Mijn V70 loopt minder soepel dan gewend, lijkt minder krachtig en heeft een bijgeluidje.
Ik heb het vermoeden dat mijn luchtfilter aan vervanging toe is. Dat is zeker 2 jaar niet gebeurd.
Aangezien vele garages melden 'we nemen geen nieuwe klanten aan' of 'over 6 weken aan de beurt' wilde ik de,
in mijn ogen, betrekkelijk eenvoudige handeling van het vervangen van de luchtfilter bij de motor zelf uitvoeren.
Maar waar alle V70 modellen een simpel luchtfilterhuis aan de rechterkant hebben, simpel open te klikken, heeft mijn
auto dat niet. Bij mij zit het luchtfilterhuis centraal. En ook nog eens verticaal geplaatst. Met bovenop 2 schroeven.
"Mooizo, die is zo open te wippen" dacht ik nog.
NOT. na verwijdering van de 2 schroeven zit de kap nog muurvast.
Ik zou graag een foto plaatsen van het luchtfilterhuis, maar zie even niet hoe ik dat hier kan doen.
Komt dit iemand bekend voor? En wat is de 'truc' hier?
Luchtfilter behuizing loskrijgen
- Fredhead
- Geartronic member
Dit kan met bestanden tot 3 MB per stukV702.5T2008 schreef: ↑10.11.2025 - 11:21 Ik zou graag een foto plaatsen van het luchtfilterhuis, maar zie even niet hoe ik dat hier kan doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
Rikky
- 2nd Gear member
Nadat de 2 schroeven los zijn (blijven wel in de behuizing) dan moet je de houder iets schuin omhoog trekken. Deze kan inderdaad erg vast zitten/zwaar gaan als het lang geleden is dat deze los is geweest. De binnenkant is iets schuin en bij het insteken van het nieuwe luchtfilter wordt deze in de laatste paar centimeter strak tegen de luchtinlaat gedrukt.
Een echte truc is er niet. Gewoon kracht nodig en oppassen voor je nagels. Met een schroevendraaier beschadig je makkelijk de behuizing.
Een echte truc is er niet. Gewoon kracht nodig en oppassen voor je nagels. Met een schroevendraaier beschadig je makkelijk de behuizing.
V70 2.5T 2007 (mj2008)
-
V702.5T2008
- Starter
Hi Rikky,
Dank voor je snelle reactie!
Gezond verstand zei me ook dat het ongeveer op deze manier zou moeten werken.
Maar fijn dat ik nu de bevestiging heb.
Maar 't kreng zit echt moer-en moervast.
Morgen nog maar eens proberen.
En je hebt gelijk van die schroeven draaier, probeerde ik ook, maar zag dat dit schade zou opleveren.
Dank voor je snelle reactie!
Gezond verstand zei me ook dat het ongeveer op deze manier zou moeten werken.
Maar fijn dat ik nu de bevestiging heb.
Maar 't kreng zit echt moer-en moervast.
Morgen nog maar eens proberen.
En je hebt gelijk van die schroeven draaier, probeerde ik ook, maar zag dat dit schade zou opleveren.
-
V702.5T2008
- Starter
En dank @Fredhead,!
Zie nu dat je onder je eigen artikel kunt reageren met een afbeelding.
Zie nu dat je onder je eigen artikel kunt reageren met een afbeelding.
- The Mechanic
- 5th Gear member