D5 per ongeluk benzine getankt

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
B@rt_d@_M@n
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
Locatie: Amersfoort

Gisteravond, even na zessen. Nog 30 km tot lege tank. Ik zie een BP station en denk bij mezelf ik zal die BP Ultimate 'ns proberen, minder zwavel, rijdt zuiniger, wel wat duurder maar vooral beter voor de motor.

Het is een pomp waar ik nooit kom, dus in plaats van het bekende zwarte vulpistool van de pomp bij mij om de hoek, pak ik dus gedachteloos zo'n Ultimate vulpistool.

Ting, ting, ting.... Ik kijk wat rond, kijk naar de pompteller, kijk naar de literprijs... EUR 1,46!!!! :roll:
Ik denk nog, sjees, wat is die Ultimate diesel duur.... :oops:

Dan wordt ik wakker en stop direct met tanken. Toch al wel 25 liter erin. :evil:
De tank was bijna helemaal leeg, dus ik kan er nog 48 liter Ultimate DIESEL bij tanken. Dat is incl. een volle vulpijp....

Ra, ra, ra....

Rijdt ie wel of rijdt ie niet?

Een pluim voor het eerste goede antwoord.
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
Gebruikersavatar
Billy Road
4th Gear member
Berichten: 507
Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
Locatie: Dokkum

Dat gaat niet lukken met 30 % benzine in je dieseltank....leeg laten zuigen
Beetje benzine gaat, maar 25 liter is echt teveel. Niet mee gaan rijden!

Hoe is dit afgelopen Neem niet aan dat je in je auto zit te posten...
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
Gebruikersavatar
Maarten
5th Gear member
Berichten: 1412
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
Locatie: grunn

heb zo'n idee dat ie toch naar huis is gereden...
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Rijden en per pomp die je bent tegen gekomen er diesel bij gegooid?
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
B@rt_d@_M@n
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
Locatie: Amersfoort

Maarten s40 schreef:heb zo'n idee dat ie toch naar huis is gereden...
Maarten, van harte:Afbeelding


Na de tankbeurt met licht verhoogde hartslag naar huis gereden ('t Harde naar Amersfoort, ca. 60 km).
En vandaag weer op en neer van Amersfoort naar Epe en terug, ca. 110 km.

Voor de zekerheid in de lunchpauze nog even langs de Volvo specialist in Heerde geweest, ook weer 30 km om 'm toch maar leeg te laten zuigen. Dat wilden ze niet, als ie al op en neer naar Amersfoort was geweest blijft ie wel rijden... oftewel kapotte injectoren of dieselpomp zou ik al direct gehad hebben.

Wel kreeg ik het advies om zodra de tank 1/3 leeg is weer vol te tanken met diesel. En daarna nog eens etc.
Dat had ik zelf ook al bedacht. 8)

Sinds het "incident" dus nu bijna 200 km d'r bij op te teller.

En weet je wat nu zo idioot is? Je merkt er HELEMAAL niets van. :shock:

Volvo.

4Ever.
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

LMAO!!!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
bardos
3rd Gear member
Berichten: 407
Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
Locatie: Drenthe

Je bent echt niet de eerste die dit overkomt. De brandstofmaatschappijen maken het visuele verschil aan de pomp niet erg groot!!! Maar wees volgende keer verstandig en laat 'm leegzuigen door de ANWB. Dat geld voor een extra tank brandstof weegt niet op tegen de eventule schade. De waarschuwing tegen bijmenging staat niet voor niets in je instructieboekje....
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Dat je hem durft te starten zeg... :eeeek:
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

bardos schreef:Je bent echt niet de eerste die dit overkomt. De brandstofmaatschappijen maken het visuele verschil aan de pomp niet erg groot!!! Maar wees volgende keer verstandig en laat 'm leegzuigen door de ANWB. Dat geld voor een extra tank brandstof weegt niet op tegen de eventule schade. De waarschuwing tegen bijmenging staat niet voor niets in je instructieboekje....

Bij BP zit er toch altijd zo'n klep over het vulpistool voor diesel? Lijkt me erg duidelijk......

(Bij Shell ook, trouwens)

Ik kan me ook wel voorstellen dat er een vulsysteem bedacht wordt, dat je niet verkeerd kán aansluiten (vgl. LPG)

Mijn schoonvader overkwam recent hetzelfde (met een S40 diesel) en die werd ten stelligste afgeraden (door de ANWB-wegenwachter) ook maar de motor te starten: met name common-rail diesels kunnen niet goed tegen dit soort grappen, was het verhaal. Na 2,5 uur kon ie weer verder, nadat de tank was leeggetapt, en opnieuw gevuld......
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gebruikersavatar
Billy Road
4th Gear member
Berichten: 507
Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
Locatie: Dokkum

Hmm, volgens mij heb je echt mazzel gehad....hoop dat schade uitblijft....

Het domme is dat je wel benzine in je dieseltank kan gooien, maar andersom niet. Waarom bedenken ze daar niet iets op!
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Bij mij op het werk gebeurd het regelmatig, vooral ook omdat wij langzaam aan alle benzine auto's gaan uitfaseren tbv diesel. Ik kan me ook wel indenken dat het kan gebeuren, de nieuwe diesels zijn zo vlot en relatief geruisloos dat je er niet constant aan herrinerd wordt dat je in een diesel rijd.

Bij ons mag je echter wel flink trackteren als je een dergelijke blunder maakt.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Renkel
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
Locatie: Dr88.
Contacteer:

@Trompetje>

Momenteel is men ook bezig met een systeem dat verkeerd tanken tegen gaat.
Een (elektrische)spoel om het tankpistool en een een spoel om het vulgat van iedere auto met daarin de gegevens van de brandstof. Matcht het dan wordt brandstof vrijgegeven.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10630
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Bart,

Shit pas op het laatst het topic gezlezen... hierbij toch nog mijn betoog.

Dat gaat lukken! Zorg er wel voor dat de tank zoveel mogelijk DIESEL gaat bevatten. Kortom elke dag de auto aftanken met DIESEL. De verhouding is net kantje boord, maar het gaat goed komen. Echt het overkomt iedereen wel eens. Ik heb de Wegenwacht erbij gehad nadat ik 25 liter euro had getankt en daarna 25 liter diesel. Inhoud tankl was 70 meen ik. Auto heeft er geen last van gehad, nogmaals wel zorgen dat de hoeveelheid DIESEL meer wortd door extreem vaak te tanken. Tank leeg rijden nadat je voor jou gevoel vaak genoeg DIESEL hebt bij getankt.

SUCCES.
Hans oet Twent
Gebruikersavatar
BlackSapphire
6th Gear member
Berichten: 4157
Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
Locatie: Keistad

B@rt_d@_M@n schreef:Gisteravond, even na zessen. Nog 30 km tot lege tank. Ik zie een BP station en denk bij mezelf ik zal die BP Ultimate 'ns proberen, minder zwavel, rijdt zuiniger, wel wat duurder maar vooral beter voor de motor.

Het is een pomp waar ik nooit kom, dus in plaats van het bekende zwarte vulpistool van de pomp bij mij om de hoek, pak ik dus gedachteloos zo'n Ultimate vulpistool.

Ting, ting, ting.... Ik kijk wat rond, kijk naar de pompteller, kijk naar de literprijs... EUR 1,46!!!! :roll:
Ik denk nog, sjees, wat is die Ultimate diesel duur.... :oops:
ROFL! Niet alleen een mooi verhaal, maar ook fraai verteld. Gelukkig lijkt alles goed te komen.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Tsja beetje onhandig, toch is het gelukkig goed gekomen. Tsja de degelijkheid van een echte Volvo.
Mijn rij instructeur vertelde ooit tijdens m'n lessen dat hij het ooit flikte om diesel in z'n motorfiets te gieten....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
geestschrijver
5th Gear member
Berichten: 1638
Lid geworden op: 01.06.2006 - 09:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Verder dan olie in de radiateur ben ik nog niet gekomen. Dat ging niet goed, maar het was dan ook geen Volvo...
240 DL estate 1987, rood [2001-2006] | 240 Super Polar estate 1992, rookgrijs [2006-2015] | V70 2.4 170pk Edition Sport automaat 2007, black stone [2015- ]

Twitter | LinkedIn | Geestschrijver
B@rt_d@_M@n
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
Locatie: Amersfoort

Jongens bedankt voor jullie medeleven. Ik hoop dat ik met m'n belevenissen jullie een glimlach heb kunnen bezorgen.

Even een update; vanochtend inmiddels genoeg km gedraaid om er weer 20 liter goede DIESEL bij te proppen.

Ik heb er nu ook alle vertrouwen in dat het helemaal goed blijft gaan. :razz:

Misschien is de levensduur van de dieselpomp afgenomen van 500k naar 480k km, maar wie dan leeft wie dan zorgt.

Moraal van het verhaal: ik pleit voor terugkeer van pompbedienden 8)
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
Gebruikersavatar
Cappy
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 14.10.2006 - 15:53

Dat die dieselmotor het wel kan hebben geloof ik wel want in een diesel is de compressie druk veel hoger dan in een benzine en daarom is een dieselmotor ook sterker geconstrueerd. Wat mij echter een beetje verbaasd is dat hij er blijkbaar wel op start. Bij benzine heb je een relatief lage druk en een bougie nodig om het gasmengsel te laten ontbranden. Bij een diesel een relatief hoge druk in de cylinder en warmte van die cylinder om de zaak te laten ontbranden. Het zal op de lange duur niet goed wezen neem ik aan maar zo'n ongelukje is dus blijkbaar niet meteen rampzalig. Gelukkig maar. Zo leer je nog eens wat.
Volvo 940 en BMW R1100RT allebei wereldklasse en allebei in de kleur blauw en nu een S70 ook in die kleur
B@rt_d@_M@n
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 02.02.2007 - 00:46
Locatie: Amersfoort

Cappy schreef:Gelukkig maar. Zo leer je nog eens wat.
Yep, de hoofd bestaansreden van dit forum denk ik. Delen van kennis. In ieder geval mijn hoofdreden om dit verhaal te plaatsen.

Ter leeringh ende vermaeck.
2003 D5 Geartronic Edition II en.... een iMIV iPod multimedia adapter!
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Mocht je echter te veel benzine hebben getankt (als mengverhouding) was je financieel (er van uitgaand dat de auto jouw eigendom is) wel leeg gelopen .

Mooi dat het goed is afgelopen.

Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”