sportieve remblokken!?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

Ik ben me aan het informeren naar (nog) betere (?!) remblokken dan die van volvo!
Heb van horen zeggen dat Ferodo DS Performance blokken levert maar kan dat niet op hun website vinden. (het zijn op dit moment mijn voorkeursblokken :wink: )

Wie heeft er op z'n X40 (type?) de bovengenoemde blokken zitten of heeft andere performanceblokken gemonteerd?

Ervaring :?: en of tips :!:
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

kan bij Ferodo inderdaad alleen maar blokken vinden voor de 850/70/80/340-360; zelf gebruik ik de DS 3000 Endurance op de Amazon, bevalt uitstekend, korte opwarmtijd, remt als vergif en toch nog een redelijke levensduur.
Bel eens met Remservice Utrecht (030-2898300). Mijn remblokken bestaan niet voor de Amazon, maar zij laten een vrijwel gelijk blok maken bij Ferodo en modificeren dat. Misschien hebben zij ook een oplossing voor jouw auto.
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik ga er vermoedelijk ferodo 2500 blokken onder zetten. Echte performence blokken wil ik niet, want die remmen voor geen meter als ze koud zijn en dat risico neem ik niet.

Beetje jammer dat bij de eerste 2 keer remmen je net je buurmeisje wat niet uitkijkt met oversteken platrijdt. Dat vergeef je jezelf nooit.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ik weet niet waar jij mee gereden hebt Marinus, maar mijn ervaringen met de DS 3000 Endurance mbt opwarmen zijn erg goed ; t.a.v. remmen met koude blokken: bij vrieskou remt de Amazon de eerste keer inderdaad minder, maar nog ruim binnen de wettelijke (en veilige) normen, alleen het echte giftige is er nog niet, je moet wat harder trappen; en dat giftige remmen heb je in Nederland onder normale omstandigheden, en zeker met een koude motor niet echt nodig, dat is pas nodig als je met 120 op hairpin nr 20 afkomt als je de Alpe d'Huez afdaalt bij 40 graden in de schaduw en je navigator zegt dat je een minuut achterloopt......
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Ik heb er een tijdje geleden Green Stuff blokken op gedaan.
Deze remmen ook goed, niet te vergelijken met de orginele.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2276
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Ik zou er Mintex C-tech remblokken opzetten , remt geweldig alleen je schijven slijten wat meer.
Of Redstuff van EBC.
XC40 B3 Plus Dark
Afbeelding
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

heb ik ook geprobeerd: green en red stuff van ebc, remmen in principe prima, maar ik vind ze iets instabieler dan andere blokken; kan misschien per auto/remsysteem/weggedrag verschillen; met Mintex heb ik geen ervaring
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

EBC komt er zoiezo nooit van z'n leven op. Ik hoef ze niet eens gratis te hebben.

Maar wat je zegt over die Ferodo's vind ik erg interessant. My is afgeraden om de 3000 serie te nemen, maar als die inderdaad goed genoeg remmen koud, dan vind ik dat toch wel een optie.

Hoe goed is redelijk, en hoe lang duurt het voordat ze giftig remmen, want ik rijdt door de week meestal maar korte stukjes en zoals ik elke file rijden er nogal wat dwazen rond, dus heb ik graag m'n remmen tot m'n beschikking.

Heb vandaag nog m'n T4 bijna afgeschreven op een of andere aap die in een honda civic met rokende banden de hoek om zeilde en de bocht dus gewoon niet haalde , zelf reed ik ca 30 en kon hem ternauwernood misrijden. Dit obscure heerschap leek niet onder de indruk en bleef glashard stoer voor zich uit kijken....... :evil:
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

Ok,
Ik dacht dat de performance net de sportieve wegvariant van de 3000 was/is! Maar dan nog, ook de 3000 staat niet op de website van Ferodo :(

Er staat helemaal niks bij voor de V40! :cry:

Ik heb toch voorkeur voor Ferodo! Wat is nou de beste keuze?
2500
3000
performance
:-s :-k

Komen de blokken niet toevallig overeen met 850 of V70 blokken??
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

de ferodo typering is soms wat verwarrend; de "oude' situatie was:
DS2500, DS3000 en diverse DS3000 varianten en een 4000 versie; de 2500 was eigenlijk voor competitie maar ook bruikbaar voor de straat;
als je nu op de ferodosite kijkt zie je een DS Performance, DS2000 en de diverse 3000/4000; ik vermoed dat de DS Performance een blok is voor sportief en veilig straatgebruik; de 2000/3000/4000 zijn voor competitie; ik gebruik op de Amazon de 3000 Endurance, een blok voor circuit maar met wat langere levensduur (6 uur!), maar omdat ik absoluut de snelheden niet haal van het circuit gaat het blok al 15.000 km mee, is zeer stabiel en fading heb ik nog nooit kunnen uitlokken; probleem is alleen de juiste maat van de diverse blokken; soms helpt een kleine modificatie; ga daarvoor wel naar een goede remmenspecialist (adres al eerder genoemd)
Flying Torquewrench
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 05.04.2005 - 21:11
Locatie: Horley, UK

Probeer Black Diamond schijven en blokken eens. Deze zijn al verschillende jaren als beste uit de bus gekomen in de UK en hebben hier ook awards voor gekregen.

Heb ze er zelf onderliggen en ben er zeer tevreden over. Geen problemen met eerst opwarmen voordat ze hun werk echt goed doen.

Het enige nadeel, ze zijn geloof ik alleen maar in de UK te koop.
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Marinus schreef:EBC komt er zoiezo nooit van z'n leven op. Ik hoef ze niet eens gratis te hebben.
Hoe Marijn ?? Heb je daar slechte ervaringen mee ??

Ik rijd nu een half jaar met Red stuff en heb er geen problemen mee.
Zelfs een noodstop moeten maken met een snelheid van 180 Km/U en het rijden met een caravan van 1400 Kg was ook geen probleem.
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ik heb een aantal jaren dicussies over EBC-spul mogen aanzien en aanhoren op het renault-tuning forum. Daarnaast hebben een aantal leveranciers zich erover uitgesproken.

Zo kom ik aan mijn mening in dit geval. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dus niet persoonlijke ervaring heb met EBC. Met name de uitspraken over en de ervaringen met de schijven en de performencekits (inclusief meerzuigerklauwen) zijn vernietigend.

Alleen willwood is nog gevaarlijker.

In principe zijn er maar 2 fatsoenlijke kits: AP en Brembo, maar voor beiden betaal je de hoofdprijs.

Op het gebied van blokken, over mintex en ferodo heb ik op die site en bij die leveranciers nog nooit iets slechts gehoord. Wel over persoonlijke voorkeuren, maar niks slechts.

Kortom, ik neem het risico niet. Nu schijnen de blokken wel redelijk te zijn, maar met name de schijven en de sets brandhout. Zelf wil ik gewoon niks van dit merk onder m'n auto hebben. Hij rijdt namelijk als een beest en dan wil ik me gewoon zeker voelen over m'n remkracht.

Ik zat nog te twijvelen over pagid blokken, maar als iederen goede ervaringen heeft met ferodo, waarom zou ik dan ook niet gewoon ferodo nemen.

Ik ga wel de remslangen upgraden, om zo directere actie van de klauwen te krijgen en daarmee een fellere bite in de remschijven.

Nog een leuk verhaal over willwood-klauwen:

Ze kosten inkoop bijna niks, worden voor in verhouding erg veel geld verkocht, omdat ze erg lijken op brembo-kitjes.

Mijn Turboslangen leverancier heeft de klauwen op een testbank gezien. Daar waar een gewone klauw nauwelijks tordeert en de blokken op de schijven klemt, daar tordeert de willwood dusdanig dat zodra je enige remkracht uitoefend de klauw van de blokken af beweegd.

De klauwen zijn gewoon niet stijf genoeg.

Dus ALS je voor een performence kit gaat, neem dan echt brembo of AP, want het zou lullig zijn als je het avond nieuws haalt.
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

Dus niemand..............niemand heeft ferodo eronder liggen??????????? :?
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Wel blijven lezen Huug......over Ferodo heb ik alleen maar goede dingen gehoord....... :D
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

Nee, bedoel niets negatiefs over de kwaliteit...........!!
verbaasd me alleen dat nog geen enkele X40 met ferodo blokken rondrijdt.

Heb geprobeerd contact op te nemen met het contact van Amazon (zonder e :wink: ) maar dat is tot nu toe niet gelukt. Probeer ook eens om ferodo zelf te motiveren om er eentje te maken voor ons!
(heb namelijk nog versleten blokken liggen en wil die graag opsturen!!) :D
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Dan heb ik niks gezegd.....denk ik..... :D
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

Als je me nou 8) 8)

Net de informatie binnen van remservice!!!!!!!!!

Schijven voor de V40 van..............BREMBO (met gaten)
Blokken voor de V40 van...............Ferodo (DS2500)

als we een aantal mensen bij elkaar krijgen........-> ...... korting!! 8)

Advies was dat we geen performance moesten nemen omdat dit een commercieel verhaal zou zijn (standard wegblokken van ferodo met een leuk kleurtje (kort door de bocht genomen dan)).
DS2500 is voor sportief weggebruik en geven 30% meer remkracht.

kostprijs schijven: (257,99 excl. btw zonder korting voor 2 schijven)
kostprijs blokken: (119,45 exc. btw zonder korting voor complete set)

ik ga in ieder geval de blokken bestellen..........dus als er meer interesse is...............laat weten!!
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Wacht nog even en geef me het bestelnummer door, dan vraag ik wat die gast in Delft er voor vraagt.....doe maar in de PM.
Gebruikersavatar
Marc
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
Locatie: Tilburg
Contacteer:

PhysicalZen schreef:Als je me nou 8) 8)
Advies was dat we geen performance moesten nemen omdat dit een commercieel verhaal zou zijn (standard wegblokken van ferodo met een leuk kleurtje (kort door de bocht genomen dan)).
DS2500 is voor sportief weggebruik en geven 30% meer remkracht.
Je moet geen performance nemen maar wél DS2500? Wat voor remblokken denk je dat de DS-serie van Ferodo is... Juist: performance. Maar in ieder geval is de Ferodo DS2500 wel een hele goede remblok.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”