Een groot deel van mijn muziek collectie bestaat uit 24-Bit Hi-Res FLAC files. Op AAOS speel ik deze vanaf USB-Stick af m.b.v. AudioWagon en i.c.m. het B&W systeem weet dat een behoorlijk goed geluid te produceren. Onlangs reed ik met een vriend mee die in nagenoeg dezelfde auto rijdt, maar dan twee jaar ouder. Deze auto beschikt nog over het Sensus systeem. Ik had de USB-Stick met muziek uit mijn auto gehaald en hem bij hem geplaatst. Sensus heeft geen 3rd party apps zoals AudioWagon nodig om muziek van UBS te kunnen spelen, dus dat was inprikken en gaan. Het viel echter op dat heel veel nummers distorted waren en last hadden van een soort "crackling" geluid. Dit bleek achteraf te liggen aan de 24-Bit Hi-Res FLAC audiobestanden waar Sensus niet goed mee omgaat. Weet iemand of hier een software update voor beschikbaar is of dat het systeem toelaat om 3rd party apps te installeren die dit wel kunnen?
Bij voorbaat dank!
24-Bit Hi-Res FLAC & Sensus
-
Steve-O
- 1st Gear member
- JeroenSpock
- 7th Gear member
Over software updates en deze jonge auto's kan ik niet zo veel melden.
Maar misschien dat Volvo bij het duurste audio systeem nog wel rekening houdt met 24bit flac, en bij de 'niet beste' systemen niet?
Dat eerste zo te lezen ook niet want je moet zelf iets toevoegen om het goed af te spelen, raar dat je niet standaard van USB kan afspelen op zo'n moderne auto.
Dan kom je al uit bij een goede flac speler (DAP) en die op de AUX aansluiten.
Maar misschien dat Volvo bij het duurste audio systeem nog wel rekening houdt met 24bit flac, en bij de 'niet beste' systemen niet?
Dat eerste zo te lezen ook niet want je moet zelf iets toevoegen om het goed af te spelen, raar dat je niet standaard van USB kan afspelen op zo'n moderne auto.
Dan kom je al uit bij een goede flac speler (DAP) en die op de AUX aansluiten.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
wasbeer2006
- 5th Gear member
Ik heb dit ook wel eens geprobeerd, nu heb ik het standaard geluidssysteem, dus gewoon een goede 320 is prima.
Werkt het niet via carplay, die gaat toch over wifi, die zou die bandbreedte aan moeten kunnen? Maar er zit geen draadloos carplay/androidauto is het sensus systeem en volgens mij haal je met een kabel max 356 aan overdracht in dit geval dus 320.
Ik heb zelf android auto, die gaat ook niet verder dan 320. Er is ook weinig over te vinden. Hier op het forum zei iemand ook al een keer dat ie met Qobuz beter geludi had, maar hoe dan. Kan zijn dat alle audio files beter klinken via qobuz, maar hoe je hoger dan 320 je auto in krijgt gaat volgens mij alleen via een USB en als dat dus niet werkt houd het op. Je zou een andere/snellere USB stick kunnen testen, maar ik verwacht nu ook niet dat dat het probleem is.
Werkt het niet via carplay, die gaat toch over wifi, die zou die bandbreedte aan moeten kunnen? Maar er zit geen draadloos carplay/androidauto is het sensus systeem en volgens mij haal je met een kabel max 356 aan overdracht in dit geval dus 320.
Ik heb zelf android auto, die gaat ook niet verder dan 320. Er is ook weinig over te vinden. Hier op het forum zei iemand ook al een keer dat ie met Qobuz beter geludi had, maar hoe dan. Kan zijn dat alle audio files beter klinken via qobuz, maar hoe je hoger dan 320 je auto in krijgt gaat volgens mij alleen via een USB en als dat dus niet werkt houd het op. Je zou een andere/snellere USB stick kunnen testen, maar ik verwacht nu ook niet dat dat het probleem is.
-V60 B4 7dct R design wit
-
Steve-O
- 1st Gear member
Qobuz, Tidal en Deezer hebben op AAOS de mogelijkheid om 24-Bit Hi-Res te streamen, maar dat kost wel enorm veel data en ik ben bang daarmee de FUP van Volvo te overschrijden. Ik koop mijn muziek doorgaans bij Qobuz en download het dan in 24-Bit Hi-Res FLAC om het vervolgens op USB-stick te plaatsen. Via CarPlay (bedraad) werkt dit overigens ook, maar aangezien alle apps die ik gebruik ook native beschikbaar zijn op AAOS, gebruik ik dat niet meer.
Voor mijzelf is het dus geen enkel probleem, maar voor mijn vriend met Sensus lijkt er geen goede oplossing te zijn.
Voor mijzelf is het dus geen enkel probleem, maar voor mijn vriend met Sensus lijkt er geen goede oplossing te zijn.
-
wasbeer2006
- 5th Gear member
Ja spotify heeft nu ook High res, nouja CD kwaliteit, dat is feitelijk geen High res.
De vraag is wat doet de spotify app in sensus. Ik zie in spotify ook nergens de kwaliteit staan van de audio behalve in de algemene instellingen. Bij Qubuz staat het erbij.
De vraag is wat doet de spotify app in sensus. Ik zie in spotify ook nergens de kwaliteit staan van de audio behalve in de algemene instellingen. Bij Qubuz staat het erbij.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
ZIt er nog een AUX op die nieuwe auto radio's?
Niet de meest gebruiksvriendelijke manier maar als het de enige oplossing is...
Niet de meest gebruiksvriendelijke manier maar als het de enige oplossing is...
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- reinberto
- 2nd Gear member
Denk dat het wel vrij veilig aan te nemen is dat naast enkel software verschillen er hardware matig ook verschil zal zijn tussen de AAOS en Sensus systemen. Wellicht dat de oudere modellen niet beschikken over de juiste decoders of genoeg rekenkracht om de grotere lossless nummers te verwerken.
Persoonlijk wissel ik beetje tussen Spotify Lossless en Tidal HiFi via Android Auto, heb ook het sensus systeem maar verder klinkt het zeer goed. Hoor wel nog steeds verschil tussen Tidal en Spotify. Tidal spant wat mij betreft de kroon qua kwaliteit
Persoonlijk wissel ik beetje tussen Spotify Lossless en Tidal HiFi via Android Auto, heb ook het sensus systeem maar verder klinkt het zeer goed. Hoor wel nog steeds verschil tussen Tidal en Spotify. Tidal spant wat mij betreft de kroon qua kwaliteit
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
-
wasbeer2006
- 5th Gear member
Dan zit er dus kwaliteits verschil in de 320kbs files want android auto gaat met data max tot 356kbs
Qubuz vind ik ook iets beter klinken dan spotify, echter daar is het geluis iets harder, dus lastig met overschakelen en 1 op 1 verglijken
Qubuz vind ik ook iets beter klinken dan spotify, echter daar is het geluis iets harder, dus lastig met overschakelen en 1 op 1 verglijken