Niks aan t handje is gebleken =]Japser1977 schreef: ↑27.08.2025 - 17:03 Hier ook installerende op dit moment. Aangezien dit mn eerste Volvo is en de eerste software update die ik onderga (of de auto...wat je wilt) ; is er iets waar ik specifiek op moet letten als ik de auto de eerst volgende keer start? Kan ik ander gedrag verwachten (ik las ergens iets dat de auto meteen weg gaat rijden zodra je in D gaat , terwijl dat nu pas gebeurd als ik tikje gas geef)?
AAOS 3.7.0
-
- Starter
-
- Starter
Soms duurt het, na het starten van de motor, even voordat het systeem werkt. Ik had bijvoorbeeld gisteren na de update niet meteen koeling en ook de navigatie moet weer even kaarten downloaden.
Volvo V60 t6 essential edition MY23
- J33Bee
- 5th Gear member
Hier gisteravond doorgevoerd. Geen rare dingen gemerkt vooralsnog. Google was even traag met opstarten maar trok snel bij en daarna weer vloeiend. Is dat bij jou nog steeds traag?
Vraag me af in hoeverre cockpit hardware daarin (niet) verschilt tot aan de MY26 modellen want daar zit Snapdragon hardware in. Mag ergens toch aannemen en hopen dat er de afgelopen jaren niet gewoonweg de eerste chips zijn gebruikt net als bij de intro van AAOS...
- Elemli
- 1st Gear member
Wellicht dat deze vragen eerder zijn beantwoord, mijn excuses daarvoor (ben sinds kort volvo rijder).
Ik zie nog steeds geen melding over de update zowel in de app als in de auto. Staat wel dat het via OTA gaat. Gaat de uitrol per model of iets dergelijks? Helpt het als ik de auto verbind met het thuisnetwerk?
Ik zie nog steeds geen melding over de update zowel in de app als in de auto. Staat wel dat het via OTA gaat. Gaat de uitrol per model of iets dergelijks? Helpt het als ik de auto verbind met het thuisnetwerk?
Volvo XC90 T8 Recharge Ultra Dark 2024 sinds mei 2025
- mga1600
- 6th Gear member
Er zijn volgens Volvo 2.500.000 AAOS-auto’s die de update krijgen en dat gaat in batches. Hoe die batches ingedeeld zijn weet ‘niemand’, maar jouw auto is vergelijkbaar met de mijne qua type en bouwjaar, dus komt het er vast en zeker binnenkort aan.Elemli schreef: ↑29.08.2025 - 09:00 Wellicht dat deze vragen eerder zijn beantwoord, mijn excuses daarvoor (ben sinds kort volvo rijder).
Soms duurt het wat langer ( had ik bij een vorige OTA, toen duurde het weken voor ik ‘m kreeg, maar nu kwam hij gisteravond al plotseling binnen , terwijl de auto al vele uren in de garage stond). Met de nieuwe app ( heb je de app geupdate?) krijg je een push melding op je telefoon als het pakketje klaar staat. Vanuit je luie stoel kun je dan opdracht geven de update te doen ( als aan de voorwaarden voldaan is: niet aan de laadkabel en auto vergrendeld) of in te plannen. . Werkte bij mij zeer soepeltjes.
Houdt moed!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Bart
- 8th Gear member
Net aangezet via de app, we gaan het eens bekijken!mga1600 schreef: ↑29.08.2025 - 09:19 Met de nieuwe app ( heb je de app geupdate?) krijg je een push melding op je telefoon als het pakketje klaar staat. Vanuit je luie stoel kun je dan opdracht geven de update te doen ( als aan de voorwaarden voldaan is: niet aan de laadkabel en auto vergrendeld) of in te plannen. . Werkte bij mij zeer soepeltjes.
Houdt moed!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Elemli
- 1st Gear member
Dankjewel voor de toelichting. Eveneens alles aangezet in de app en alvast de stoel klaargezet.mga1600 schreef: ↑29.08.2025 - 09:19 . Met de nieuwe app ( heb je de app geupdate?) krijg je een push melding op je telefoon als het pakketje klaar staat. Vanuit je luie stoel kun je dan opdracht geven de update te doen ( als aan de voorwaarden voldaan is: niet aan de laadkabel en auto vergrendeld) of in te plannen. . Werkte bij mij zeer soepeltjes.
Houdt moed!
Volvo XC90 T8 Recharge Ultra Dark 2024 sinds mei 2025
-
- Starter
Hallo,
Mijn V60 is van bouwdatum 2023 week 26 (MY2024) en ik heb gisteren OTA de 3.7 update gedaan. Geen merkbare verschillen, al twijfel ik of de surround slider in de HK audio setup nog hetzelfde werkt. (Die is nu links en rechts van het instelpunt helemaal blauw en voorheen links er van blauw en rechts grijs als ik me niet vergis)
Bij de PIP van de 360 camera is wel iets nog steeds aan de hand. Als ik langzaam voor of achteruit rijd (manoeuvreer) springt automatisch de 360 camera full-screen aan. Van daaruit kan ik dan op de rear camera klikken waarmee ik onderin het beeld het beeld achter krijg en bovenin het 360 graden autootje maar met zwart beeld er omheen en alleen de indicaties van de sensoren.
Kan iemand bevestigen dat dit het normale gedrag is? B.v.d.
(NB: ik heb al een keer het systeem herstart met 20 seconden de knop inhouden. Ik lees ook hier en daar dat PiP afhangt van bouwdatum maar klopt het dan dat je wel het split screen krijgt maar niet het beeld erbij? )
Mijn V60 is van bouwdatum 2023 week 26 (MY2024) en ik heb gisteren OTA de 3.7 update gedaan. Geen merkbare verschillen, al twijfel ik of de surround slider in de HK audio setup nog hetzelfde werkt. (Die is nu links en rechts van het instelpunt helemaal blauw en voorheen links er van blauw en rechts grijs als ik me niet vergis)
Bij de PIP van de 360 camera is wel iets nog steeds aan de hand. Als ik langzaam voor of achteruit rijd (manoeuvreer) springt automatisch de 360 camera full-screen aan. Van daaruit kan ik dan op de rear camera klikken waarmee ik onderin het beeld het beeld achter krijg en bovenin het 360 graden autootje maar met zwart beeld er omheen en alleen de indicaties van de sensoren.
Kan iemand bevestigen dat dit het normale gedrag is? B.v.d.
(NB: ik heb al een keer het systeem herstart met 20 seconden de knop inhouden. Ik lees ook hier en daar dat PiP afhangt van bouwdatum maar klopt het dan dat je wel het split screen krijgt maar niet het beeld erbij? )
-
- Starter
Onze '23 V60 PE (MY24) komt toevallig uit dezelfde week. Na een week de update melding te hebben weggedrukt, heb ik de installatie zojuist gestart.
Ik weet niet of de interface voor HK en B&W hetzelfde is, maar ik zal na de update eens voor je kijken hoe het er bij mij uitziet.
Wat betreft PIP: Hoewel op de Nederlandse Volvo site staat vermeld dat alle MY24 V60 modellen met een 360-camera de betreffende view update zullen ontvangen, is dat niet juist. Volvo Nederland weet überhaupt niet wat ze verkopen, die schuiven enkel dozen (lees: auto's) en de monteurs moeten zelf overal proefondervindelijk achter komen. Jij en ik hebben nog de oude -minder krachtige- hardware die mogelijk in de toekomst nog in aanmerking komt voor de gecombineerde camera-view, maar voorlopig niet.
Bij VAG-auto's is het relatief eenvoudig om te retrofitten, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat je de huidige hardware kunt vervangen door het nieuwe(re) systeem met de Snapdragon CPU.
- Bontempi
- Starter
Net verschillende keren geprobeerd om de update te installeren, na een 6 a 7% stopt de update met de mededeling dat de auto (XC40 B4 2024) niet vergrendeld is, wat hij wel is. Iemand enig idee wat hier fout kan gaan?
Lees alleen maar dat diverse forumleden hem geïnstalleerd hebben dus begin soms al aan mezelf te twijfelen
Lees alleen maar dat diverse forumleden hem geïnstalleerd hebben dus begin soms al aan mezelf te twijfelen
-
- Starter
Aha oké, maar ff afwachten dan! Alvast bedankt voor de reactie en info!Steve-O schreef: ↑29.08.2025 - 17:45Onze '23 V60 PE (MY24) komt toevallig uit dezelfde week. Na een week de update melding te hebben weggedrukt, heb ik de installatie zojuist gestart.
Ik weet niet of de interface voor HK en B&W hetzelfde is, maar ik zal na de update eens voor je kijken hoe het er bij mij uitziet.
Wat betreft PIP: Hoewel op de Nederlandse Volvo site staat vermeld dat alle MY24 V60 modellen met een 360-camera de betreffende view update zullen ontvangen, is dat niet juist. Volvo Nederland weet überhaupt niet wat ze verkopen, die schuiven enkel dozen (lees: auto's) en de monteurs moeten zelf overal proefondervindelijk achter komen. Jij en ik hebben nog de oude -minder krachtige- hardware die mogelijk in de toekomst nog in aanmerking komt voor de gecombineerde camera-view, maar voorlopig niet.
Bij VAG-auto's is het relatief eenvoudig om te retrofitten, maar ik acht het onwaarschijnlijk dat je de huidige hardware kunt vervangen door het nieuwe(re) systeem met de Snapdragon CPU.
-
- 2nd Gear member
Gister update geïnstalleerd. Verliep soepel en zo op het 1e oog zie ik geen veranderingen.
Wat wel beter lijkt te zijn geworden is de pilot assist en de adaptieve cruise. Koersvaster en ook soepeler met het behouden van de afstand tussen de voorligger! Gevoelsmatig zelfde als voor de vorige update.
Wat wel beter lijkt te zijn geworden is de pilot assist en de adaptieve cruise. Koersvaster en ook soepeler met het behouden van de afstand tussen de voorligger! Gevoelsmatig zelfde als voor de vorige update.
- arnoud
- 8th Gear member
Hier ook bijgewerkt van 3.6.4 naar 3.7.0.
Het oproepen van het instellingen menu (tandwieltje rechts onder) lijkt iets vlotter te gaan. Verder geen gedrag verandering gemerkt nog.
Eén probleem die wel opgelost is: de AudioWagon app vroeg iedere keer bij het starten van de auto om toestemming om de USB stick te mogen lezen, en de "herinner deze keuze"-achtige optie werkte niet. Die lijkt nu wel te werken. Eén keer nog die popup gezien, en sindsdien niet meer. Hopelijk blijft ie weg, want was vrij irritant.
Het oproepen van het instellingen menu (tandwieltje rechts onder) lijkt iets vlotter te gaan. Verder geen gedrag verandering gemerkt nog.
Eén probleem die wel opgelost is: de AudioWagon app vroeg iedere keer bij het starten van de auto om toestemming om de USB stick te mogen lezen, en de "herinner deze keuze"-achtige optie werkte niet. Die lijkt nu wel te werken. Eén keer nog die popup gezien, en sindsdien niet meer. Hopelijk blijft ie weg, want was vrij irritant.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green