Hoi allen,
Ik heb nu bijna een maandje de V90 T8 R design uit 2020. Het was me al eerder opgevallen dat de auto soms best wat lawaai maakt tijdens maar ook na het laden.
De ventilator hoor je aan gaan, blaast een paar minuten en zakt dan langzaam af tot 0. Binnen een seconde of 3 gaat hij echter direct weer opspoelen en blijft dan meerdere minuten aan.
Ook nu, terwijl het buiten juist nu wat fris is. De batterij is al 100% en heb de laadkabel er ook uit gehaald om te kijken of dat verschil maakt.
Inmiddels, nu ik dit aan het typen ben lijkt het gestopt. Maar toch lijkt me dit niet helemaal zoals het hoort. Je zou verwachten dat hij tijdens of na het laden de batterij op een bepaalde temperatuur wil hebben/houden maar dat dit vrij snel geregeld zou moeten zijn als het buiten niet extreem is (30 of -5 bijvoorbeeld). Het is nu hier 13 graden.
Ik heb een filmpje gemaakt, weet niet wat handig is qua uploaden maar voor nu even youtube short gebruikt:
Wie oh wie kan me vertellen of dit normaal is, of dat er wellicht wat aan de hand is?
B.v.d.
Ventilator gaat continu uit en weer aan
- Gouwe
- 7th Gear member
Zoek hier maar even op het forum. Je bent niet de eerste die dit vraagt. Is volstrekt normaal gedrag en is inderdaad gerelateerd aan het klimatiseren van de accu.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
Ik had met de zoekfunctie al e.e.a. gezocht, maar wellicht niet de juiste termen.
Op ventilator bijvoorbeeld krijg ik nu eerst dit topic (mijn bericht en jouw reactie). Maar daarna is het allerlei andere zaken, interieurventilator, iets met turbo's tuning etc.
Dus mocht iemand zo een topic kunnen vinden waar er misschien wat meer informatie staat dan hoor ik het graag.
Op ventilator bijvoorbeeld krijg ik nu eerst dit topic (mijn bericht en jouw reactie). Maar daarna is het allerlei andere zaken, interieurventilator, iets met turbo's tuning etc.
Dus mocht iemand zo een topic kunnen vinden waar er misschien wat meer informatie staat dan hoor ik het graag.