marsman schreef: ↑28.08.2025 - 16:18
Weet iemand wat Volvo van plan is met de XC60 en XC90? Blijven deze? Ik vind de XC70 niks. Exterieur is veel te braaf, maar ook het interieur kan niet tippen aan de huidige interieurs van de 60 en 90. Wat een design armoe.
Ik had als ik Volvo was de 60 en de 90 een flinke upgrade gegeven, inclusief een 200 km electrische range. De 60 verkoopt nog altijd super goed.
Die 70 lijkt op een op de Chinese markt gerichte wagen, waarvan ze willen kijken of het in EUR ook gaat verkopen. Ik denk het niet.
Deze XC70 wordt kennelijk met 2 verschillende accu’s leverbaar ( de een is 21 of 22 en de ander rond de 40 kWh) .
De huidige 60 en 90 blijven bij 18,8 kWh steken en er is in de bestaande auto’s eenvoudig geen plaats voor een groter accupakket. Na de facelift zien de huidige auto’s er wel weer ‘fris’ uit, maar vergeet niet: tegen de tijd dat deze XC70 bij de dealer staat we vermoedelijk in 2027 zitten en tegen die tijd is de XC90 bijna 12 jaar oud en de XC60 al 10 jaar.
Ik ben ook niet echt ‘kapot’ van de design taal van Volvo anno nu, maar ik denk dat je daar wel aan went. Deze 70 is een strakgetrokken 60 waarbij de neus uit de toon valt vind ik. De V70N vond ik indertijd ( in 2000?) ook lelijk, maar later prachtig. Er zijn een aantal YouTube video’s over de officiële introductie van de XC70 in China en dan zie je dat de exterieur kleur heel veel doet met het model : in lichtgrijs (zoals op die eerste plaatjes) is hij dodelijk saai, maar in donkere kleuren alweer een stukje beter te pruimen.