Storing na chiptuning
-
TouchdownXC60!
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31.12.2021 - 14:57
Hallo, ik heb 8 jaar geleden een xc60 D3 136 pk 5 cilinder diesel gekocht en kort daarna laten tunen naar 181 pk. Km stand toen ik heb kocht 145.000 nu 330.000. Dat rijdt echt fijn vooral het extra vermogen wanneer je wilt inhalen. Ik ben zeker geen racetype, hou wel van doorrijden maar meer niet. Nu heb ik in al die jaren inmiddels 3 of 4 keer een een slang moeten vervangen die gescheurd bleek. Waarschijnlijk door die extra druk. Onlangs weer verlies van vermogen, bleek een scheurtje in het spruitstuk. Mijn garage (geen volvo maar wel oke en betrouwbaar) geeft aan dat dit waarschijnlijk komt door dat extra vermogen. En dat ik met deze km stand ook moet oppassen dat het volgende euvel niet mijn turbo wordt. Wie heeft soortgelijke ervaringen of kan hier iets zinnigs over zeggen. Alvast dank.
-
Sammmyvannorel
- 3rd Gear member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44
De 136 pk id ook geleverd als 163 pk(die had andere software van volvo); die paar pk extra die jij je blok hebt gegeven zijn niet de oorzaak van deze storingen, dat is gewoon ouderdom die hoort bij deze leeftijd
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
- Obbetuning
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Turbo's gaan niet kapot door tuning oid.
Een turbo kan bij voorbeeld 1.8 bar druk (maximaal) geven.
Als een tuner dan in de software schrijft dat de turbo naar 2.0 mag, dan is het heel eenvoudig: dat kan de turbo niet dus doet dit niet.
De turbo gaat niet kapot, de turbo doet wat deze dan kan.
Een turbo gaat kapot, door slechte kwaliteit olie, lagers die aan het einde van de levensduur zijn etc.
Geeft een garagehouder aan dat een turbo aan dat door een tuning de turbo wel eens kapot zou kunnen gaan, dan even te rade gaan of deze wel genoeg kennis van zaken heeft
Een turbo kan bij voorbeeld 1.8 bar druk (maximaal) geven.
Als een tuner dan in de software schrijft dat de turbo naar 2.0 mag, dan is het heel eenvoudig: dat kan de turbo niet dus doet dit niet.
De turbo gaat niet kapot, de turbo doet wat deze dan kan.
Een turbo gaat kapot, door slechte kwaliteit olie, lagers die aan het einde van de levensduur zijn etc.
Geeft een garagehouder aan dat een turbo aan dat door een tuning de turbo wel eens kapot zou kunnen gaan, dan even te rade gaan of deze wel genoeg kennis van zaken heeft















