En ik word er alweer helemaal blij van.
Na in 13 jaar mijn trouwe 2006 V70 D5 naar tegen de 400.000 km te hebben gereden, wisselde ik hem in 2023 in voor een XC40. Ja, ook een Volvo. Maar toch... ik miste ALLES wat mijn V70 zo fantastisch maakte. Echte stoelen in plaats van kerkbankjes. Een lange wielbasis in plaats van een stuiterbak. Een flink vermogen in plaats van een zenuwachtige ondermaatse automaat. Laadruimte tot in het oneindige in plaats van telkens zoeken waarom die rieten stoel niet in de kofferbak past.
Niks mis met zo'n XC40, maar ik heb er helemaal niks mee. Ondanks het fantastische panoramadak, de Apple Carplay en het Zweedse vlaggetje aan de rechter voorstoel. Wij zijn gewoon niet compatibel met elkaar: ik wil een KAR en geen autootje.
Op mijn V70 zaten twee steigerende elanden op de flanken. Op mijn XC40 vind ik die stickers misplaatst. En ze zijn er dan ook nooit op gekomen.
Maar goed, de moraal van het verhaal?
De kogel is door de kerk, er komt weer een V70 of (als het me gegund is) een XC70. Ik zoek bouwjaar 2015 of 2016. In ieder geval met een T5-blok. Zodra ik er een gevonden heb die helemaal bij me past, ben ik weer terug op het nest. En dan gaat de XC40 eruit.
Kan ik eindelijk weer met recht stickers op de flanken plakken. Ik kan niet wachten.
Er komt weer een echte Volvo...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41712
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Veel succes met zoeken.
En hier is de link naar de elanden alvast: https://www.swedishconnection.nl/stickers/elandstickers
En hier is de link naar de elanden alvast: https://www.swedishconnection.nl/stickers/elandstickers
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
WillyWortel2
- 5th Gear member
- Berichten: 1443
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Gefeliciteerd met dit voornemen en succes met de zoektocht naar een goede XC70.
Jammer dat Volvo zelf nog steeds niet heeft begrepen waarop het succes van de V70 en de XC70 is gebaseerd.
Inmiddels weten we dat Volvo niet luistert naar de klanten die erg tevreden waren over deze auto's.
De stationcar is vrijwel verdwenen uit het huidige aanbod van Volvo.
Beetje triest dat een Volvo klant zich moet behelpen door te zoeken naar een model dat bijna tien jaar uit productie is.
Jammer dat Volvo zelf nog steeds niet heeft begrepen waarop het succes van de V70 en de XC70 is gebaseerd.
Inmiddels weten we dat Volvo niet luistert naar de klanten die erg tevreden waren over deze auto's.
De stationcar is vrijwel verdwenen uit het huidige aanbod van Volvo.
Beetje triest dat een Volvo klant zich moet behelpen door te zoeken naar een model dat bijna tien jaar uit productie is.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 13135
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Ik kan deze stap helemaal begrijpen (hoewel ik geen ervaring heb met een XC40); in een iets verder verleden hebben wij onze prachtige 850 uit 1996 ingeruild voor een V40 uit 2001. Eigenlijk wist ik na een week al wel dat dit niet de goede stap was geweest... dus de V40 verkocht en een S70 uit 1997 gekocht. Ik miste de 5-cilinder en het onverzettelijke gevoel...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
Dennis Slagboom
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39
Succes met je zoektocht, hoop dat je een mooie vind.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1961
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Grappig, diezelfde swap hebben wij ook in een opwelling gedaan. Van een 1996 855 T-5 naar een 2000 V40 2.0 en weer terug naar P2 2000 V70 T5.
Maar moet eerlijk bekennen dat de V40 heerlijk reed, weliswaar veel minder vermogen en ruimte, maar reed goed.
En de V40 was ook stukken degelijker in elkaar gezet dan de P2. Dat interieur kraakte als een Franse auto terwijl de V40 geen één kraak of rammel had!
Moet zeggen dat de P3 daar ook wel echt stukken beter op scoort en nagenoeg, of eigenlijk helemaal, kraakvrij is.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Rene64
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29
Ik snap je heel goed.
Sinds half februari een XC60 D4, en daar al weer een dikke 25.000 mee gereden, de 3 ton is al weer gepasseerd.
Die XC40 een keer proef gereden voor een kennis maar dat is een dinky toy
XC60, prima auto, rijdt goed , vlot en best ruim en de hoge zit en instap is heerlijk.
Maar ik mis toch iets wat de V70 had, en de heerlijke 5 cylinder roffel van de D3 mis ik heel erg... die VEA diesel heeft dat gewoon niet.
Een V70 rijdt gewoon als een.. tsja, V70, dat kunnen mensen die er een hebben ( gehad) alleen maar begrijpen
Maar ik ga niet meer terug, ik wil de lage instap en zit niet meer.
Misschien tzt toch een XC60 met de 5 cylinder diesel, wie weet.
Sinds half februari een XC60 D4, en daar al weer een dikke 25.000 mee gereden, de 3 ton is al weer gepasseerd.
Die XC40 een keer proef gereden voor een kennis maar dat is een dinky toy
XC60, prima auto, rijdt goed , vlot en best ruim en de hoge zit en instap is heerlijk.
Maar ik mis toch iets wat de V70 had, en de heerlijke 5 cylinder roffel van de D3 mis ik heel erg... die VEA diesel heeft dat gewoon niet.
Een V70 rijdt gewoon als een.. tsja, V70, dat kunnen mensen die er een hebben ( gehad) alleen maar begrijpen
Maar ik ga niet meer terug, ik wil de lage instap en zit niet meer.
Misschien tzt toch een XC60 met de 5 cylinder diesel, wie weet.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15362
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Zeer herkenbaar dat verhaal. Heb ooit een XC70 MY2006 in 2011 omgeruild voor een C5 full option, ik wist niet hoe snel ik naa een tijd terug moest naar Volvo.
De 70 serie is gewoon DE volvo voor mij. Ik begrijp echt niet wat maakt dat Volvo gestopt is met de 70 serie. Ben zeer blij met mijn XC70 D5 awd..Ik geniet van elke km...
https://www.lacentrale.fr/listing?makes ... arMin=2012
Laat je weten als je een bolide gevonden hebt?
De 70 serie is gewoon DE volvo voor mij. Ik begrijp echt niet wat maakt dat Volvo gestopt is met de 70 serie. Ben zeer blij met mijn XC70 D5 awd..Ik geniet van elke km...
https://www.lacentrale.fr/listing?makes ... arMin=2012
Laat je weten als je een bolide gevonden hebt?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Een paar keer een XC40 gereden maar het was zeker ook niet mijn auto. Je zou nog een V90(CC) kunnen overwegen vind ik zelf echt nog veel beter rijden dan de XC(V) 70 is ook een generatie jonger en volgens mij te koop vanaf 2017 2018. Ik weet van weinig problemen met de VEA T4 en T5. Ik heb een S60 en 2 V70's en daarna 3 V90's waarvan 1 cc en zou zeker voor de 90 gaan qua rij eigenschappen.
- veeeseventy
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20.10.2012 - 10:01
- Locatie: Elst
Slim besluit!
Hier van VW ID7 (dezelfde laadruimte als de V70) via EX40 (goegel bak met zenuwachtig gedrag en zeeer beperkte laadruimte) maar weer naar een V70 aan het kijken.
De horrorverhaen van de 4cilinder turboblokken van 1,6 en 2 liter plus problemen met lagers in kruksas/versnellingsbak deden me besluiten weer naar een D5 roffel en giga laadruimte terug te gaan.
Niet zuinig maar wel royaal in plezier tijdens het rijden.
Morgen misschien proefrijden in een V70 2,5T uit 2009 met net iets meer dan 100k op de teller, goed voor minimaal 2 ton erbij.
Kost even wat - de waarde van deze 5cilinders valt steeds meer op nu - maar dan rijd je ZONDER het goegel OS, dat door het Chinese Geely is geïntroduceerd in alle modellen die ook dit merk tot dataslurperij heeft "verheven". Mag ik weer zelf beslissen of ik wel of niet op de witte lijn wil rijden
Hier van VW ID7 (dezelfde laadruimte als de V70) via EX40 (goegel bak met zenuwachtig gedrag en zeeer beperkte laadruimte) maar weer naar een V70 aan het kijken.
De horrorverhaen van de 4cilinder turboblokken van 1,6 en 2 liter plus problemen met lagers in kruksas/versnellingsbak deden me besluiten weer naar een D5 roffel en giga laadruimte terug te gaan.
Niet zuinig maar wel royaal in plezier tijdens het rijden.
Morgen misschien proefrijden in een V70 2,5T uit 2009 met net iets meer dan 100k op de teller, goed voor minimaal 2 ton erbij.
Kost even wat - de waarde van deze 5cilinders valt steeds meer op nu - maar dan rijd je ZONDER het goegel OS, dat door het Chinese Geely is geïntroduceerd in alle modellen die ook dit merk tot dataslurperij heeft "verheven". Mag ik weer zelf beslissen of ik wel of niet op de witte lijn wil rijden
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!















