P017100 en p017068 bij Volvo xc90 t8 uit 2017

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
jkatier
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 18.01.2014 - 18:01

Sinds begin augustus heb ik 2 storingen bijmijn volvo xc90 t8 uit 2017.

P017100 en p017068
De eerste kan ik vinden en was te verklaren.
2e is volgens mij volvo specifiek.

Iemand ervaring met de tweede foutcode? (Of in combinatie met de eerste?)

Vervangen zijn:
Turboslang en map-sensor.
Rooktest gedaan: geen lekkage

Motor loopt prima, geen hoog verbruik oid, alleen een licht hikje bij stationair.
Storing komt ook alleen bij stationair draaien terug.

Hoop op iemand die dit herkend.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7122
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Je bent kennelijk niet de enige: https://volvoforums.com/forum/volvo-s90 ... -a-111045/
En deze:
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
jkatier
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 18.01.2014 - 18:01

Pcv klep trouwens ook vernieuwd; origineel volvo onderdeel.
jkatier
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 18.01.2014 - 18:01

Update:
Map-sensor vervangen: geen verandering

Lambda-sonde (voor de katalysator) gaf geen storingen. Met multimeter doorgemeten (stationair draaien), gaf strak 0,4v terwijl deze moet pendelen tussen 0,1 en 0,9volt.
Lambdasonde vervangen: problem solved!
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”