Hoi Allemaal,
in mei 25 een V70 AWD 2.5T gekocht. 370k op de teller. 2006
Rijdt verder goed (alleen nog even zitting omwisselen voor een niet doorgezakt exemplaar)
AWD heeft het helaas begeven, de as draait nog wel mee, geen rare geluiden maar awd wordt niet meer ingeschakeld.
Uitgelezen en DEM 0006 storing (storing Haldex pomp)
dit kan natuurlijk alles zijn maar gezien km stand zal er denk ik een andere pomp in moeten.
Distributie is ook ergens aan de beurt volgend jaar en de PCV.
Al met al een prijsopgave gehad van volvo specialist van een kleine 2800 euro.
Wat er dan nog komt bij de APK is afwachten.
Aangezien wij er mee de Scandic Run Nordkapp mee wilden rijden (en daarom ook de AWD) valt dit even vies tegen allemaal.
Wat is nu wijsheid: op de blaren zitten en gewoon laten maken of het geld dat we anders kwijt zijn aan reparaties bijleggen voor een XC70 (NN model) of XC90 1e generatie.
Wat zouden jullie doen?
in ieder geval wil ik graag met een awd de run rijden in de winter.
wat is wijsheid??
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
Groet Ruben
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27717
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wat verwacht je in de huidige staat nog voor de auto te krijgen bij verkoop?
Tel dat bedrag erbij op en dan denk ik dat je er geen betere XC70 of XC90 voor koopt aangezien die duurder zullen zijn dan een V70 met AWD.
Tel dat bedrag erbij op en dan denk ik dat je er geen betere XC70 of XC90 voor koopt aangezien die duurder zullen zijn dan een V70 met AWD.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6896
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ben benieuwd waar die 2800 euro dan allemaal voor is? Die pomp kost je de kop niet. Dus waar zit die andere 2000+ euro dan in?
Ik neem aan grote beurt etc of zit daar ook al de distri in?
XC90 gen 1 zou ik niet doen, gen 2 ook niet. Je kan geluk hebben, maar mogelijk ga je nog een keer het schip in.
Ik neem aan grote beurt etc of zit daar ook al de distri in?
XC90 gen 1 zou ik niet doen, gen 2 ook niet. Je kan geluk hebben, maar mogelijk ga je nog een keer het schip in.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9382
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
PVC is wel een k*tklusje bij een turbo, spruitstuk moet er dan af en daarmee van alles er om heen. Kost veel tijd vooral.
D-riem durven ze ook veel geld voor te vragen, en die pomp heb ik geen verstand van.
Al met al vind het wel heel veel geld voor die 3 punten.
Ja je hebt hem net gekocht, dan valt dit natuurlijk tegen want je koopt de ellende van een ander. Hopelijk was hij dan niet al te duur.
Verkopen in deze staat levert niet veel op nee.
Nog meer adresjes voor onderhoud vragen wat het gaat kosten, en anders zelf doen met hulp?
Puur onderdelen zijn 300 euro, zonder die pomp.
D-riem durven ze ook veel geld voor te vragen, en die pomp heb ik geen verstand van.
Al met al vind het wel heel veel geld voor die 3 punten.
Ja je hebt hem net gekocht, dan valt dit natuurlijk tegen want je koopt de ellende van een ander. Hopelijk was hij dan niet al te duur.
Verkopen in deze staat levert niet veel op nee.
Nog meer adresjes voor onderhoud vragen wat het gaat kosten, en anders zelf doen met hulp?
Puur onderdelen zijn 300 euro, zonder die pomp.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.06.2019 - 17:01
Bovendien: koop je een andere auto, dan moet je ook maar afwachten wat voor (onverwachte) kosten die gaat meebrengen....
Overigens: moet het per se een AWD zijn? De route naar de Noordkaap is een gewone weg zonder al te veel stijgen en dalen: met een FWD prima te doen.
Overigens: moet het per se een AWD zijn? De route naar de Noordkaap is een gewone weg zonder al te veel stijgen en dalen: met een FWD prima te doen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Het is midden in de winter. Niet alle wegen worden geschoven en het kan er verradelijk glad zijn. Met name het tunnel traject in het noorden.
Neem van mij aan, AWD is toch wel een dikke plus. Net als een goede set winterbanden (met spikes)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
Ik heb aanvraag gedaan voor haldex reparatie (code doorgegeven) olieën en filters van de haldex. distributie en preventief de bus bij de haakse overbrenging, APK en lichte olielekkage bij klepdeksel. (dit kan pakking zijn maar ook keerring)Gouwe schreef: ↑11.09.2025 - 20:36 Ben benieuwd waar die 2800 euro dan allemaal voor is? Die pomp kost je de kop niet. Dus waar zit die andere 2000+ euro dan in?
Ik neem aan grote beurt etc of zit daar ook al de distri in?
XC90 gen 1 zou ik niet doen, gen 2 ook niet. Je kan geluk hebben, maar mogelijk ga je nog een keer het schip in.
vooral de uren tikten door. aan materiaal waren ze iets van 1000 tot 1500 kwijt, aftermarket spul. rest zijn uren.
En daarbij de aantekening dat ze niet weten wat er bij de apk nog naar voren komt....
oftewel als ik het bij deze volvo specialist zou uitvoeren dan zit je zo op de 3000 (als de apk meevalt)
dan heb ik de auto 2x betaald.....
Ik schat dat de auto nog een 2500-3000 waard is?
tussen de 7k en 10k staan er best leuke XC90's of XC70's weliswaar met de D5 en geen benzine (ja de 2.9T6 maar daar moet ik bij weg blijven had ik begrepen) maar wel met minder of vergelijkbare km.
de xc70's is dan het NN model
Groet Ruben
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
de route loopt door Finland naar het noorden en via noorwegen / zweden terug naar zuid.RAPVADA schreef: ↑11.09.2025 - 23:42 Bovendien: koop je een andere auto, dan moet je ook maar afwachten wat voor (onverwachte) kosten die gaat meebrengen....
Overigens: moet het per se een AWD zijn? De route naar de Noordkaap is een gewone weg zonder al te veel stijgen en dalen: met een FWD prima te doen.
juist het "van de gebaande paden afwijken" is een onderdeel van de run. Dus dan graag een awd.
Liefst zelf een LaRo Discovery oid maar dat wordt too much in de mrb
Groet Ruben
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 4075
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Het gaat niet om wat iets waard is.
Het gaat om:
hou je (en jouw gezin) van deze huidige auto.
XC40 '18 T5 ICE viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Kan je dan niet beter eerst de apk of een (aankoop) keuring laten doen?
Afhankelijk van wat daar uit komt kan je dan een beter overwogen beslissing maken.
De offerte lijkt me opzich best redelijk tov het werk dat dan verzet wordt.
Al blijft het natuurlijk een hele flinke rekening voor een auto die je nog niet gek lang in bezit hebt.
Afhankelijk van wat daar uit komt kan je dan een beter overwogen beslissing maken.
De offerte lijkt me opzich best redelijk tov het werk dat dan verzet wordt.
Al blijft het natuurlijk een hele flinke rekening voor een auto die je nog niet gek lang in bezit hebt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
ik ben niet zo dat ik me hecht aan een auto. (alleen de v70 classic 2.5tdi vond ik heerlijk) heb jarenlang in een C1 rondgetufd. Kwam ik ook van A naar B.
heb alleen wel wat ruimte nodig ivm de imkerij die ik heb. Auto moet dus ruimte hebben en een aanhanger kunnen trekken over natte weilanden en door drassige bospaadjes. Vandaar een AWD.
Het liefst zou ik een LaRo willen maar dat is (voor nu) teveel van het goede ivm het zeer hoge gewicht van die dingen. (en betrouwbaarheid is ook wel een puntje)
Een XC vind ik gewoon ook mooi. De xc70 NN vind ik prachtig om te zien. maar de XC90 begint ook steeds mooier te worden (al blijf ik de snuit met de rare lampen raar vinden)
Als ik kijk naar de onderdelen (pcv, haldex, distri) blijft het allemaal redelijk te doen maar die uurtarieven tegenwoordig.......
zelf doen is op dit moment geen optie. heb domweg de ruimte er niet voor en geen brug. Ik heb al even de auto op bokjes gezet maar je komt echt niet lekker bij de haldex als je eronder ligt, al helemaal niet als het spul echt vast blijkt te zitten.
heb alleen wel wat ruimte nodig ivm de imkerij die ik heb. Auto moet dus ruimte hebben en een aanhanger kunnen trekken over natte weilanden en door drassige bospaadjes. Vandaar een AWD.
Het liefst zou ik een LaRo willen maar dat is (voor nu) teveel van het goede ivm het zeer hoge gewicht van die dingen. (en betrouwbaarheid is ook wel een puntje)
Een XC vind ik gewoon ook mooi. De xc70 NN vind ik prachtig om te zien. maar de XC90 begint ook steeds mooier te worden (al blijf ik de snuit met de rare lampen raar vinden)
Als ik kijk naar de onderdelen (pcv, haldex, distri) blijft het allemaal redelijk te doen maar die uurtarieven tegenwoordig.......
zelf doen is op dit moment geen optie. heb domweg de ruimte er niet voor en geen brug. Ik heb al even de auto op bokjes gezet maar je komt echt niet lekker bij de haldex als je eronder ligt, al helemaal niet als het spul echt vast blijkt te zitten.
Groet Ruben
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27717
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een XC90 D5 tikt ook stevig aan in de wegenbelasting om het netjes te zeggen.
De T6 inderdaad maar over slaan, met een beetje mazzel komt er nog een 5 cilinder benzine voorbij maar die zijn al wat lastiger te vinden binnen het gestelde budget.
De T6 inderdaad maar over slaan, met een beetje mazzel komt er nog een 5 cilinder benzine voorbij maar die zijn al wat lastiger te vinden binnen het gestelde budget.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
Zijn er nog specifieke aandachtspunten bij de xc90?
Welke bouwjaren wel/niet?
Welke bouwjaren wel/niet?
Groet Ruben
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
V70 2.5T AWD summum 2007
Xc60 2.0 D4 Summum, polar, R design, 2017 ( vrouwlief)
Xc60 2.0 D3 summum 2017, door fransoos van de weg getikt[/s]
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6896
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De XC90 is gewoon een dure jongen in onderhoud. Kostte mij 11 cent de kilometer over 120K.
Haldex revisie is wel wat anders dan alleen de pomp vervangen.
Die pomp kostte mij jaren terug een 300 euro als ik me niet vergis. Voor een revisie van de Haldex met pomp wat ik toen eren 1700 euro kwijt bij achterasrevisie.nl
Haldex revisie is wel wat anders dan alleen de pomp vervangen.
Die pomp kostte mij jaren terug een 300 euro als ik me niet vergis. Voor een revisie van de Haldex met pomp wat ik toen eren 1700 euro kwijt bij achterasrevisie.nl
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor