Wel of niet doen, s60 polestar

Plaats reactie
Gebruikersavatar
R-driver
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.09.2014 - 20:30

Beste leden .

Ben al een tijdje aan het kijken naar een s60 t6 of een s60 polestar b4204t43 motor, 4 cilinder.

Nu kan ik er wellicht 1 kopen met bijna 220k op de teller, dealer onderhouden - 1e eigenaar.

De vraag is of deze motoren betrouwbaar zijn , en de levensduur ook niet al op zijn einde loopt?

Zelf had ik al de volgende zaken in mijn achterhoofd.

Supercharger levensduur?
Turbo levensduur

Schijven en blokken zijn een dure aangelegenheid ( 1600 voor alleen de voorzijde)

Mogelijk Olie verbruik bij deze blokken?

Etc.

Zijn er leden met ervaring, of wellicht nog aandachtspunten?

Mijn dank is groot!
V60 T8 Polestar (22) Thunder Grey :)

V60CC B5 (21)

V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018

V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion 2015

V50 2.0d 2008 -
c70_ibo
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35

Ik denk altijd wanneer je een snelle auto koopt, dat je deze best of van 1ste eigenaar kan kopen. Hoe meer eigenaren hoe meer afgetrapt auto die je zult kopen. Kan dan wel dealer onderhouden zijn, maar dan nog hebben de onderdelen bij een snelle auto zwaar te verduren gehad. Al denk ik wel dat de T6 en polestar goeie motoren zijn van basis, wil dat voor de overige onderdelen niet zo betekenen. Met turbo moet je ook een beetje geluk hebben bij die km stand. Denk verder aan ophanging en draagarmen en aandrijfassen die ook zwaar te verduren kregen
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie

S60 D3 2014 obbetuning
Gebruikersavatar
R-driver
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.09.2014 - 20:30

Dank voor je reactie, onderstel is idd een goede tip 👍🏻
V60 T8 Polestar (22) Thunder Grey :)

V60CC B5 (21)

V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018

V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion 2015

V50 2.0d 2008 -
Rikky
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 06.01.2024 - 17:48

De techniek maakt het lastiger bij deze motoren om betrouwbaar en storingsvrij te blijven bij hogere kilometerstanden ondanks het juiste onderhoud. Juist nu beginnen pakkingen het te begeven door ouderdom en reeds doorstane hittecycli. Ook de koppeling van de supercharger heeft de nodige slijtage (volgens mij te meten via inspectiegat) en dure grap om te vervangen.

Een technisch stukje hierover:

https://automotivetechinfo.com/wp-conte ... Volvos.pdf
V70 2.5T 2007 (mj2008)
Gebruikersavatar
R-driver
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12.09.2014 - 20:30

Rikky schreef: 26.09.2025 - 23:22 De techniek maakt het lastiger bij deze motoren om betrouwbaar en storingsvrij te blijven bij hogere kilometerstanden ondanks het juiste onderhoud. Juist nu beginnen pakkingen het te begeven door ouderdom en reeds doorstane hittecycli. Ook de koppeling van de supercharger heeft de nodige slijtage (volgens mij te meten via inspectiegat) en dure grap om te vervangen.

Een technisch stukje hierover:

https://automotivetechinfo.com/wp-conte ... Volvos.pdf
Ben benieuwd Of de xc90 techniek gelijk is aan de s60 polestar? Desondanks blijft de levensduur bepalend en zal dit een dure grap zijn bij vervanging? 1500 + waarschijnlijk?
V60 T8 Polestar (22) Thunder Grey :)

V60CC B5 (21)

V60 D4 R-Design Business sport GT8 my 2018

V40 D4 R-design- osmium grey- 18'' V60 Ixion 2015

V50 2.0d 2008 -
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”