Ik had het topic al doorgelezen.
Maar TMC zou toch wel moeten werken, of is de update daar ook voor nodig?
Dat vierkante vak met "verkeersinfo" en verder geen tekst komt dus ook door die noodzakelijke update.
Ik zal het gsm slot zoeken en er een datakaartje in stoppen, ik heb meerdere abbo's met onbeperkt data voor 4G routers die ik uitleen bij storing bij klanten.
En dan de dealer maar eens opzoeken.
Geen verkeersinfo bij Sensus - update 23/7/25 - lijkt opgelost.
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Ook na de reparatie-update, werkte (bij mij) de verkeersinfo niet meer met zenders (die zichtbaar waren) via TMC (en voorheen bij mij Be Mobile), in Nederland.
In Duitsland en Denemarken werkte het wel via TMC, dus zonder Inrix / internet.
Maar in Nederland alleen nu met Inrix in beeld (via internet), ná de reparatie-update laatst.
XC40 '18 T5 ICE viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Rene64
- 3rd Gear member
Ok, dat is goed om te weten.
Wie kan mij vertellen waar die gekke simkaarthouder zit ?
Bij de bijrijder de afdekking los gehad, zekeringkasten zijn er wel, maar ik die geen gsm houder...
Ook niet in het handschoenenkastje.
Evt een foto zou welkom zijn.
Ik ben als monteur wel wat gewend om te zoeken in een auto maar dit is een zoekplaatje...
Het is een van oorsprong duitse wagen uit 2017.
Wie kan mij vertellen waar die gekke simkaarthouder zit ?
Bij de bijrijder de afdekking los gehad, zekeringkasten zijn er wel, maar ik die geen gsm houder...
Ook niet in het handschoenenkastje.
Evt een foto zou welkom zijn.
Ik ben als monteur wel wat gewend om te zoeken in een auto maar dit is een zoekplaatje...
Het is een van oorsprong duitse wagen uit 2017.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
- ReneKo
- Starter
@Rene64 , neem aan dat je al gekeken hebt in de handleiding? Bij de XC60 uit 2017 zie ik idd handschoenkastje (foto op pagina in link). Wellicht dat je met het VIN van de auto meer specifieke handleiding info kan vinden: https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... art&page=0
Ikzelf heb net een KPN Data-only kaartje in het auto-modem geplaatst, maar dat had nog geen effect op de verkeersinformatieprovider (blijft leeg), hiervoor wacht ik op de garage; die zijn op zoek naar de update. Wel aantal icons in het scherm erbij gekregen: sim-kaart + ontvangst (1), het internet tekentje zonder dat ik mijn telefoon op tethering heb staan (2), en de auto als hotspot (3).
Ikzelf heb net een KPN Data-only kaartje in het auto-modem geplaatst, maar dat had nog geen effect op de verkeersinformatieprovider (blijft leeg), hiervoor wacht ik op de garage; die zijn op zoek naar de update. Wel aantal icons in het scherm erbij gekregen: sim-kaart + ontvangst (1), het internet tekentje zonder dat ik mijn telefoon op tethering heb staan (2), en de auto als hotspot (3).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VOLVO XC40 1.5 T4 RECH INSCR. BRIGHT BLACK 2023
Volvo XC60 2.0 T FWD MOMENTUM (2011)
Volvo V70
Volvo 245
e.v.a.
Volvo XC60 2.0 T FWD MOMENTUM (2011)
Volvo V70
Volvo 245
e.v.a.
- Rene64
- 3rd Gear member
Ja dat heb ik zeker, maar overal staat wat anders.
In het handschoenenkastje, links bij de bijrijdersstoel, en ik zag nu weer ergens onder de vloer bij de bijrijder.
Ik zal morgen de mat er eens uit pakken en kijken of daar wat onder zit.
Met tethering heb ik dat bluetooth icoontje er bij gekregen, auto zegt ook dat de verbinding actief is, maar verder niets.
Morgen kijk ik even verder, nu zal ik het vinden ook
In het handschoenenkastje, links bij de bijrijdersstoel, en ik zag nu weer ergens onder de vloer bij de bijrijder.
Ik zal morgen de mat er eens uit pakken en kijken of daar wat onder zit.
Met tethering heb ik dat bluetooth icoontje er bij gekregen, auto zegt ook dat de verbinding actief is, maar verder niets.
Morgen kijk ik even verder, nu zal ik het vinden ook

- BertZ64
- 1st Gear member
Ik heb inmiddels het internet (en ook RTTI) werkend via bluetooth, ook op m’n eigen iPhone.
Als ik echter Apple carplay start via een BT/wifi connectie opstart, dan niet meer.
Wel als ik de iPhone via een kabel verbind.
Als ik echter Apple carplay start via een BT/wifi connectie opstart, dan niet meer.
Wel als ik de iPhone via een kabel verbind.
Bert
Privé: Volvo XC60 T8 AWD Recharge Inscription (MY 2021)
Zakelijk: BMW iX1 eDrive 20
- BertZ64
- 1st Gear member
- BertZ64
- 1st Gear member
Geen idee. Ik zou verwachten van wel, maar in die maanden dat RTTI niet werkte heb ik niets gemerkt van enige vorm van verkeersinfo in de navigatie.
Dus Google Maps via Apple carplay werd mijn ‘grootste vriend’
Dus Google Maps via Apple carplay werd mijn ‘grootste vriend’
Bert
- Ab S
- 5th Gear member
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Klopt.
En na de update ook niet, bij mij in Nederland. In Duitsland en Denemarken wel vorige maand (na de update);
daarvoor ook niet in Frankrijk, Spanje, Portugal, België (via TMC).
INRIX na de reparatie-update via (smartphone bluetooth) internet, is bij mij de enige manier, in Nederland.
XC40 '18 T5 ICE viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Rene64
- 3rd Gear member
Dat is eigenlijk wel raar, zou er gewoon een datumbug in zitten?
TMC heeft niets met de servers van RTTI te maken ( waar het probleem in zou zitten) , raar dat het dan ook niet meer werkt.
Ik zal Muddekok eens vragen of ze die update kunnen doen.
TMC heeft niets met de servers van RTTI te maken ( waar het probleem in zou zitten) , raar dat het dan ook niet meer werkt.
Ik zal Muddekok eens vragen of ze die update kunnen doen.