Hallo,
De[leren]bekleding van de deurpanelen voor- en achterportieren laat los,het is net of het grote blaren zijn.Mij is verteld dat het door inwerking van zonlicht of/en de warmte in de auto komt,waardoor het leer gaat krimpen en loskomt van het deurpaneel.
Is hier nog wat aan te doen of ben ik aan nieuwe deurpanelen toe.
gr jaap.
deurpanelen voor en achter
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Welk type Volvo?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Als het dezelfde constructie is als bij een 960, dan kun je er niet veel aan doen. Het kunstleer is wat te krap bemeten en de lijm is niet goed genoeg, waardoor de zaak lostrekt.
Het enige wat je kan doen is goede lijm eronder smeren met een kwastje of spateltje en goed aandrukken, zodat er geen lelijke rimpels ontstaan.
Het enige wat je kan doen is goede lijm eronder smeren met een kwastje of spateltje en goed aandrukken, zodat er geen lelijke rimpels ontstaan.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Gaatjes erachter ga je altijd zien als een bobbeltje in het leer. Als de plek niet goed bereikbaar is, kun je er beter met een injectienaald dunne lijm in spuiten. Beter iets te veel, want het teveel, kun je eruit drukken.
Misschien kun je een foto posten?
Misschien kun je een foto posten?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Oei, da's niet best. Ik denk dat het spul is gaan krimpen door hitte of wat dan ook.
Methode 1: eerst met een naald lijm erachter spuiten en dan met een föhn proberen rek te krijgen in het materiaal. Goed en lang aandrukken is een must. Hiervoor moet je materiaal hebben wat ongeveer die bocht óók heeft (even zoeken naar iets geschikts, zoals passende flessen) en dan vervolgens met een op lengte gemaakte lat stutten tegen de andere deur. Wel een plankje of dikke lap onder die lat op de andere deur doen anders krijg je daar een lelijke plek.
Nachtje laten zitten.
Methode 2: deurpaneel los. Het deelpaneel loshalen en voorzichtig lostrekken en alles opnieuw lijmen. Is wel een helse klus!
Methode 1: eerst met een naald lijm erachter spuiten en dan met een föhn proberen rek te krijgen in het materiaal. Goed en lang aandrukken is een must. Hiervoor moet je materiaal hebben wat ongeveer die bocht óók heeft (even zoeken naar iets geschikts, zoals passende flessen) en dan vervolgens met een op lengte gemaakte lat stutten tegen de andere deur. Wel een plankje of dikke lap onder die lat op de andere deur doen anders krijg je daar een lelijke plek.
Nachtje laten zitten.
Methode 2: deurpaneel los. Het deelpaneel loshalen en voorzichtig lostrekken en alles opnieuw lijmen. Is wel een helse klus!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Of het door de hitte komt, of door veroudering van de lijm, ik had het in elk geval ook met mijn classic. Ik heb het maar zo gelaten en geprobeerd me er niet aan te storen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
ik heb het zelfde en kan melden dat aandrukken niet werkt omdat het materiaalgekrompen lijkt te zijn, ik heb het nog niet met een fhone geprobeerd om warm te maken mischien dat dat wel werkt.
als het jou wellukt hoor ik graag hoe jou gelukt is.
suc6
als het jou wellukt hoor ik graag hoe jou gelukt is.
suc6
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- fransb85
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 19:54
- Locatie: Utrecht
kan het zijn dat dit bij de classics van het 2e type minder voorkomt? mijn 99 heeft er (nog?) geen last van en de 98 van een vriend van me heeft het al zeker 3 jaar. dus puur leeftijd kan het niet zijn (meer of minder zon ook niet, beide autos staan altijd buiten. zodra mijn auto er last van krijgt haal ik mooi leren R panelen, vind ik wel kinky:D
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
@ Frans:
Mijn V70 van '99 (met het blauwe logo in de gril) en had 't dus ook. Is dus ook van 't 2e type. Blijft dus een raadsel.
Mijn V70 van '99 (met het blauwe logo in de gril) en had 't dus ook. Is dus ook van 't 2e type. Blijft dus een raadsel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 19:01
- Locatie: ommen
Heb hier in buurt nog even wat info gevraagd oa bij een volvo specialist,ze hadden allemaal een negatief advies:begin er niet aan was het antwoord.Dus laat ik het maar zo.Kijk wel rond voor nieuwe of 2e hands.
gr jaap.
gr jaap.
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Kijk eens hier, op de onderdelenlijn. Ik heb alleen het deurpaneel linksachter niet kunnen vinden.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het is ook bijzonder vervelend als je auto dat soort schoonheidsfoutjes gaat vertonen. Rest nogsteeds de vraag: Waar komt het door en waarom heeft de een het wel en de ander niet?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race