Een hele tijd kon ik het laden van de hybride accu netjes met een timer plannen, heeft een hele tijd goed gewerkt. Oke, ik heb de app al wel een paar keer moeten verwijderen en weer opnieuw installeren maar dan werkte het weer.
Echter, de laatste dagen werkt het niet meer. Ik zie dat er weer een nieuwe versie van de VOC is, het is me 1 keer gelukt om een timer in te stellen maar daarna gaat de auto gewoon laden als ik de kabel aansluit en wacht 'ie niet tot het moment dat de timer actief moet worden. Ook nu de app verwijderd en weer erop gezet maar geen resultaat.
Iemand dezelfde ervaring?
Geprogrammeerd laden via VOC werkt niet
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Wen er maar aan, heb ik ook. Gemiddeld 8 van de 10 keer gaat het goed.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Dan ben je een bofferd, het gaat bij mij nu vrijwel niet meer goed...
Bovendien, ik kan niet vinden hoe ik laden via een timer in de auto zelf kan instellen. Dat verbaast me ook heel erg eerlijk gezegd. Heb ik wel op gezocht maar dan gaat het om XC90-ers met andere menu's waar een dergelijke optie is opgenomen, bij mijn XC90 echter niet. Tenzij ik 'm over het hoofd zie...
Bovendien, ik kan niet vinden hoe ik laden via een timer in de auto zelf kan instellen. Dat verbaast me ook heel erg eerlijk gezegd. Heb ik wel op gezocht maar dan gaat het om XC90-ers met andere menu's waar een dergelijke optie is opgenomen, bij mijn XC90 echter niet. Tenzij ik 'm over het hoofd zie...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7000
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Volvo app is hier gewoon niet geschikt voor (want te onbetrouwbaar/instabiel) Frits. Je maakt geen gebruik van een eigen laadpaal (maar thuislader/openbare laadpaal) neem ik aan want dan zou je daar wat kunnen instellen.
Dat je het laadgedrag in de auto zelf zou kunnen instellen met een timer is mij niet bekend.
Dat je het laadgedrag in de auto zelf zou kunnen instellen met een timer is mij niet bekend.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ik heb inderdaad geen laadpaal, ik gebruik een 230V stopcontact buiten.Gouwe schreef: ↑13.10.2025 - 08:03 Volvo app is hier gewoon niet geschikt voor (want te onbetrouwbaar/instabiel) Frits. Je maakt geen gebruik van een eigen laadpaal (maar thuislader/openbare laadpaal) neem ik aan want dan zou je daar wat kunnen instellen.
Dat je het laadgedrag in de auto zelf zou kunnen instellen met een timer is mij niet bekend.
In ChatGPT heb ik al wel gezocht of er een manier is om in de auto een timer in te stellen maar dan krijg ik suggesties over een ander menustructuur dan die er in mijn XC90 zit.
Heel vreemd, ik blijf me verbazen dat dit zo'n taai probleem is zowel v.w.b. de app als instelling via de auto. Volvo onwaardig wat mij betreft...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Dat is handig als het werkt, bij mij werkt dat dus weer niet.
Frits, je kan in de auto geen laadtimer aanmaken, alleen via de app helaas. En dan is het gokken of het werkt.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- hnsclmns
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 27.03.2025 - 16:18
- Locatie: omg. Eindhoven
Ik heb afgelopen zomer in italië met de timer in de app elke keer 's-nachts geladen, vanaf 03:00-07:00 uur.
Dit omdat de eerste dag met al die airco's, lampen en keuken de piek te hoog was en stoppen eruit knalde.
Timer gezet en geen enkel probleem gehad. Zelfs thuis gekomen begon deze met de timer te laden, totdat ik deze uit heb gezet. Thuis is afhankelijk van de stroomprijs en bepaald het laadstation wanneer er geladen wordt. Enige voorwaarde is dat de auto in de ochten om 07:00 uur klaar is.
Dit omdat de eerste dag met al die airco's, lampen en keuken de piek te hoog was en stoppen eruit knalde.
Timer gezet en geen enkel probleem gehad. Zelfs thuis gekomen begon deze met de timer te laden, totdat ik deze uit heb gezet. Thuis is afhankelijk van de stroomprijs en bepaald het laadstation wanneer er geladen wordt. Enige voorwaarde is dat de auto in de ochten om 07:00 uur klaar is.
Volvo V60 Ultra, dark T8, Forest lake (my2026)
VW 1500 Karmann Ghia Typ 14, 1968 (kirschrot, zwart dak)
VW 1500 Karmann Ghia Typ 14, 1968 (kirschrot, zwart dak)
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ja, dat is me intussen wel duidelijk.
Het heeft lang goed gewerkt, ik kies i.v.m. een dynamisch energiecontract graag een moment met lage kosten.
Nou ja, er zijn ergere dingen maar jammer is het wel.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Ik had dit probleem ook via de app gedeeld met Volvo en Volvo NL belde terug en kon de auto op afstand uitlezen (is heel basic) en konden zien dat er problemen zijn met een communicatie computer in de auto. Voor een betere diagnose moet ik langs de dealer.
Wellicht een veel voorkomend probleem?
Wellicht een veel voorkomend probleem?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Hmm, het blijft me bezighouden.
Vanaf het begin dat ik de XC90 heb parkeer ik 'm op een eigen parkeerplaats in onze voortuin. De kabel in een buitenstopcontact van 230V werkte tot voor kort prima. Vorig jaar is het stopcontact door een elektricien vervangen omdat bij regen water in de oude kwam, leek me niet echt veilig. Sinds een paar weken werkte het laden bij dit stopcontact niet goed meer, de kabel schoot met regelmaat in storing. En de pootjes van de stekker in het stopcontact werden gloeiend heet, goed voor een brandblaar.
Daarom gekozen voor het aansluiten in onze inpandige garage om de hoek (onder de garagedeur door). Daar werkte het laden wel normaal, wel eerder deze week bij het inpluggen bij het stopcontact even 2 keer een rood licht maar na opnieuw inpluggen weer normaal maar niet via een timer op te laden.
Vannacht toch nog maar eens op de originele plek aangesloten en tot mijn verbazing ging het instellen van een timer voor afgelopen nacht via de Volvo app nu weer goed. En ook het laden was zo te zien zonder problemen weer normaal verlopen.
Nu begin ik eigenlijk ook een beetje te twijfelen aan de kabel v.w.b. de storingen, het niet kunnen instellen van de timer in de app lijkt me een andere oorzaak hebben.
Iemand van hier soortgelijke ervaringen?
Vanaf het begin dat ik de XC90 heb parkeer ik 'm op een eigen parkeerplaats in onze voortuin. De kabel in een buitenstopcontact van 230V werkte tot voor kort prima. Vorig jaar is het stopcontact door een elektricien vervangen omdat bij regen water in de oude kwam, leek me niet echt veilig. Sinds een paar weken werkte het laden bij dit stopcontact niet goed meer, de kabel schoot met regelmaat in storing. En de pootjes van de stekker in het stopcontact werden gloeiend heet, goed voor een brandblaar.
Daarom gekozen voor het aansluiten in onze inpandige garage om de hoek (onder de garagedeur door). Daar werkte het laden wel normaal, wel eerder deze week bij het inpluggen bij het stopcontact even 2 keer een rood licht maar na opnieuw inpluggen weer normaal maar niet via een timer op te laden.
Vannacht toch nog maar eens op de originele plek aangesloten en tot mijn verbazing ging het instellen van een timer voor afgelopen nacht via de Volvo app nu weer goed. En ook het laden was zo te zien zonder problemen weer normaal verlopen.
Nu begin ik eigenlijk ook een beetje te twijfelen aan de kabel v.w.b. de storingen, het niet kunnen instellen van de timer in de app lijkt me een andere oorzaak hebben.
Iemand van hier soortgelijke ervaringen?
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Ik ben onlangs overgestapt naar een dynamisch energiecontract en laat nu de auto laden vanaf 01.00 uur s'nachts. Ik maak ook gebruik van de timer van de VOC app. Dit werkt tot nu toe gewoon prima, ook na de recente update.
Wat me laatst wel opviel dat, nadat ik de stekker ingepluged had, ik ons stroomverbruik op Homewizard monitor ineens zag stijgen. Na de app te hebben gecheckt bleek dat de auto aan het laden was. Een moment (2 a 3 minuten) later zag ik het stroom verbruik op de Homewizard monitor weer zakken. De app gaf nog steeds aan dat er geladen wordt. Na een half uurtje ofzo schrikt de app ook waker en geeft die aan dat het laden staat ingepland.
Wat me laatst wel opviel dat, nadat ik de stekker ingepluged had, ik ons stroomverbruik op Homewizard monitor ineens zag stijgen. Na de app te hebben gecheckt bleek dat de auto aan het laden was. Een moment (2 a 3 minuten) later zag ik het stroom verbruik op de Homewizard monitor weer zakken. De app gaf nog steeds aan dat er geladen wordt. Na een half uurtje ofzo schrikt de app ook waker en geeft die aan dat het laden staat ingepland.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968