Reflectie van dashboard met lichte kleur in voorruit

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Nee. (de mijne iig niet)

ik heb een licht interieur, en heb vooral veel last bij snel wisselende donker/licht passages (met vakantie in de Pyreneen onder de bomen werd ik tot stapvoets rijden gedwongen omdat ik niets meer zag: dat is ongeveer de helft van wat je daar überhaupt kan rijden :P )
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Paulussie
1st Gear member

Ik heb een S60 met licht interieur en ik merk dat ik, zeker in de zomer, last heb van reflectie en me er ook steeds meer aan erger.
Snap eigenlijk niet dat zo'n veilig merk als Volvo dit doet.
945 lpt LE automaat uit '97
Oceanracer
Geartronic member

Misschien dat het veilige merk Volvo er van uit gaat dat er onder deze omstandigheden door de bestuurder een goede zonnebril wordt gebruikt. :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Paulussie schreef:Ik heb een S60 met licht interieur en ik merk dat ik, zeker in de zomer, last heb van reflectie en me er ook steeds meer aan erger.
Het is een klant die bepaald hoe hij het hebben wil, Volvo levert het dan.
Frumpy
5th Gear member

bart simpson schreef:
Paulussie schreef:Ik heb een S60 met licht interieur en ik merk dat ik, zeker in de zomer, last heb van reflectie en me er ook steeds meer aan erger.
Het is een klant die bepaald hoe hij het hebben wil, Volvo levert het dan.
:?:
De klant kiest toch uit de kleurencombinaties die door Volvo ontwikkeld zijn en geleverd worden?

Nou, ik rijd inmiddels een maand of vijf met het lichte interieur en ben er inmiddels wel aan gewend.
Alleen op stukken waar licht en donker elkaar snel afwisselen is de reflectie behoorlijk irritant, zoals Trompetje reeds heeft opgemerkt.
En het in- en uitrijden van bepaalde tunnels (o.a. Benelux), met een bepaalde dalingshoek i.c.m. zonnestand.
Paulussie
1st Gear member

BMW doet het niet; bovenkantjes allemaal zwart. Misschien niet het favoriete merk hier maar zeker wel autoliefhebbers
945 lpt LE automaat uit '97
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het is net andersom, Volvo ontwikkeld kleurcombinaties op basis van klantenbehoeften, dmv wereldwijde clinics worden "marktwensen" omgezet naar een product.
Op de 800 serie, 850/V70/S70/C70 kon je zonder meerpijs een donkere dashboardcover bestellen, dat gebeurde zelden.
Op dit moment is op een nw S80/V70/XC70 de bovenkant altijd donker, klanten maken toch kenbaar liever compleet beige te hebben, als fabrikant doe je het dus zelden 100% goed.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”