Wel of niet doen?

De Nieuwe XC60
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6908
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Het gaat mij om het totaal van de balans. Gewicht is maar één aspect. Als gewicht het enige aspect was kom je überhaupt niet bij een Volvo uit :-) (los van PIH/Non PIH)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 4212
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gouwe schreef: 11.09.2025 - 15:30 Het gaat mij om het totaal van de balans. Gewicht is maar één aspect. Als gewicht het enige aspect was kom je überhaupt niet bij een Volvo uit :-) (los van PIH/Non PIH)
Daar gaat het bij jou om.
Iemand anders vindt andere zaken weer belangrijk.

(Gewicht en non-PHEV kan best belangrijk zijn als je bijv. geen panelen en eigen oprit hebt en maar 5k km per jaar maakt).
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6908
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Als je gewicht zo belangrijk vindt zoals NCCV40D4 aangeeft dan kan ik me daar een aantal dingen bij voorstellen:
- Je zoekt sportiviteit: dan zit je bij een XC60 sowieso niet op de juist plek, want die is net als mijn XC90 allesbehalve sportief en dan maakt die 300Kg echt niets meer uit.
- Je zoekt een lage prijs voor de MRB: een PIH is zeker duurder maar de laagste MRB is denk ik dan iets van een Picanto of zo.
- Je zoekt het laagste verbruik: dan zou ik lekker gaan voor een Toyota Hybrid.
Kortom, ook NCCV40D4 kijkt neem ik redelijkerwijs aan naar meer dan alleen gewicht en weegt die aspecten vast allemaal tegen elkaar af. Waar ik benieuwd naar ben is waarom voor hem/haar dan het gewicht zo'n gigantisch voordeel is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 4212
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gouwe schreef: 11.09.2025 - 16:07 Waar ik benieuwd naar ben is waarom voor hem/haar dan het gewicht zo'n gigantisch voordeel is.
Begrijp ik, je hebt toch wel mijn smiley gezien? :-)

Wellicht met als reden dat er voor hetzelfde type auto (nl. een XC60) dan toch minder wegenbelasting betaald hoeft te worden, alle beetjes helpen.
Dat hij geen zin heeft in de complexe PHEV-techniek had hij al genoemd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

NCCV40D4 schreef: 10.09.2025 - 21:58 Rij zelf jaren Volvo en laat elk jaar onderhoud plegen bij de dealer, dus dat zal ik bij deze auto ook doen
Ik zie dat de auto 'gereserveerd' is, gaat het dan toch gebeuren?
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”