Best allemaal,
Heb ca. jaar geleden een V40 T2 uit 2016 gekocht, op zich ben ik er tevreden mee, maar ik merk dat de koppeling niet erg gelijdelijk werkt, het lijkt meer een soort aan/uit knop. Iemand enig idee of dit normaal is bij een V40? Of is het evt. te verhelpen?
Groet!
Koppeling aan/uit gevoel
- vankol
- 4th Gear member
De koppeling geeft bv bij een lage snelheid, zelf gas bij om afslaan van de motor tegen te gaan.
Maar echt alleen aan uit volg ik niet, wellicht iemand van de garage laten kijken?
Maar echt alleen aan uit volg ik niet, wellicht iemand van de garage laten kijken?
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- 5th Gear member
Koppeling moet normaal gesproken wel geleidelijk aangrijpen, dat is mijn ervaring met de T2 handgeschakeld.
@vankol, wat jij aangeeft over het gasgeven. Bedoel je het verhoogde toerental bij laten opkomen van de koppeling vanuit stilstand?
Dat vond ik wel een fijne optie, het zou de werking van de koppeling niet mogen beinvloeden.
@vankol, wat jij aangeeft over het gasgeven. Bedoel je het verhoogde toerental bij laten opkomen van de koppeling vanuit stilstand?
Dat vond ik wel een fijne optie, het zou de werking van de koppeling niet mogen beinvloeden.
V40 T3 Polar+ Sport
- vankol
- 4th Gear member
Ja klopt vanuit het toerental.sequence schreef: ↑02.09.2025 - 17:47 Koppeling moet normaal gesproken wel geleidelijk aangrijpen, dat is mijn ervaring met de T2 handgeschakeld.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- 1st Gear member
Ja, dat dacht ik ook, maar heb eigenlijk moeite om de koppeling zo op te laten komen dat ik gelijdelijk wegrijdt. (ben overigens geen beginnend bestuurder oid). Denk dat er iets aan vervanging toe is, vraag is wat....
-
- 1st Gear member
Ja, denk dat er iets versleten is, vroeg mij alleen af wat voordat ik de garage van alles ga laten vervangen.