Als iets na plaatsen van een niet OEM ruit niet naar behoren werkt kun je natuurlijk terug. Zaken die niet goed werken door een nieuwe ruit zijn onacceptabel.
Anders wordt het bijvoorbeeld met een andere dikte van de ruit.
Accepteren dat je meer eigen risico/bijdrage kwijt bent voor een OEM ruit kan dus ook. Acceptabel voor je omdat je ook weet dat je verzekering waarschijnlijk wat goedkoper was dan een verzekering waarbij OEM ruiten inbegrepen zaten?
Eerlijk gezegd geloof ik niet in andere specificaties van een niet OEM ruit bij de bekende, grote autoglasbedrijven. Helemaal als zij het zelf zo stellen.
Dat sommigen wel eens andere, negatieve ervaringen hebben wil niet zeggen dat dat nog steeds gebeurt.
Bij de dealer bestaan ook voldoende negatieve ervaringen met andere zaken, waar er mensen werken worden fouten gemaakt.
Dat precies dezelfde ruit een stuk duurder wordt door een Volvo logo erop lijkt me heel aannemelijk, daar dat ook met andere onderdelen gebeurt.
Nieuwe voorruit, Volvo of niet ?
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 4335
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15190
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Wat zou ik graag in het "eggie" de beweerde verschillen zien tussen OEM en andere voorruiten in een technische onafhankelijk rapport zoals de dikte voorruit, kleur, laminaat of versteviging gehalte en bijv vormgeving kromming enz. enz. ( ik heb geen verstand van 'wat en hoe' een oem voorruit zich moet definiëren,) echter wat maakt dat die OEM zich beter classificeert als de andere ruiten.. Wat afgegoogeld maar kan een onderbouwde vergelijking niet vinden..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Ik heb meerdere prima persoonlijke ervaringen met de lokale Autotaalglas-vestiging, zeker bij de vervanging van een gelamineerde achterportierruit, dat is exact een zelfde als die er inzat, zelfde logo’s, etc. Ik had daarbij ook de keuze tussen een ‘Volvo-ruit’ of niet. Een Volvo-ruit duurde een dag langer (4 i.p.v. 3) voor ik terecht kon omdat die uit Zweden moest komen (zo werd mij medegedeeld), bij dealer had dit en veel meer gekost dan € 65,- (verzekering), maar bovenal was daar meerdere weken later pas een afspraak te maken. Heb bij deze, in mijn ogen kundige, vervanging ook gewoon mee mogen kijken.
Ook de voorruit van de V90 CC is na de afgelopen zomervakantie vervangen, op terugweg in D een flinke kiezel die een niet te repareren dubbele ster had veroorzaakt. Was daarvoor toch nog weer wat sceptisch, maar en de garantie dat het eenzelfde ruit zou zijn, de ervaring hiervoor, de snelle termijn van vervanging, en ook de kosten (ook €65,- via verzekering), toch bij Autotaalglas laten vervangen. Deze voorruit heeft ook wel dezelfde specificaties (wat ik kan vinden), is er een met verwarming, maar niet dezelfde logo’s (zien er anders uit, maar wel dezelfde strekking/aantal). Plaatsing is erg netjes gedaan en alle sensoren en systemen werken zoals voorheen. Dikte is gezien de plaatsing ook gewoon gelijk. Wel lijkt het of de nieuwe voorruit iets sneller vies wordt/blijft ‘na een regen bui bij stilstand’, maar dat kan ook nog komen door de combi van wind en regen die bij dit jaargetijde horen.
Het hangt m.i. ook erg af van de betreffende glasvervang-vestiging. Die waar ik geweest ben is maar een kleine vestiging, kunnen net aan 3 auto’s binnen staan, met een beperkt aantal m.i. kundige medewerkers. Zit ook midden in een bedrijfsgebied met veel auto-/dealerbedrijven (ook Volvo-dealer).
Denk dat daar nog best wat verschil in kan zitten.
Ook de voorruit van de V90 CC is na de afgelopen zomervakantie vervangen, op terugweg in D een flinke kiezel die een niet te repareren dubbele ster had veroorzaakt. Was daarvoor toch nog weer wat sceptisch, maar en de garantie dat het eenzelfde ruit zou zijn, de ervaring hiervoor, de snelle termijn van vervanging, en ook de kosten (ook €65,- via verzekering), toch bij Autotaalglas laten vervangen. Deze voorruit heeft ook wel dezelfde specificaties (wat ik kan vinden), is er een met verwarming, maar niet dezelfde logo’s (zien er anders uit, maar wel dezelfde strekking/aantal). Plaatsing is erg netjes gedaan en alle sensoren en systemen werken zoals voorheen. Dikte is gezien de plaatsing ook gewoon gelijk. Wel lijkt het of de nieuwe voorruit iets sneller vies wordt/blijft ‘na een regen bui bij stilstand’, maar dat kan ook nog komen door de combi van wind en regen die bij dit jaargetijde horen.
Het hangt m.i. ook erg af van de betreffende glasvervang-vestiging. Die waar ik geweest ben is maar een kleine vestiging, kunnen net aan 3 auto’s binnen staan, met een beperkt aantal m.i. kundige medewerkers. Zit ook midden in een bedrijfsgebied met veel auto-/dealerbedrijven (ook Volvo-dealer).
Denk dat daar nog best wat verschil in kan zitten.
dat klopt m.i. dus niet, zie bovenstaand m.b.t. zijruit.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Dat was ik. Ben afgelopen week helaas weer naar Carglass moeten gaan omdat er weer een barst in de voorruit zat.
Meteen een Volvo ruit laten plaatsen en het kalibreren ging in 1 keer goed.
Meteen een Volvo ruit laten plaatsen en het kalibreren ging in 1 keer goed.
Emmevi schreef: ↑31.10.2025 - 19:23 Ik kan me herinneren dat er onlangs ook iemand was die een voorruit bij een ruithersteller had laten plaatsen, want moest van de verzekeringsmaatschappij. Was exact dezelfde ruit als van Volvo, maar nadien wel een hoop problemen kalibreren van de sensoren achter de voorruit.
Is uiteindelijk wel opgelost, maar ging toch wel wat tijd aan extra bezoekjes van dealer en ruithersteller in zitten.
Van de andere kant: het zal ook wel eens goed gaan.
edit:
Linkje naar de post, er moest een nieuwe camera geplaatst worden doordat er softwarematig iets fout was gegaan tijdens kalibreren;
viewtopic.php?t=97771
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Wil hier toch even op reageren. Nadat ik bij carglass was geweest lukte het kalibreren niet. Dat duurde en tenslotte naar de dealer geweest. Daar is de camera vervangen, want die bleek kapot te zijn. Was dus niet de schuld van Carglass maar toevallige samenloop van omstandigheden
DB200 schreef: ↑31.10.2025 - 22:42 Het is natuurlijk meer dan gevoel, ik heb het over concrete negatieve ervaringen met Carglass en Autotaalglas.
Hier de bijdrage over de problemen na een bezoek aan Carglass:
viewtopic.php?t=97771
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7084
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Jou ervaring is op zich geen "bewijs" van je stelling: best mogelijk namelijk dat ze via een tussenhandel in Zweden die ruit hebben gehaald.
M.a.w. die ruit is via Volvo geleverd aan een derde partij (en niet rechtstreeks vanaf de fabriek).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15190
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ondertussen zie ik alemaal aannames en ervaringen, ook door mij zelf, echter hoe krijgen we boven water wat de technische verschillen zijn voorruit Oem-Carglas en andere bedrijven ?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
dat zou inderdaad heel goed kunnen maar stel dat dat idd. zo is, dan zou elke andere Carglass, Autotaalglas of andere autoruit-vervanger waarschijnlijk ook een Volvo ruiten kunnen plaatsen.
Was dat niet wat eerder juist als argument benoemd werd om niet naar Carglass, Autotaalglas, etc. te gaan?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
Carglass heeft bij mij origineel Volvo ruit geplaatst.
Eerste keer nadat kalibreren niet lukte en nu ik voor de tweede keer met barst in. In voorruit kwam direct origineel Volvo ruit geplaatst.
Het kan wel
Eerste keer nadat kalibreren niet lukte en nu ik voor de tweede keer met barst in. In voorruit kwam direct origineel Volvo ruit geplaatst.
Het kan wel
Jers3n schreef: ↑01.11.2025 - 21:55dat zou inderdaad heel goed kunnen maar stel dat dat idd. zo is, dan zou elke andere Carglass, Autotaalglas of andere autoruit-vervanger waarschijnlijk ook een Volvo ruiten kunnen plaatsen.
Was dat niet wat eerder juist als argument benoemd werd om niet naar Carglass, Autotaalglas, etc. te gaan?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7084
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Niet (ben ik bang).
Geloof ook zeker dat het kan, maar kennelijk alleen als je er om vraagt dan wel in jou specifieke geval.
En dat verzekeraars sturen op bepaalde reparatie partijen is ook logisch (doen ze ook met schades) net als sturen op ruiten zonder merklogo, want dat drukt de kosten (en dus de premie).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15190
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Gouwe dan zou verzekeringsland een keuze menu kunnen realiseren als je geleverd wilt hebben met Merklogo:
Bijv: Origineel Merk Toeslag Oem en andere keuze second best herstelonderdelen zonder merklogo....
Ik weet wel dat ik ooit in een weekend ritje vorige eeuw in Birmingham GB bij de Walker uitlaatfabriek terecht kwam om te laden voor o.a. Volvo . Die fabrieken hadden ook dezelfde uitlaten voor een Volvo 245 met Volvo logo en dezelfde die ingepakt werden zonder logo met Walker erop .. Zeg het maar...
Bijv: Origineel Merk Toeslag Oem en andere keuze second best herstelonderdelen zonder merklogo....
Ik weet wel dat ik ooit in een weekend ritje vorige eeuw in Birmingham GB bij de Walker uitlaatfabriek terecht kwam om te laden voor o.a. Volvo . Die fabrieken hadden ook dezelfde uitlaten voor een Volvo 245 met Volvo logo en dezelfde die ingepakt werden zonder logo met Walker erop .. Zeg het maar...
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
-
RAPVADA
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 26.06.2019 - 17:01
En hier zit wat mij betreft het dillema: is een voorruit met OEM logo kwalitatief beter als een voorruit zonder OEM logo....
En als je je dan bedenkt dat er maar een paar fabrieken zijn die de voorruiten maken, denk ik eigenlijk dat ze -mits uit dezelfde fabriek- kwalitatief hetzelfde zullen zijn. Komt de voorruit zonder OEM logo uit een andere fabriek, dan wordt het toch al gauw appels en peren vergelijken.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Is dat zo? Andersom speelt er nl. vast ook iets. Zo heeft mijn broer wel eens een voorruit laten vervangen vanwege de algehele staat van die oudere voorruit, toen bleek dat de kosten die door de autoruit-vervanger in rekening geworden gebracht bij de verzekeringsmaatschappij een heel stuk hoger waren dan wanneer hij het zelf rechtstreeks betaalde aan de vervanger. (Ruit zonder barst o.i.d. dus niet gedekt door verzekering)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 7084
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Klinkt totaal niet logisch dat rechtstreeks de prijs lager is dan via de verzekeringsmij. Een verzekeraar verdient toch niet aan schade? Dat zijn gewoon kosten.
Uitzondering die de regel bevestigd misschien?
Uitzondering die de regel bevestigd misschien?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Eh, dat zeg ik toch ook niet? Het bedrijf dat de ruit vervangt verdient (meer) geld bij vervanging via een verzekeringsmaatschappij dan bij vervanging rechtstreeks via een particuliere autobezitter (buiten verzekeraar om).
Door die hogere (cq. te hoge?) kosten die de verzekeraar vergoed zal de verzekeringspremie (in theorie) mogelijk lager kunnen zijn.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
Urbexpeditie
- 7th Gear member
- Berichten: 9053
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Volgens de Volvodealer hier in Zweden zit er wel degelijk verschil in kwaliteit tussen een OEM, een OEE ruit en aftermarket. Externe bedrijven monteren geen OEM-ruiten omdat Volvo geen toestemming geeft voor het gebruik van het logo. De achterliggende gedachte is: OEM met logo staat voor Volvo kwaliteit waarop je bij Volvo de garantie hebt dat het juist is gemonteerd/aangebracht.
Een bedrijf als Carglass levert wel OEE. Dat is feitelijk hetzelfde als OEM, echter zonder logo. De kwaliteit is hetzelfde als OEM, maar je kan voor garantie niet bij Volvo terecht.
Externe bedrijven monteren wel voor Volvo OEM-ruiten. Maar enkel in opdracht van de dealer.
Aftermarket spreekt voorzich. De kwaliteit is weldegelijk minder.
Bij een Volvo dealer kan je geen OEE of aftermarket krijgen.
Een bedrijf als Carglass levert wel OEE. Dat is feitelijk hetzelfde als OEM, echter zonder logo. De kwaliteit is hetzelfde als OEM, maar je kan voor garantie niet bij Volvo terecht.
Externe bedrijven monteren wel voor Volvo OEM-ruiten. Maar enkel in opdracht van de dealer.
Aftermarket spreekt voorzich. De kwaliteit is weldegelijk minder.
Bij een Volvo dealer kan je geen OEE of aftermarket krijgen.
-
RAPVADA
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 26.06.2019 - 17:01
Ben het in grote lijnen eens met je betoog, maar voor mij blijft de vraag of de kwaliteit van after-market echt minder is dan die van OEM, vooropgesteld dat beide uit dezelfde fabriek komen.Urbexpeditie schreef: ↑02.11.2025 - 16:45 Aftermarket spreekt voorzich. De kwaliteit is weldegelijk minder.
Komt de after-market uit een andere fabriek, dan kan je daar eigenlijk weinig zinnigs over zeggen.
-
Urbexpeditie
- 7th Gear member
- Berichten: 9053
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Snap wat je zegt. Ik kan het niet aantonen. Zijn ook de punten wat de dealer aangeeft.RAPVADA schreef: ↑02.11.2025 - 19:29Ben het in grote lijnen eens met je betoog, maar voor mij blijft de vraag of de kwaliteit van after-market echt minder is dan die van OEM, vooropgesteld dat beide uit dezelfde fabriek komen.Urbexpeditie schreef: ↑02.11.2025 - 16:45 Aftermarket spreekt voorzich. De kwaliteit is weldegelijk minder.
Komt de after-market uit een andere fabriek, dan kan je daar eigenlijk weinig zinnigs over zeggen.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 15190
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tja allemaal koffie dik kijken of de kwaliteit van aftermarket minder is dan OEM. Behalve dat de marketing ons wil laten geloven dat wat het meeste geld in het laatje brengt.. Marketing is het psycholgisch proces waarbij wij mensen overtuigd worden gemaakt in het product of de dienst het beste is voor ons en dat wij als consument daar op acteren..En inmiddels is wetenschappelijk onderbouwd dat we op dat proces minder invloed hebben dan we zouden willen. ( denk aan de 1/2 seconde cola flits in de jaren 80 in de bioscoopfilm die in die pauze meer flesjes cola verkoop tot gevolg hadden)
Misschien wel grappig:
In de psychologie bestaat een uitdrukking die noemt men "confirmation bias" . Hierbij gebruiken we de info die onze huidige meningen en uitspraken ondersteunen. Echter gelijk ook ontkennen en negeren we voorbeelden die onze eigen ideeën niet ondersteunen of in twijfel trekken.
Ondertussen heb ik nog nooit gelezen of gehoord dat een ongeluk anders was afgelopen als een andere voorruit was gemonteerd.
Misschien wel grappig:
In de psychologie bestaat een uitdrukking die noemt men "confirmation bias" . Hierbij gebruiken we de info die onze huidige meningen en uitspraken ondersteunen. Echter gelijk ook ontkennen en negeren we voorbeelden die onze eigen ideeën niet ondersteunen of in twijfel trekken.
Ondertussen heb ik nog nooit gelezen of gehoord dat een ongeluk anders was afgelopen als een andere voorruit was gemonteerd.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....















