Op zoek naar nieuwe banden XC40 Recharge

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
wadwandelaar
1st Gear member

Beste mensen,

Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar 4 nieuwe banden. Op dit moment zitten er Pirelli Scorpion SF2 all-seasons banden onder met dotcode 0522. Ik heb de auto 2de hands dus weet het niet zeker maar mijn vermoeden is dat deze banden er wel vanaf het begin op zitten. KM-stand 56.000 en de auto is geïmporteerd (niet door mij) uit Zweden.
Mijn rijstijl is normaal en rijd 's zomers meer dan 's winters en praktisch alles in Nederland. Zo'n 20.000km's. Mijn conclusie tot nu toe is dat de banden die er nu onder zitten prima voldoen. Als ik wil overstappen naar zomerbanden welke band is dan het meest geschikt als je de prestaties en geluid bekijkt.
Ik vraag mij toch altijd af of je in Nederland überhaupt wat hebt aan all-seasons gezien het klimaat.

Ik heb de Hankook Ventus Evo, Bridgestone Turanza T005 en de Continental EfficiencyGrip SUV bekeken en deze lijken mij wel wat. Wie geeft het laatste zetje?
Edit: nog een vraagje...ik meet nu achter 4mm en voor 3mm profieldiepte. Alle 4 vervangen of met achter nog even doorrijden......
Huidig: Volvo XC40 Full Electric
Oud: Simca Talbot, Peugeot 305, Citroën BX (2x), Seat Toledo, VW Transporter (2x), Opel Vectra, Opel Combo, Opel Astra, Ford Focus, Ford Mondeo 1.6 TDci, Mercedes C-Klasse, BMW Gran Tourer, Ford Kuga, Volvo XC40
Gouwe
7th Gear member

wadwandelaar schreef: 06.11.2025 - 13:46 ...Ik vraag mij toch altijd af of je in Nederland überhaupt wat hebt aan all-seasons gezien het klimaat.
Juist in NL is een all season band handig, zeker met jou km's per maand.
Als ik de keuze had reed ik er ook mee (helaas geen 22 inch leverbaar met 3PSMF symbool).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Urbexpeditie
7th Gear member

Ik ga mee met Gouwe. Ga voor een set All seasons. Onder de 10°C rij je ook dan veilig.
En vervang ze alle vier. Is ook beter voor het rijgedrag.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Small streams make great rivers 🎣"
Mastiff
3rd Gear member

Ik heb Hankook Ventus Evo onder de V70.
Prima band, niks mis mee.
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”