Vraagje,
Mijn dealert zegt dat mijn dieselpomp waarschijnlijk is ingesleten. Gevolg is dat ie valse lucht aan zuigt met de nodige gevolgen.
Echter, als ik een 2e hands pomp probeer te krijgen wordt door verschillende slopers pompen met 400k tot zelfs 940k aangeboden. De mijne heeft nu 265k gereden. Hoe lang moet zo'n pomp nu mee gaan?
Groeten,
Roger
dieselpomp vervangen
1) Type, motor?
2) Waarschijnlijk ingesleten? (hij is ingesleten of niet)
3) Wat is dan het gevolg van de valse lucht?
Opzich moet hij langer mee kunnen dan 265K. Maarja je kan pech hebben. Ik ben het hier nog niet tegen gekomen. Of ik moet het gemist hebben.
2) Waarschijnlijk ingesleten? (hij is ingesleten of niet)
3) Wat is dan het gevolg van de valse lucht?
Opzich moet hij langer mee kunnen dan 265K. Maarja je kan pech hebben. Ik ben het hier nog niet tegen gekomen. Of ik moet het gemist hebben.

- Woger
- 2nd Gear member
2.5D uit 2000. Ik heb bij de beurt geklaagd over rookvorming bij het starten, schokken van de motor bij afremmen, hoog verbruik (1 op 15a16). De riemen zijn nog niet vervangen, dus dat moet nog gebeuren. Hij vond dat een nieuwe pomp dan wel slim was. Kan je aan een pomp zien of ie is ingesleten?
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
C70 Cabrio T5 - 1999
Slim voor zijn portemonnee?Woger schreef:2.5D uit 2000. Ik heb bij de beurt geklaagd over rookvorming bij het starten, schokken van de motor bij afremmen, hoog verbruik (1 op 15a16). De riemen zijn nog niet vervangen, dus dat moet nog gebeuren. Hij vond dat een nieuwe pomp dan wel slim was. Kan je aan een pomp zien of ie is ingesleten?
Ik weet niet of de pomp getest is op lekkage? Dat is niet iets wat je zo even doet.
Zou zeker nieuwe riemen laten monteren, dan wordt alles ook weer goed op tijd gezet.
Mocht het daarna niet beter zijn, zou ik eerst naar de verstuivers kijken.
Trouwens; is de luchtmassameter nog wel goed?
- Woger
- 2nd Gear member
lmm is afgelopen zomer vervangen. Hij was zo eerlijk om te zeggen dat je bij de sloop vaak jonge pompen voor veel minder kon krijgen.
Ik weet niet hoe zo'n pomp werkt, maar ik kan me voorstellen dat als er continue aan een kant aan wordt getrokken, ze daar hard slijten. Van de andere kant begrijp ik niet waarom een slijtage aan de snaar kant een lekkage in de pomp tot gevolg zou hebben. Ik neem aan dat de pomp niet achter de kogellager zit. Bovendien is het dan vreemd dat andere volvo's er 940k mee hebben gereden.
Hij vertelde overigens ook dat de merkpunten op de pomp niet meer goed stonden , waarschijnlijk door het uitrekken van de snaar.
Ik weet niet hoe zo'n pomp werkt, maar ik kan me voorstellen dat als er continue aan een kant aan wordt getrokken, ze daar hard slijten. Van de andere kant begrijp ik niet waarom een slijtage aan de snaar kant een lekkage in de pomp tot gevolg zou hebben. Ik neem aan dat de pomp niet achter de kogellager zit. Bovendien is het dan vreemd dat andere volvo's er 940k mee hebben gereden.
Hij vertelde overigens ook dat de merkpunten op de pomp niet meer goed stonden , waarschijnlijk door het uitrekken van de snaar.
S40 2.0 Lpi - 1996
C70 Cabrio T5 - 1999
C70 Cabrio T5 - 1999
Kijk............ en daar heeft hij een punt! Dit is heel goed mogelijk.Woger schreef:Hij vertelde overigens ook dat de merkpunten op de pomp niet meer goed stonden , waarschijnlijk door het uitrekken van de snaar.
Ik vermoed dat na het vervangen en op tijd zetten een hoop van jouw problemen over zijn.
Heb je trouwens uitwendige lekkage aan de pomp? Ruik je dieselolie?
-
- 7th Gear member
Pomp vervangen?
Ik denk dat de complete distributie van tijd staat,dan kun je aan de pomp stellen wat je wilt,helaas zonder resultaat.
Een pomp vervangen komt nooit voor,ook niet bij hoge km standen.
Merktekens zijn alleen voor de basis afstelling,dus ik begrijp niet waar die dealer het over heeft,die pomp stel je af met de computer,maar dan moet de rest van de distributie wel kloppen.Laat is iemand kijken die er echt verstand van heeft.
Ik hoorde gisteren een verhaal van iemand hier van het forum,die had geinformeerd bij een dealer om zijn kleppen te stellen bij een v70 met LPG van 2001.
Hij kreeg als antwoord dat die kleppen niet gesteld hoefde te worden,omdat het hydraulische kleppen zijn.
Als je zo,n dealer getroffen hebt met je pomp,dan heb je het slecht getroffen.
Hoezo de echte dealer?
Ik denk dat de complete distributie van tijd staat,dan kun je aan de pomp stellen wat je wilt,helaas zonder resultaat.
Een pomp vervangen komt nooit voor,ook niet bij hoge km standen.
Merktekens zijn alleen voor de basis afstelling,dus ik begrijp niet waar die dealer het over heeft,die pomp stel je af met de computer,maar dan moet de rest van de distributie wel kloppen.Laat is iemand kijken die er echt verstand van heeft.
Ik hoorde gisteren een verhaal van iemand hier van het forum,die had geinformeerd bij een dealer om zijn kleppen te stellen bij een v70 met LPG van 2001.
Hij kreeg als antwoord dat die kleppen niet gesteld hoefde te worden,omdat het hydraulische kleppen zijn.
Hoezo de echte dealer?
Bestaan die dealers nu nog? Gaan ze bij Volvo niet op cursus!Ramon&Ramon schreef:Ik hoorde gisteren een verhaal van iemand hier van het forum,die had geinformeerd bij een dealer om zijn kleppen te stellen bij een v70 met LPG van 2001.
Hoezo de echte dealer?
Niet verplicht vanuit Volvo?