op zoek naar een 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Fvd
1st Gear member

ola, iemand bekend met deze?

staat er prima bij zoals ik hem wil

https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... 45826d5acd

Waar ik meteen aan denk, meer krachten op stuurinrichting ed door die velgen, issue in de toekomst?

Er is al eea aan stuurinrichting aan vervangen, misschien met die reden

info welkom, misschien iemand van hier?

gr Fvd
Fvd
1st Gear member

Dat ging snel, heb een 940 gekocht bij schampers helmond, kennie wachten totdat ie der is:)

Schampers raadde overigens de 960 af, veel te lastig met onderdelen ,en een kwetsbare motor
Fabfab
1st Gear member

Leuke auto en hele leuke velgen.

Veel plezier ermee
Fvd
1st Gear member

Thx, toch wil ik er iets bredere velgen onder, iets moderner ook

We will see ,eerst maar ff mee rijden, volgende week komt er eerst lpg in
Fabfab
1st Gear member

Mocht je ze weg doen, wil je me dan een pm sturen?
Fvd
1st Gear member

Nou, ik ga ze op de plank ga leggen omdat ze wel bij de auto horen, mocht ik de wagen ooit verkopen, of uitgekeken raken op velgen die er onder komen.

In die zin ben ik een purist, de wielen moeten bij de wagen blijven:)
OGA244
8th Gear member

Aardige vent, doet al jaren Volvo’s
Fvd
1st Gear member

Yep,via via bij hem gekomen, en een manier van werken waar ik ff aan moest wennen.

Heb zelf een hoop autos gekocht opgeknapt en verkocht, ik zette ze pas te koop als ze 100 % in orde waren

Hij zet ze te koop ,met mankementen, en als je hem koopt repareert hij alles

De basis is dan wel ok, geen beschadigingen, roest,deuken, uitgeleefd hok, lage km stand, hij koopt ze netjes in, en zet dan de puntjes op de i

Is ook prima natuurlijk

Dus de airco wordt nu bijgevult en gefixt, op mijn verzoek distributieriem vervangen, nieuwe apk erop etcetc

We zijn benieuwd

iid ook fijn een adres te hebben voor onderhoud, vlakbij, en je kunt ook terecht voor onderdelen die misschien elders moeilijker te krijgen zijn, hij heeft nl slopers staan

En, als hij begint te praten over volvos zie je zijn passie, en hij doet alleen rear wheel drive

Dus we wachten in spanning af op het telefoontje dat de wagen gehaald kan worden

Iig wordtie ook volledig gepoetst door zijn zoon, die voor zijn 18e verjaardag een prachtige belastingvrije 242 klaar had staan, je kan slechter beginnen op die leeftijd:)

Komt er nog g3 lpg in met een ringtank op reservewielplek, van 70 liter, netto, 56 liter, 1 op 8 reken ik, niet slecht
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”