Ik vermoed idd dat eigenlijk elk merk wel zo zijn probleempjes heeft.
Ik ken via het internet eigenlijk maar 1 merk dat positief redelijk boven het maaiveld uitsteekt en da's Porache. Vanzelfsprekend even los van Bentley en Rolls Royce, maar goed voornoemde 3 premiumerken zijn natuurlijk niet te vergelijken met alle andere normale merken waartoe ook Volvo hoort en laten we wel wezen, Volvo en best wel wat andere normale merken komen er helemaal niet zo slecht vanaf.
Trillingen en kraken!
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7250
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Heel in het begin, dus oktober tot eind december 2020 kraakte de remmen, en de vering iets. Schijnbaar nieuwigheid. Is vanzelf verdwenen. Daarna nooit trillingen of kraken meer ervaren. Geen trillen op het stuur. Geen schokken in de automaat. Alles werkt perfect.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Recoman
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 25.05.2024 - 13:12
Hallo vrienden, het tril- en kraakverhaal wordt nog mooier!
Enkele weken geleden naar de dealer geweest voor de APK. Auto goedgekeurd, maar de remblokken waren binnen 3000 km aan vervanging toe. Die konden ook meteen vervangen worden, want ze waren op voorraad. Daar ik op vakantie zou gaan en nogal wat kilometers voor de boeg had, heb ik de blokken laten vervangen. Extra prijskaartje zo'n € 450,-. Dat was wel even schrikken!
Twee dagen later piepten mijn remmen . . . .
Ik ben inmiddels twee keer terug geweest bij de dealer. Geen oplossing, dus ik ben met piepende remmen op vakantie geweest. Dat is heel leuk als je een lange pas afdaalt met veel haarspeldbochten! Je snapt dat de dealer van mij ook geen 3 meer voor de moeite krijgt! Dit is absoluut waardeloos.
Deze dealer is inmiddels overgenomen door een grotere jongen, maar heeft nog een tweede vestiging. Daar ga ik het nog één keer proberen . . . . De piepende remmen los ik zelf wel op. Is volgens mij een kleinigheidje met Brembo antipiepvet.
Enkele weken geleden naar de dealer geweest voor de APK. Auto goedgekeurd, maar de remblokken waren binnen 3000 km aan vervanging toe. Die konden ook meteen vervangen worden, want ze waren op voorraad. Daar ik op vakantie zou gaan en nogal wat kilometers voor de boeg had, heb ik de blokken laten vervangen. Extra prijskaartje zo'n € 450,-. Dat was wel even schrikken!
Twee dagen later piepten mijn remmen . . . .
Ik ben inmiddels twee keer terug geweest bij de dealer. Geen oplossing, dus ik ben met piepende remmen op vakantie geweest. Dat is heel leuk als je een lange pas afdaalt met veel haarspeldbochten! Je snapt dat de dealer van mij ook geen 3 meer voor de moeite krijgt! Dit is absoluut waardeloos.
Deze dealer is inmiddels overgenomen door een grotere jongen, maar heeft nog een tweede vestiging. Daar ga ik het nog één keer proberen . . . . De piepende remmen los ik zelf wel op. Is volgens mij een kleinigheidje met Brembo antipiepvet.
S60 D3
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
Moto Guzzi California 1100 EV 1997
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
Moto Guzzi California 1100 EV 1997
-
Stoyanov
- 3rd Gear member
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
Wat een verhaal joh.
Ik heb het hele topic nog eens doorgenomen.
Krakende remmen? Ja. In het begin. Nu geen last meer van.
Kreunende ophanging? Ja, af en toe, maar dan ga ik ook wel behoorlijk hard over een drempel. Gewoon stapvoets rijden. Daar zijn die dingen voor neergelegd. Voorpootlagers kosten gelukkig niet zoveel. Dat schijnt vaak de oorzaak te zijn namelijk.
Piepende remmen? Nee. Elke boerenlul weet dat je bij de montage van nieuwe remblokken een beetje kopervet op de achterkant van de blokken moet smeren.
Schokkende bak? Ja; 's ochtends. De eerste 500 meter. Na 5 minuten rijden schakelt hij als een warm mes door de boter.
Krakende kofferklep? Ja!. Inmiddels verholpen onder garantie. Moest er wel de directeur op zijn privemail op aanspreken, waar hij not amused over was.
Ben ook niet meer bij die dealer geweest.
Ik lees voortaan eerst de reviews. Als ik dat had gedaan had ik beter geweten.
Weigerende airco? Ja. Klepje calibreren. De garage wist te vertellen dat ik de storing al 2x had gehad. Zonder het zelf te weten. Ik vind het vreemd dat dit binnen 35.000 km al kan voorkomen, Volvo geeft immers 100.000 km garantie, maar wie ben ik. Het schijnt een gekend probleem te zijn.
Waarom er dan geen terugroepactie voor is geweest, snap ik ook niet.
Trillingen in het stuur? Nee. Zelfs bij 180 km/u snaarstrak.
Loslatende stiksels op de stoelen? Ja. Nagel aan mijn doodskist. Gelukkig te vervangen voor 125 eu per stoel. Dan wordt er gelijk beter garen gebruikt.
Lang verhaal kort:
Het is mijn eerste Volvo. Ik zal er waarschijnlijk nog wel in rijden tot mijn 64ste. Daarna kijken we verder. Of hij moet voor die tijd zoveel gaan mankeren dat ik een tweede hypotheek moet afsluiten....
Premium? Als je uit een Toyota Yaris komt, voelt een XC40 als een Rolls Royce.
Ik wens de topicstarter veel wijsheid toe. En een serieuze dealer met vakbekwaam personeel.
Ik heb het hele topic nog eens doorgenomen.
Krakende remmen? Ja. In het begin. Nu geen last meer van.
Kreunende ophanging? Ja, af en toe, maar dan ga ik ook wel behoorlijk hard over een drempel. Gewoon stapvoets rijden. Daar zijn die dingen voor neergelegd. Voorpootlagers kosten gelukkig niet zoveel. Dat schijnt vaak de oorzaak te zijn namelijk.
Piepende remmen? Nee. Elke boerenlul weet dat je bij de montage van nieuwe remblokken een beetje kopervet op de achterkant van de blokken moet smeren.
Schokkende bak? Ja; 's ochtends. De eerste 500 meter. Na 5 minuten rijden schakelt hij als een warm mes door de boter.
Krakende kofferklep? Ja!. Inmiddels verholpen onder garantie. Moest er wel de directeur op zijn privemail op aanspreken, waar hij not amused over was.
Ben ook niet meer bij die dealer geweest.
Ik lees voortaan eerst de reviews. Als ik dat had gedaan had ik beter geweten.
Weigerende airco? Ja. Klepje calibreren. De garage wist te vertellen dat ik de storing al 2x had gehad. Zonder het zelf te weten. Ik vind het vreemd dat dit binnen 35.000 km al kan voorkomen, Volvo geeft immers 100.000 km garantie, maar wie ben ik. Het schijnt een gekend probleem te zijn.
Waarom er dan geen terugroepactie voor is geweest, snap ik ook niet.
Trillingen in het stuur? Nee. Zelfs bij 180 km/u snaarstrak.
Loslatende stiksels op de stoelen? Ja. Nagel aan mijn doodskist. Gelukkig te vervangen voor 125 eu per stoel. Dan wordt er gelijk beter garen gebruikt.
Lang verhaal kort:
Het is mijn eerste Volvo. Ik zal er waarschijnlijk nog wel in rijden tot mijn 64ste. Daarna kijken we verder. Of hij moet voor die tijd zoveel gaan mankeren dat ik een tweede hypotheek moet afsluiten....
Premium? Als je uit een Toyota Yaris komt, voelt een XC40 als een Rolls Royce.
Ik wens de topicstarter veel wijsheid toe. En een serieuze dealer met vakbekwaam personeel.















