Lijkt wel een herhaling van de 850, een C30T5 Summum leveren welke dus een dikke 1400 kilo weegt en een top van 235 km/h heeft en dan van die miniscule remmetjes er op zetten.
En in de media maar liggen blaten over veiligheid. :roll:
Volvo zonder veiligheid!!
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
ja......
what's your point....
what's your point....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Juist ja Johan, je gaat weer op herhaling!
Overigens de testen van het duitse AMS (die zullen de remmen wel testen met hogere snelheden dan in de rest van Europa, daar mag je immers op sommige stukken zo hard als je durft, al leek het er even op dat dit in de toekomst niet meer mocht) geven niet steeds volledig objectieve oordelen over niet duitse auto's.
Voor bijv. de nog zwaardere C30 D5 Summum, met 1416 kg gewicht een groene plus bij hun kopje Sicherheit KRAFTIGE BREMSEN!
Bremsweg vanaf 100 km/h leer kalt 37 m, beladen kalt 37 m, warm beladen 39 m en vanaf 160 km/h 95 m.
Hun grens bij 100 km/h voor de note gut ligt bij 42 meter en daar is deze dus nog een meter of drie vanaf.
Tja, misschien snap ik je ophef niet zozeer vanwege mijn rijgedrag. Ik doe immers met de standaard schijfjes voor op mijn S70 al bijna 220.000 km zonder vervanging, wel al eens nieuwe blokjes erop. Ben ondertussen al heel wat meer geld kwijt aan snelheidsbekeuringen, voor de rest is mijn motto rijden niet remmen!
groetjes
Ruud
Overigens de testen van het duitse AMS (die zullen de remmen wel testen met hogere snelheden dan in de rest van Europa, daar mag je immers op sommige stukken zo hard als je durft, al leek het er even op dat dit in de toekomst niet meer mocht) geven niet steeds volledig objectieve oordelen over niet duitse auto's.
Voor bijv. de nog zwaardere C30 D5 Summum, met 1416 kg gewicht een groene plus bij hun kopje Sicherheit KRAFTIGE BREMSEN!
Bremsweg vanaf 100 km/h leer kalt 37 m, beladen kalt 37 m, warm beladen 39 m en vanaf 160 km/h 95 m.
Hun grens bij 100 km/h voor de note gut ligt bij 42 meter en daar is deze dus nog een meter of drie vanaf.
Tja, misschien snap ik je ophef niet zozeer vanwege mijn rijgedrag. Ik doe immers met de standaard schijfjes voor op mijn S70 al bijna 220.000 km zonder vervanging, wel al eens nieuwe blokjes erop. Ben ondertussen al heel wat meer geld kwijt aan snelheidsbekeuringen, voor de rest is mijn motto rijden niet remmen!
groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Ik heb ook geen klachten over het remvermogen van de C30
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 01.07.2005 - 23:50
- Locatie: Koewacht
De remweg van de C30 T5 is weliswaar iets langer dan een Ford Focus ST (met schijven van 320mm), maar nog altijd heel goed: 36,6 meter tov 34.9 meter. Een C30 2.4i heeft een iets langere remweg van 37.9 meter.
Volvo C30 T5 Momentum, Silver Metallic, Dynamic Line met 17";Mestra velgen en sportpedalen, dat rijdt als een sportauto!