik heb genoeg collega,s die bij elke software update heel blij worden en als ik begin over andere banden me vragen wat dat nou uitmaakt. Rare mensen niet autoliefhebbers
Maargoed met de V60 ben ik extreem blij. Jammer waarschijnlijk een van de laatste in zijn soort.......
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Dit jaar had ik een bijzonder goed getimende wissel van winter naar zormerbanden, namelijk vandaag.
Andere jaren was dat minder en kwam er vaak nog wat natte sneeuw naar beneden.
Bijzonder: Mijn banden waren versleten en de leasemy monteerd geen nieuwe banden maar gebruikte van een andere auto, wel met VOL codering en bijna 7mm profiel, dat is voor een michelin nog geen mm slijtage. Ja wat moet je ervan zeggen fijn vind ik het niet. Ik vroeg op PS, maar die kreeg ik sowieso niet.
De garages zetten alleen altijd die banden zo kei en kei hard. Ik stuiter daar weer vandaag wat blijkt 3 bar. Weer mooi af laten lopen naar 2.4 en de auto is weer perfect in balans met het sportonderstel. Boven de 2.5 voelt de auto alsof je schoenen met 2 kilo lood aan je voeten hebt.
Maargoed eindelijk weer grip. Winterbanden met droog zoab is echt drama. Ik begin steeds minder te zien in winterbanden. zeker in het westen en als je niet op wintersport gaat. Misschien wissel ik volgend jaar wel niet zal je zien gaat het echt sneeuwen.
Andere jaren was dat minder en kwam er vaak nog wat natte sneeuw naar beneden.
Bijzonder: Mijn banden waren versleten en de leasemy monteerd geen nieuwe banden maar gebruikte van een andere auto, wel met VOL codering en bijna 7mm profiel, dat is voor een michelin nog geen mm slijtage. Ja wat moet je ervan zeggen fijn vind ik het niet. Ik vroeg op PS, maar die kreeg ik sowieso niet.
De garages zetten alleen altijd die banden zo kei en kei hard. Ik stuiter daar weer vandaag wat blijkt 3 bar. Weer mooi af laten lopen naar 2.4 en de auto is weer perfect in balans met het sportonderstel. Boven de 2.5 voelt de auto alsof je schoenen met 2 kilo lood aan je voeten hebt.
Maargoed eindelijk weer grip. Winterbanden met droog zoab is echt drama. Ik begin steeds minder te zien in winterbanden. zeker in het westen en als je niet op wintersport gaat. Misschien wissel ik volgend jaar wel niet zal je zien gaat het echt sneeuwen.
-V60 B4 7dct R design wit
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21234
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De Alpin5 hebben na 3 seizoenen nog steeds 6mm, nu heb ik ze er net 3 maanden onder en dus per saldo veel langer op zomerschoeisel.
Hier wintersporter en dus WB, Volvo moet even werk maken van de zomeraanbieding, ik heb geen zomerset.
Onwijs trouwens om er 3 bar in te doen, die 2.5 is veel beter voor de slijtage.
Hier wintersporter en dus WB, Volvo moet even werk maken van de zomeraanbieding, ik heb geen zomerset.
Onwijs trouwens om er 3 bar in te doen, die 2.5 is veel beter voor de slijtage.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2329
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
was bij mijn vorige v60 ook zo: zomer-winterwissel: banden werden opgestuurd wegens laatste winter van contractwasbeer2006 schreef: ↑07.03.2025 - 12:51 Dit jaar had ik een bijzonder goed getimende wissel van winter naar zormerbanden, namelijk vandaag.
Andere jaren was dat minder en kwam er vaak nog wat natte sneeuw naar beneden.
Bijzonder: Mijn banden waren versleten en de leasemy monteerd geen nieuwe banden maar gebruikte van een andere auto, wel met VOL codering en bijna 7mm profiel, dat is voor een michelin nog geen mm slijtage. Ja wat moet je ervan zeggen fijn vind ik het niet. Ik vroeg op PS, maar die kreeg ik sowieso niet.
De garages zetten alleen altijd die banden zo kei en kei hard. Ik stuiter daar weer vandaag wat blijkt 3 bar. Weer mooi af laten lopen naar 2.4 en de auto is weer perfect in balans met het sportonderstel. Boven de 2.5 voelt de auto alsof je schoenen met 2 kilo lood aan je voeten hebt.
Maargoed eindelijk weer grip. Winterbanden met droog zoab is echt drama. Ik begin steeds minder te zien in winterbanden. zeker in het westen en als je niet op wintersport gaat. Misschien wissel ik volgend jaar wel niet zal je zien gaat het echt sneeuwen.
bandencentrale was er ook niet blij om. 2 weken na de wissel mail gestuurd dat de banden overmatig veel lawaai maakten(was ook zo) en dan toch 2 nieuwe gekregen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Voor mijn gevoel is het niet fijn, de andere kant snap ik ook. Die set banden weggooien is ook zonde, ook voor het miljeu.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik ga de V60 wat eerder verlaten dan gepland. Het contract loopt nog tot begin 2027.
Kreeg de kans bij mijn werkgever om dit jaar een andere auto te gaan leasen als het maar een EV zou zijn. Hybrid mag ook, maar dan zou ik de Volvo moeten uitrijden. Dit jaar heb je nog iets voordeel met een EV
Met een longshot ging ik wat spitten in wat er nu aan EV beschikbaar is. Ik wilde perse een station, nou dan ben je snel klaar met zoeken........ een I5 en A6 zijn als EV beschikbaar maar echt wel veel geld. De I5 kwam in een spec die ik graag wilde op 88K. Dat vond ik echt te gek en in de lease ging dat ook niet passen.
Dan de A6, die had ik al een keer gezien in het echt en vind ik aan de buitenkant echt heel mooi. De binnenkant stelde telleur met vooral aan de onderkant harde materialen. Er liepen met de A6 twee acties een van Audi en een via de LM. Zodoende leek die vreemd genoeg wel te passen.
Proefrit gepland en die was echt on audi's en on EV's. Wat een fijn rijdende auto, mooi gevoel in het stuurwiel, heerlijk op het gas en geen extreme recuperatie en in te stellen in drie modi. Je kan hem ook als benzine rijden met coasting. De auto is super super stil en comfortabel. De auto zag er vanaf de buitenkant echter heel raar uit, heel hoog op z,n poten, dat bleek te komen door de schroefveren, daarmee staat ie achter 25 en voor 18mm hoger dan in de middenstand met luchtvering!! Sportonderstel kan er niet op, verhaal met te laag en beschadigen accu. Ook bij sportiever rijden werd de achterkant heel raar vaag, net als de vorige V60 D6 hybrid een beetje.
In de reviews hoorde ik ook al dat je hem eigenlijk met luchtvering moet bestellen. Die optie is bijn 4k. Uiteindelijk is het de "kleine" accu geworden, de grote is 12K duurder en meer vermogen, los dat dit niet ging in de lease vind ik 12K extreem, leuk zo'n lange range, die heb ik alleen op vakantie nodig en als je dat goed doorrekend scheelt dat maar 60 a 70km tussen laadstops. Lang verhaal kort komt dat neer op 1 of 2 laadstops extra tijdens vakantie ritten en dat voor 12K.
Uiteindelijk de S line met tech plus (luchtvering), trekhaak en leer gekozen komt op net geen 74K. Veel geld maar voor deze auto in die specs heel net gesprijsd. De multimedia en rijstystemen zijn echt een paar niveau's omhoog getild bij VAG vergleken met mijn vorige passat. Voordeel van de EV is als je een S line neemt je eigenlijk weinig opties echt moet hebben.
Ik ga de V60 in november weg doen, toch wel met een beetje pijn in het hart. Het is echt een heerlijke auto. Afgelopen vakantie in Oostenrijk nog lekker mee over de bergwegen geknald en dat doet ie echt subliem, het gripniveau met oude premacy's is echt heel hoog., wat complimenten van een Porsche bestuurder en motorrijder opleverde. Die eerste vroeg of ik met speciale cup banden reed
, dat heb ik maar als groot comliment voor de V60 aanvaard.
De B4 is een super fijne vlotte (niet snelle) motor die heerlijk rijd icm de 7dct een hele fijne combo. Wel vind ik dat de auto het sportonderstel nodig heeft, die deze R design ook heeft.
Waarom geen Volvo meer. Hoe mooi goed en elegant ik de V60 vind om hem weer 5 jaar te gaan rijden in T8 in dat geval. Dat vind ik echt te lang, plus dat ik vind dat de facelifts er niet beter op zijn geworden. Geen aansprelende kleuren, de uitlaten, het google systeem, geen sportonderstel + 100 euro meer per maand dan de audi, dat zou toch een beetje als een net niet keuze voelen. Daarnaast de software problemen waar ze nu mee kampen en bv ook het remprobleem en hoe daar mee omgegaan is. Echt heel jammer want een mooie nieuwe V60 hybrid of EV, had meteen weer op de shortlist gestaan.
De V60 zal bij mij blijven leven als die superfijne gezins auto waar je echt practig mee kan sturen, ik denk misschien wel de meest onderschatte sportief aanvoelende gezinstation in de juiste specs. Als je prive gebruikt zoekt zou ik hem zeker aanbevelen dan wel in T/B 4 of 5 of polestar puur kijkend naar het rijplezier, financieel of puur vermogen etc is het natuurlijk een ander verhaal.
Kreeg de kans bij mijn werkgever om dit jaar een andere auto te gaan leasen als het maar een EV zou zijn. Hybrid mag ook, maar dan zou ik de Volvo moeten uitrijden. Dit jaar heb je nog iets voordeel met een EV
Met een longshot ging ik wat spitten in wat er nu aan EV beschikbaar is. Ik wilde perse een station, nou dan ben je snel klaar met zoeken........ een I5 en A6 zijn als EV beschikbaar maar echt wel veel geld. De I5 kwam in een spec die ik graag wilde op 88K. Dat vond ik echt te gek en in de lease ging dat ook niet passen.
Dan de A6, die had ik al een keer gezien in het echt en vind ik aan de buitenkant echt heel mooi. De binnenkant stelde telleur met vooral aan de onderkant harde materialen. Er liepen met de A6 twee acties een van Audi en een via de LM. Zodoende leek die vreemd genoeg wel te passen.
Proefrit gepland en die was echt on audi's en on EV's. Wat een fijn rijdende auto, mooi gevoel in het stuurwiel, heerlijk op het gas en geen extreme recuperatie en in te stellen in drie modi. Je kan hem ook als benzine rijden met coasting. De auto is super super stil en comfortabel. De auto zag er vanaf de buitenkant echter heel raar uit, heel hoog op z,n poten, dat bleek te komen door de schroefveren, daarmee staat ie achter 25 en voor 18mm hoger dan in de middenstand met luchtvering!! Sportonderstel kan er niet op, verhaal met te laag en beschadigen accu. Ook bij sportiever rijden werd de achterkant heel raar vaag, net als de vorige V60 D6 hybrid een beetje.
In de reviews hoorde ik ook al dat je hem eigenlijk met luchtvering moet bestellen. Die optie is bijn 4k. Uiteindelijk is het de "kleine" accu geworden, de grote is 12K duurder en meer vermogen, los dat dit niet ging in de lease vind ik 12K extreem, leuk zo'n lange range, die heb ik alleen op vakantie nodig en als je dat goed doorrekend scheelt dat maar 60 a 70km tussen laadstops. Lang verhaal kort komt dat neer op 1 of 2 laadstops extra tijdens vakantie ritten en dat voor 12K.
Uiteindelijk de S line met tech plus (luchtvering), trekhaak en leer gekozen komt op net geen 74K. Veel geld maar voor deze auto in die specs heel net gesprijsd. De multimedia en rijstystemen zijn echt een paar niveau's omhoog getild bij VAG vergleken met mijn vorige passat. Voordeel van de EV is als je een S line neemt je eigenlijk weinig opties echt moet hebben.
Ik ga de V60 in november weg doen, toch wel met een beetje pijn in het hart. Het is echt een heerlijke auto. Afgelopen vakantie in Oostenrijk nog lekker mee over de bergwegen geknald en dat doet ie echt subliem, het gripniveau met oude premacy's is echt heel hoog., wat complimenten van een Porsche bestuurder en motorrijder opleverde. Die eerste vroeg of ik met speciale cup banden reed

De B4 is een super fijne vlotte (niet snelle) motor die heerlijk rijd icm de 7dct een hele fijne combo. Wel vind ik dat de auto het sportonderstel nodig heeft, die deze R design ook heeft.
Waarom geen Volvo meer. Hoe mooi goed en elegant ik de V60 vind om hem weer 5 jaar te gaan rijden in T8 in dat geval. Dat vind ik echt te lang, plus dat ik vind dat de facelifts er niet beter op zijn geworden. Geen aansprelende kleuren, de uitlaten, het google systeem, geen sportonderstel + 100 euro meer per maand dan de audi, dat zou toch een beetje als een net niet keuze voelen. Daarnaast de software problemen waar ze nu mee kampen en bv ook het remprobleem en hoe daar mee omgegaan is. Echt heel jammer want een mooie nieuwe V60 hybrid of EV, had meteen weer op de shortlist gestaan.
De V60 zal bij mij blijven leven als die superfijne gezins auto waar je echt practig mee kan sturen, ik denk misschien wel de meest onderschatte sportief aanvoelende gezinstation in de juiste specs. Als je prive gebruikt zoekt zou ik hem zeker aanbevelen dan wel in T/B 4 of 5 of polestar puur kijkend naar het rijplezier, financieel of puur vermogen etc is het natuurlijk een ander verhaal.
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 4061
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Snap het wel als de een I5 of A6 e-tron past.
Aan de andere kant zijn er over 2 jaar natuurlijk weer nieuwere EV modellen...
Maar leuke keuze, ik vind de A6 ook fraai.
286 pk op de achterwielen, dacht ik?
Aan de andere kant zijn er over 2 jaar natuurlijk weer nieuwere EV modellen...
Maar leuke keuze, ik vind de A6 ook fraai.
286 pk op de achterwielen, dacht ik?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21234
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mooie keuze hoor, de vorige A6 vindt ik meer uitgesproken qua design, die straalt echt klasse uit.
De 5 serie is ook prachtig, als hybride 530E zou dat mijn keuze zijn.
De 5 serie is ook prachtig, als hybride 530E zou dat mijn keuze zijn.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12929
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Mooie keuze, en je redenatie snap ik ook helemaal. Heb een tijdje in een e-tron mogen sturen en het kwaliteitsgevoel is hoog.
Waar ik eerder heb gezegd dat het design van de nieuwe 5 Touring me niet kon bekoren moet ik bekennen dat ik hem mooier ga vinden... It's growing on me, om maar zo te zeggen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..mocht mijn V60 T5 het onverhoopt begeven, zou ik nu ook gaan twijfelen. Juist de andere kant op dan EV. De B5 (mijn huidige voorkeur) wordt niet meer geleverd, de T6 is nauwelijks duurder dan de B4, maar de vraag is of ik die zware accu - die na een jaar of vijf alweer verouderd is - wil meeslepen op lange ritten. Ik neig dan eerder naar BMW, ook vanwege het interieur dat mij net als dat van de V60 goed bevalt.
Het is ook maar de vraag hoelang de V60 überhaupt nog in het NL programma blijft..
Het is ook maar de vraag hoelang de V60 überhaupt nog in het NL programma blijft..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21234
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb 2x meegereden met een vol samengestelde 530e en dat stuurt snaar strak, met een dikke 100km range ook top te rijden met woon/werk.Bart schreef: ↑20.08.2025 - 10:15 Mooie keuze, en je redenatie snap ik ook helemaal. Heb een tijdje in een e-tron mogen sturen en het kwaliteitsgevoel is hoog.
Waar ik eerder heb gezegd dat het design van de nieuwe 5 Touring me niet kon bekoren moet ik bekennen dat ik hem mooier ga vinden... It's growing on me, om maar zo te zeggen.
Ik haal op deze dagen net heen en terug elektrisch woon/werk op een lading maar zodra het iets kouder word kan ik dat met de Volvo vergeten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6740
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gefeliciteerd met de Audi hoor en alvast veel plezier gewenst. Iedereen maakt zijn eigen afwegingen en je hebt er duidelijk goed over nagedacht!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Dank voor de leuke reacties!!
Klopt 286PK op de achterwielen en in launch iets van 30 extra. Maargoed 7 seconde tot de 100 ik vind het prima. Als je een raket wilt koop een tesla 3 dual motor.
Als ik zakelijk echt vrij mocht kiezen en niet afhankelijk was van leasebedragen dan zou mijn voorkeur een 530E zijn inderdaad. De extra bijtelling neem ik dan voor lief. Een 330E had wel gekund, maar die is vanbinnen echt een stuk kleiner dan de V60 vooral de kofferbak, dan moet er voor een weekendje weg nog een dakkoffer mee en het net als de V60 een realtief oude auto.
Ik ben eigenlijk totaal geen Audi man, heb er bij elke auto die ik hiervoor nam in gereden, de A4 en Passat, de V60 en A5 sportback, maar steeds konden ze me niet overtuigen, zeker niet voor de meerprijs. De passat was gewoon mooier (in mijn uitvoering
, groter en 10K goedkoper, de V60 tov de A5 in 2021 ook.
De A6 Etron vind ik juist on Audi. De benzine versie vind ik minder mooi.
Wat wel serieus tegen valt in de veel grotere audi tov de V60 is de binnen ruimte, achterin zit je net als in de Volvo laag en houd je ruimte over tussen je benen, komt ook door de accu uiteraard. Ik had ook een Q6 etron kunnen nemen die is net zo duur in de lease en in aanschaf scheelt het ook niet veel, maar ik ben nog niet aan hoge auto,s toe
.
Als je een B5 wilt moet je hem uit het buitenland halen. In Oostenrijk best wat XC60 B5 gezien en ook V60's
Lijkt mij nogsteeds DE aandrijving voor de V60. Als Volvo de Polestar nog in productie had van de V60 had ik dat wel serieus onderzocht, die blijf ik echt gaaf vinden.
Je ziet in de A6 wel dat er ook echt bezuinigd is, naar mijn mening op de minst erge dingen, maar het harde plastic is wel op het randje, dat is in de 5serie en E klasse ook wel minder ook in die volgorde. Maar bv een E300E komt in gelijke specs op een ton..... dat vind ik nog wel een andere klasse.
Klopt 286PK op de achterwielen en in launch iets van 30 extra. Maargoed 7 seconde tot de 100 ik vind het prima. Als je een raket wilt koop een tesla 3 dual motor.
Als ik zakelijk echt vrij mocht kiezen en niet afhankelijk was van leasebedragen dan zou mijn voorkeur een 530E zijn inderdaad. De extra bijtelling neem ik dan voor lief. Een 330E had wel gekund, maar die is vanbinnen echt een stuk kleiner dan de V60 vooral de kofferbak, dan moet er voor een weekendje weg nog een dakkoffer mee en het net als de V60 een realtief oude auto.
Ik ben eigenlijk totaal geen Audi man, heb er bij elke auto die ik hiervoor nam in gereden, de A4 en Passat, de V60 en A5 sportback, maar steeds konden ze me niet overtuigen, zeker niet voor de meerprijs. De passat was gewoon mooier (in mijn uitvoering

De A6 Etron vind ik juist on Audi. De benzine versie vind ik minder mooi.
Wat wel serieus tegen valt in de veel grotere audi tov de V60 is de binnen ruimte, achterin zit je net als in de Volvo laag en houd je ruimte over tussen je benen, komt ook door de accu uiteraard. Ik had ook een Q6 etron kunnen nemen die is net zo duur in de lease en in aanschaf scheelt het ook niet veel, maar ik ben nog niet aan hoge auto,s toe

Als je een B5 wilt moet je hem uit het buitenland halen. In Oostenrijk best wat XC60 B5 gezien en ook V60's
Lijkt mij nogsteeds DE aandrijving voor de V60. Als Volvo de Polestar nog in productie had van de V60 had ik dat wel serieus onderzocht, die blijf ik echt gaaf vinden.
Je ziet in de A6 wel dat er ook echt bezuinigd is, naar mijn mening op de minst erge dingen, maar het harde plastic is wel op het randje, dat is in de 5serie en E klasse ook wel minder ook in die volgorde. Maar bv een E300E komt in gelijke specs op een ton..... dat vind ik nog wel een andere klasse.
-V60 B4 7dct R design wit
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 4061
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Je hebt nu 2 nieuwe A6'en: 1 EV, de A6 E-tron, en 1 model dat als mild-hybride en als PHEV wordt geleverd.
De e-tron vind ik veel fraaier dan het andere model.
Mijn broer heeft recent een C8 A6 als 55 TFSI (zonder e dus) gekocht, de tegenhanger van de BMW 540i dus.
Prachtige, chique auto. Wel met een olieverbruik van 1 liter op 3000 km....
@wasbeer
Altijd leuk om te lezen dat je voor de lagere auto bent gegaan, ik hoop dat het bochtengedrag en stuurgevoel van de e-tron geen tegenvaller wordt (ondanks RWD).
Want ik ben het volledig met je eens, als R-Design is een V60 echt best of both worlds; en comfortabel lang veel afstand afleggen en voor zo'n auto toch best strak sturen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Eens, ik vind de ICE Audi's al jaren een soort downgrade van de duurdere modellen.
De A4 is echt een soort minder mooi gemaakte A6 en de A3 vind ik ook, geen eigen gezicht. De A5 vond ik altijd wel mooi
Zoals gezegd de A6 met schroefveren ging in een bekende bocht van A20 naar A4 bij 140 toch erg bewegen. De V60 komt pas op die grens met 155. Op dezelfde dag getest. Audi op 21" Pzero's en V60 op premacy 4's. Maar vlot stuurde de Audi echt heel leuk. Die bocht test ik alle auto en lange doordraaier met een aatal hobbels, weet je meteen alle trucken van het onderstel
Ik verwacht niet dezelfde wegligging als van de V60, als het het maar benaderd. De reviews zijn best positief en de niet performance is 115 kilo lichter door de kleinere accu. De accu van 100kw weeg 570kg de 83kw.
De A4 is echt een soort minder mooi gemaakte A6 en de A3 vind ik ook, geen eigen gezicht. De A5 vond ik altijd wel mooi
Zoals gezegd de A6 met schroefveren ging in een bekende bocht van A20 naar A4 bij 140 toch erg bewegen. De V60 komt pas op die grens met 155. Op dezelfde dag getest. Audi op 21" Pzero's en V60 op premacy 4's. Maar vlot stuurde de Audi echt heel leuk. Die bocht test ik alle auto en lange doordraaier met een aatal hobbels, weet je meteen alle trucken van het onderstel
Ik verwacht niet dezelfde wegligging als van de V60, als het het maar benaderd. De reviews zijn best positief en de niet performance is 115 kilo lichter door de kleinere accu. De accu van 100kw weeg 570kg de 83kw.
-V60 B4 7dct R design wit
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21234
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tja dan smaken verschillen want ik vind de Ice A6 mooi en die Etron dus meh, heb die laatste in Frankrijk gezien en toevallig naast elkaar bij de parking aan het strand.
Maar goed, doet niets af aan de keuze van anderen.
https://ev-database.org/nl/auto/3054/Au ... on-quattro
https://www.autobedrijfvanmourik.nl/aan ... n-46296122
Maar goed, doet niets af aan de keuze van anderen.
https://ev-database.org/nl/auto/3054/Au ... on-quattro
https://www.autobedrijfvanmourik.nl/aan ... n-46296122
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 4061
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Je tweede link verwijst naar de inmiddels oude C8 A6. Die vind ik wel fraai, de allernieuwste C9 A6 daarentegen...diesel01 schreef: ↑20.08.2025 - 15:32 Tja dan smaken verschillen want ik vind de Ice A6 mooi en die Etron dus meh, heb die laatste in Frankrijk gezien en toevallig naast elkaar bij de parking aan het strand.
Maar goed, doet niets af aan de keuze van anderen.
https://ev-database.org/nl/auto/3054/Au ... on-quattro
https://www.autobedrijfvanmourik.nl/aan ... n-46296122
https://www.autoevolution.com/news/leak ... tml#agal_7
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla