C70-rijders uit Nijmegen of omgeving gezocht

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouternijmegen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26.05.2025 - 22:55
Locatie: Nijmegen

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar C70-rijders uit Nijmegen of omgeving om het rijden met een C70 te vergelijken.

Wat is het geval? Ik heb sinds deze zomer een C70 T5 Summum uit 2007. In de zomer met kap open een heerlijke auto natuurlijk. Maar met kap dicht merk ik een windgeruis en bandengeruis waar ik zeker op snelheden vanaf 100 km/u aardig gek van word. Ik wil gewoon eens vergelijken met een vergelijkbare C70. De mijne is in een goede staat met 140.000 km op de teller.

Ik merkte die geluiden al tijdens de testrit en dacht 'een kwestie van wennen'. Want ik begrijp best dat een coupé-cabriolet wat minder stil is dan mijn vorige, dichte auto (Saab 9-5 3.0t V6 uit 2001). Maar na 8.000 km gereden te hebben merk ik dat ik er horendol van word. Jammer, want voor de rest rijdt hij heerlijk soepel (en wat een fijne motor, die 2.5 T5) en het is natuurlijk ook een hele mooie auto.

Ik zou graag eens met een vergelijkbare C70 willen rijden (of meerijden). En de betreffende eigenaar in mijn C70 willen laten rijden. Misschien komen we dan tot de conclusie dat er iets niet goed is. Of ik kom tot de conclusie dat het zo hoort en dat ik wellicht een verkeerde keuze heb gemaakt met deze aankoop.

Wie o wie komt eens vergelijken?

Groeten,
Wouter
Volvo C70 T5 Summum 2007
Saab 9-5 3.0t V6 Arc 2001
Saab 9-5 3.0t V6 S 2001
Volvo 960 2.5 Ambassador-Line 1995
Volvo 440 1.8 CVT 1995
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1955
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Ik woon in de buurt van Apeldoorn en heb ook een 2007 T5 met 125.000 op de teller.
En vind het prima eens met je mee te rijden of mee te laten rijden.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10891
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

wouternijmegen schreef: 24.10.2025 - 18:11 Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar C70-rijders uit Nijmegen of omgeving om het rijden met een C70 te vergelijken.

Wat is het geval? Ik heb sinds deze zomer een C70 T5 Summum uit 2007. In de zomer met kap open een heerlijke auto natuurlijk. Maar met kap dicht merk ik een windgeruis en bandengeruis waar ik zeker op snelheden vanaf 100 km/u aardig gek van word. Ik wil gewoon eens vergelijken met een vergelijkbare C70. De mijne is in een goede staat met 140.000 km op de teller.

Ik merkte die geluiden al tijdens de testrit en dacht 'een kwestie van wennen'. Want ik begrijp best dat een coupé-cabriolet wat minder stil is dan mijn vorige, dichte auto (Saab 9-5 3.0t V6 uit 2001). Maar na 8.000 km gereden te hebben merk ik dat ik er horendol van word. Jammer, want voor de rest rijdt hij heerlijk soepel (en wat een fijne motor, die 2.5 T5) en het is natuurlijk ook een hele mooie auto.

Ik zou graag eens met een vergelijkbare C70 willen rijden (of meerijden). En de betreffende eigenaar in mijn C70 willen laten rijden. Misschien komen we dan tot de conclusie dat er iets niet goed is. Of ik kom tot de conclusie dat het zo hoort en dat ik wellicht een verkeerde keuze heb gemaakt met deze aankoop.

Wie o wie komt eens vergelijken?

Groeten,
Wouter
Herkenbaar. Check de liggende dakdelen eens of die toevallig niet goed aansluiten. Lees of er verschillen in hoogte zijn. Ik vermoed dat dat een oorzaak kan zijn. Door rijwind veroorzaakt dat een irritante werveling van rijwind. Bovendien zou je indien je over de schouder naar achteren kijkt wellicht onder aan de C-stijl wat gaatjes kunnen vinden omdat het rubber niet goed meer aansluit.
Lees: dit zou een oorzaak kunnen zijn en ik heb begrepen dat je middels Vida het dak zou kunnen kalibreren. Dat is exact wat bij mijn auto aan de hand is. De uitkomst kan ik je nog niet melden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
wouternijmegen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26.05.2025 - 22:55
Locatie: Nijmegen

Dag Edwin, ik stuur je even een privébericht. Ik kom graag naar Apeldoorn gereden om te vergelijken.
Edwin schreef: 25.10.2025 - 00:11 Ik woon in de buurt van Apeldoorn en heb ook een 2007 T5 met 125.000 op de teller.
En vind het prima eens met je mee te rijden of mee te laten rijden.

Gr. Edwin.
Volvo C70 T5 Summum 2007
Saab 9-5 3.0t V6 Arc 2001
Saab 9-5 3.0t V6 S 2001
Volvo 960 2.5 Ambassador-Line 1995
Volvo 440 1.8 CVT 1995
Gebruikersavatar
wouternijmegen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26.05.2025 - 22:55
Locatie: Nijmegen

Dag Hans,

Nou dacht ik dat ik gereageerd had, maar waarschijnlijk heb ik niet op verstuur geklikt ...

Nogmaals een poging dan: ik heb het idee dat het niet vanuit de C-stijl vandaan komt maar juist bij de A-stijlen. Hoe dan ook ga ik eens checken of e.e.a. goed aansluit en er geen verschillen in hoogte zijn. Waar ga jij jouw dak laten kalibreren?
Hans oet Twent schreef: 25.10.2025 - 07:24
wouternijmegen schreef: 24.10.2025 - 18:11 Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar C70-rijders uit Nijmegen of omgeving om het rijden met een C70 te vergelijken.

Wat is het geval? Ik heb sinds deze zomer een C70 T5 Summum uit 2007. In de zomer met kap open een heerlijke auto natuurlijk. Maar met kap dicht merk ik een windgeruis en bandengeruis waar ik zeker op snelheden vanaf 100 km/u aardig gek van word. Ik wil gewoon eens vergelijken met een vergelijkbare C70. De mijne is in een goede staat met 140.000 km op de teller.

Ik merkte die geluiden al tijdens de testrit en dacht 'een kwestie van wennen'. Want ik begrijp best dat een coupé-cabriolet wat minder stil is dan mijn vorige, dichte auto (Saab 9-5 3.0t V6 uit 2001). Maar na 8.000 km gereden te hebben merk ik dat ik er horendol van word. Jammer, want voor de rest rijdt hij heerlijk soepel (en wat een fijne motor, die 2.5 T5) en het is natuurlijk ook een hele mooie auto.

Ik zou graag eens met een vergelijkbare C70 willen rijden (of meerijden). En de betreffende eigenaar in mijn C70 willen laten rijden. Misschien komen we dan tot de conclusie dat er iets niet goed is. Of ik kom tot de conclusie dat het zo hoort en dat ik wellicht een verkeerde keuze heb gemaakt met deze aankoop.

Wie o wie komt eens vergelijken?

Groeten,
Wouter
Herkenbaar. Check de liggende dakdelen eens of die toevallig niet goed aansluiten. Lees of er verschillen in hoogte zijn. Ik vermoed dat dat een oorzaak kan zijn. Door rijwind veroorzaakt dat een irritante werveling van rijwind. Bovendien zou je indien je over de schouder naar achteren kijkt wellicht onder aan de C-stijl wat gaatjes kunnen vinden omdat het rubber niet goed meer aansluit.
Lees: dit zou een oorzaak kunnen zijn en ik heb begrepen dat je middels Vida het dak zou kunnen kalibreren. Dat is exact wat bij mijn auto aan de hand is. De uitkomst kan ik je nog niet melden.
Volvo C70 T5 Summum 2007
Saab 9-5 3.0t V6 Arc 2001
Saab 9-5 3.0t V6 S 2001
Volvo 960 2.5 Ambassador-Line 1995
Volvo 440 1.8 CVT 1995
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1955
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

wouternijmegen schreef: 25.10.2025 - 12:13 maar juist bij de A-stijlen
Het zou nog kunnen dat de ruit ooit vervangen is en niet goed gelijmd is. Kit te weinig of onjuist aangebracht.
Heb dat een keer bij de 855 gehad. Vanaf 100km/u begint het dan enorm te ruizen.

Als het jaartal in de ruit niet die van de auto is, is ie vervangen. Maar kan ook opnieuw gebruikt en er weer ingelijmd zijn, dus als jaartal in ruit wel gelijk is aan bouwjaar, is dat niet 100% garantie dat ie nog origineel erin gelijmd zit.

Kun je testen met de ‘zeepsop test’.
Buiten langs de rand van de voorruit ruim zeepsop spuiten en dan van binnenuit met een luchtdrukpistool ook langs de rand van de voorruit blazen.
Komen er bubbels aan de buitenkant dan is er lekkage.

Een goede autoruiten boer kan dit ook en kent deze opsporingsmethode (of een betere) waarschijnlijk ook wel.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10891
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

wouternijmegen schreef: 25.10.2025 - 12:13 Dag Hans,

Nou dacht ik dat ik gereageerd had, maar waarschijnlijk heb ik niet op verstuur geklikt ...

Nogmaals een poging dan: ik heb het idee dat het niet vanuit de C-stijl vandaan komt maar juist bij de A-stijlen. Hoe dan ook ga ik eens checken of e.e.a. goed aansluit en er geen verschillen in hoogte zijn. Waar ga jij jouw dak laten kalibreren?
Hans oet Twent schreef: 25.10.2025 - 07:24
wouternijmegen schreef: 24.10.2025 - 18:11 Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar C70-rijders uit Nijmegen of omgeving om het rijden met een C70 te vergelijken.

Wat is het geval? Ik heb sinds deze zomer een C70 T5 Summum uit 2007. In de zomer met kap open een heerlijke auto natuurlijk. Maar met kap dicht merk ik een windgeruis en bandengeruis waar ik zeker op snelheden vanaf 100 km/u aardig gek van word. Ik wil gewoon eens vergelijken met een vergelijkbare C70. De mijne is in een goede staat met 140.000 km op de teller.

Ik merkte die geluiden al tijdens de testrit en dacht 'een kwestie van wennen'. Want ik begrijp best dat een coupé-cabriolet wat minder stil is dan mijn vorige, dichte auto (Saab 9-5 3.0t V6 uit 2001). Maar na 8.000 km gereden te hebben merk ik dat ik er horendol van word. Jammer, want voor de rest rijdt hij heerlijk soepel (en wat een fijne motor, die 2.5 T5) en het is natuurlijk ook een hele mooie auto.

Ik zou graag eens met een vergelijkbare C70 willen rijden (of meerijden). En de betreffende eigenaar in mijn C70 willen laten rijden. Misschien komen we dan tot de conclusie dat er iets niet goed is. Of ik kom tot de conclusie dat het zo hoort en dat ik wellicht een verkeerde keuze heb gemaakt met deze aankoop.

Wie o wie komt eens vergelijken?

Groeten,
Wouter
Herkenbaar. Check de liggende dakdelen eens of die toevallig niet goed aansluiten. Lees of er verschillen in hoogte zijn. Ik vermoed dat dat een oorzaak kan zijn. Door rijwind veroorzaakt dat een irritante werveling van rijwind. Bovendien zou je indien je over de schouder naar achteren kijkt wellicht onder aan de C-stijl wat gaatjes kunnen vinden omdat het rubber niet goed meer aansluit.
Lees: dit zou een oorzaak kunnen zijn en ik heb begrepen dat je middels Vida het dak zou kunnen kalibreren. Dat is exact wat bij mijn auto aan de hand is. De uitkomst kan ik je nog niet melden.
Dat gaat de dealer voor mij doen.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7040
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Edwin schreef: 25.10.2025 - 12:37
wouternijmegen schreef: 25.10.2025 - 12:13 maar juist bij de A-stijlen
Het zou nog kunnen dat de ruit ooit vervangen is en niet goed gelijmd is. Kit te weinig of onjuist aangebracht.
Heb dat een keer bij de 855 gehad. Vanaf 100km/u begint het dan enorm te ruizen.

Als het jaartal in de ruit niet die van de auto is, is ie vervangen. Maar kan ook opnieuw gebruikt en er weer ingelijmd zijn, dus als jaartal in ruit wel gelijk is aan bouwjaar, is dat niet 100% garantie dat ie nog origineel erin gelijmd zit.

Kun je testen met de ‘zeepsop test’.
Buiten langs de rand van de voorruit ruim zeepsop spuiten en dan van binnenuit met een luchtdrukpistool ook langs de rand van de voorruit blazen.
Komen er bubbels aan de buitenkant dan is er lekkage.

Een goede autoruiten boer kan dit ook en kent deze opsporingsmethode (of een betere) waarschijnlijk ook wel.

Gr. Edwin.
Of anders rondom het raam afplakken met duck/gaffa tape?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
ZVlaanderen
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 21.12.2024 - 13:21

Ik weet niet hoe hard het geluid is bij jullie C70, maar mijn ervaring is, als de wind schuin op de auto zit,bv linksvoor dan hoor ik enig geluid ,maar niet echt storend ( met kap dicht ).
Voor de rest maakt hij bijna geen geluid, maar je moet natuurlijk niet vergeten dat er 2 extra afsluitingen met rubbers in het dak zitten, ik behandel deze minimaal 4X per jaar. ( ervaring met SLK )
Zo stil als een auto met een vast dak zal hij nooit worden,een cabrio zal altijd iets meer gevoelig zijn voor windgeruis.
Volvo c70 t5 summum
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10891
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Klopt wat je zegt. Maar het is ook geen MG met linnen kap waarbij het water naar binnen komt als het regent, het dak klappert als je rijdt en ach dat hoort er allemaal bij. Toch zou de C70 een 'stille' auto moeten zijn met de kap dicht.
Bij mijn auto zit de ruis bij de 'B' stijl rechterzijde en dat is precies daar waar de panelen qua hoogte verschillend liggen. Vermoedelijk is het de oorzaak dat hij nu precies alleen daar de ruis genereert. Bij de linkerzijde liggen de panelen correct en is er geen ruis te melden. De dealer mag de 'pet' strak trekken en zorgen dat de ruis verdwijnt.

Met de C70 zou je toch zonder irritant windgeruis bij 100km/h en meer kunnen rijden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
wouternijmegen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26.05.2025 - 22:55
Locatie: Nijmegen

Ben benieuwd naar het resultaat!
Hans oet Twent schreef: 25.10.2025 - 18:31
wouternijmegen schreef: 25.10.2025 - 12:13 Dag Hans,

Nou dacht ik dat ik gereageerd had, maar waarschijnlijk heb ik niet op verstuur geklikt ...

Nogmaals een poging dan: ik heb het idee dat het niet vanuit de C-stijl vandaan komt maar juist bij de A-stijlen. Hoe dan ook ga ik eens checken of e.e.a. goed aansluit en er geen verschillen in hoogte zijn. Waar ga jij jouw dak laten kalibreren?
Hans oet Twent schreef: 25.10.2025 - 07:24 Herkenbaar. Check de liggende dakdelen eens of die toevallig niet goed aansluiten. Lees of er verschillen in hoogte zijn. Ik vermoed dat dat een oorzaak kan zijn. Door rijwind veroorzaakt dat een irritante werveling van rijwind. Bovendien zou je indien je over de schouder naar achteren kijkt wellicht onder aan de C-stijl wat gaatjes kunnen vinden omdat het rubber niet goed meer aansluit.
Lees: dit zou een oorzaak kunnen zijn en ik heb begrepen dat je middels Vida het dak zou kunnen kalibreren. Dat is exact wat bij mijn auto aan de hand is. De uitkomst kan ik je nog niet melden.
Dat gaat de dealer voor mij doen.....
Volvo C70 T5 Summum 2007
Saab 9-5 3.0t V6 Arc 2001
Saab 9-5 3.0t V6 S 2001
Volvo 960 2.5 Ambassador-Line 1995
Volvo 440 1.8 CVT 1995
Gebruikersavatar
wouternijmegen
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26.05.2025 - 22:55
Locatie: Nijmegen

Nee ik snap hoor dat het meer geluid maakt dan een auto met vast dak. Vandaar dat ik ook zeg "ik begrijp best dat een coupé-cabriolet wat minder stil is dan mijn vorige, dichte auto (Saab 9-5 3.0t V6 uit 2001)." En ik ben ook bereid dat te accepteren, want je krijgt er een hoop open plezier voor terug met mooi weer. Maar goed, ik ga binnenkort vergelijken met iemands auto hier van het forum.


ZVlaanderen schreef: 26.10.2025 - 08:48 Ik weet niet hoe hard het geluid is bij jullie C70, maar mijn ervaring is, als de wind schuin op de auto zit,bv linksvoor dan hoor ik enig geluid ,maar niet echt storend ( met kap dicht ).
Voor de rest maakt hij bijna geen geluid, maar je moet natuurlijk niet vergeten dat er 2 extra afsluitingen met rubbers in het dak zitten, ik behandel deze minimaal 4X per jaar. ( ervaring met SLK )
Zo stil als een auto met een vast dak zal hij nooit worden,een cabrio zal altijd iets meer gevoelig zijn voor windgeruis.
Volvo C70 T5 Summum 2007
Saab 9-5 3.0t V6 Arc 2001
Saab 9-5 3.0t V6 S 2001
Volvo 960 2.5 Ambassador-Line 1995
Volvo 440 1.8 CVT 1995
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10891
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

wouternijmegen schreef: 26.10.2025 - 09:54 Ben benieuwd naar het resultaat!
Hans oet Twent schreef: 25.10.2025 - 18:31
wouternijmegen schreef: 25.10.2025 - 12:13 Dag Hans,

Nou dacht ik dat ik gereageerd had, maar waarschijnlijk heb ik niet op verstuur geklikt ...

Nogmaals een poging dan: ik heb het idee dat het niet vanuit de C-stijl vandaan komt maar juist bij de A-stijlen. Hoe dan ook ga ik eens checken of e.e.a. goed aansluit en er geen verschillen in hoogte zijn. Waar ga jij jouw dak laten kalibreren?
Dat gaat de dealer voor mij doen.....
Keep you informed.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20, een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Een op dit moment hele zieke C70 T5 Tourer My' 12, een onbegrensd 2e HANSje een soort van "Empty Nest Volvo" die beter gemaakt wordt.
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1955
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Mijn ervaring is ook dat de C70 behoorlijk stil is qua windgeruis op de snelweg. Niet zo stil als de V70 met gelaagd glas rondom, maar ook niet veel lawaaiiger.

Heb meer last van een klein rammeltje/prieteltje ergens in het dak rechtsachter (denk ik) en dat de ramen tegen het rubber er tussenin (de ‘middenstijl’ wat geen middenstijl is!) wrijft/schuurt als de auto tordeert. Beide heel zacht weinig geluid maar ik ben allergisch voor niet origineel ingebouwde rijgeluiden!

Dat ik ze wel hoor met kap dicht geeft dan ook wel weer aan dat ie verder best stil is bedenk ik me nu!🤔

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”