Sinds begin augustus heb ik 2 storingen bijmijn volvo xc90 t8 uit 2017.
P017100 en p017068
De eerste kan ik vinden en was te verklaren.
2e is volgens mij volvo specifiek.
Iemand ervaring met de tweede foutcode? (Of in combinatie met de eerste?)
Vervangen zijn:
Turboslang en map-sensor.
Rooktest gedaan: geen lekkage
Motor loopt prima, geen hoog verbruik oid, alleen een licht hikje bij stationair.
Storing komt ook alleen bij stationair draaien terug.
Hoop op iemand die dit herkend.
Alvast bedankt!
P017100 en p017068 bij Volvo xc90 t8 uit 2017
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7122
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
jkatier
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 18:01
Update:
Map-sensor vervangen: geen verandering
Lambda-sonde (voor de katalysator) gaf geen storingen. Met multimeter doorgemeten (stationair draaien), gaf strak 0,4v terwijl deze moet pendelen tussen 0,1 en 0,9volt.
Lambdasonde vervangen: problem solved!
Map-sensor vervangen: geen verandering
Lambda-sonde (voor de katalysator) gaf geen storingen. Met multimeter doorgemeten (stationair draaien), gaf strak 0,4v terwijl deze moet pendelen tussen 0,1 en 0,9volt.
Lambdasonde vervangen: problem solved!















