Ik ben weer over naar Bosch en die dingen zijn voorbeeldig, perfect wissen, geen strepen meer.
Voor mijn niets meer anders dan Bosch.
Exact dit is het beeld van die SWF wissers en van Volvo zelf, rete irritant en ik heb nu weer goed zicht.
BIS schreef: ↑24.01.2025 - 18:37
Update van mijn kant: in december nieuwe wissers van de dealer ivm de strepen, en vandaag wéér nieuwe wissers. Kennelijk weten ze niets beters meer.
Ik heb de vraag maar gesteld of aftermarket misschien de oplossing is, daarop had de dealer niet echt een positief antwoord op. Om te huilen dit.
Ik heb geen verwarmde ruitenwissers, dus Bosch zou een oplossing kunnen zijn. Ik mag hopen dat de dealer eindelijk die kant op gaat bewegen, ik ben niet van plan ze zelf te kopen. (#principekwestie)
Past
2000 Fiat Bravo 1.2 16V
2001 Fiat Bravo 2.0 20V
2002 Volvo V40 1.8 16V
2008 Volvo V70 2.5 20V
2015 Skoda Octavia 2.0D
2019 Skoda Superb 2.0D Present
2024 Volvo V60 T6 Recharge Future
Delorean TIme machine
Vandaag toch weer wat geleerd:
1) Ik rijd al 3 jaar rond met verwarmde ruitenwissers zonder daar weet van te hebben......
2) ze "vergeten" niet iedere keer die bladen te vervangen bij de dealer. Ze slijten gewoon als een malle
3) Bosch ruitenwissers passen niet als je verwarmde ruitenwissers hebt
4) forums als deze zijn geweldig. In een paar minuten tijd de bestaande rubbers omgedraaid en geen strepen meer !!
Wat ook nog zou kunnen werken is de rubber van de Bosch aerotwin overzetten op de Volvo/Valeo houder. Qua aansluiting past het in ieder geval. Nu niet getest omdat het omdraaien van de bestaande rubber goed werkt!
Even een update van mijn kant. Ik rij nu >6 maanden met Bosch bladen en geen strepen meer
En dan te bedenken dat de dealer er ook nog een nieuwe voorruit ingezet heeft
Past
2000 Fiat Bravo 1.2 16V
2001 Fiat Bravo 2.0 20V
2002 Volvo V40 1.8 16V
2008 Volvo V70 2.5 20V
2015 Skoda Octavia 2.0D
Delorean TIme machine
Even een domme vraag…. Wat voor vloeistof stopt de dealer in de ruitenwissertank. Kan je daarmee in de winter rijden/gebruiken…. Of houd de verwarming alles open… Om nu een tank leeg te spuiten voor winter spul er in vind ik ook weer wat
Welke winter hier? . Ik denk zelf als je het bijmengt met de winter versie het wel goed komt. Helemaal als je van dat geconcentreerde spul hebt. Dan de mengverhouding wat aanpassen.
Past
2000 Fiat Bravo 1.2 16V
2001 Fiat Bravo 2.0 20V
2002 Volvo V40 1.8 16V
2008 Volvo V70 2.5 20V
2015 Skoda Octavia 2.0D
Delorean TIme machine
In mijn ogen een oplossing die tijdelijk is , rubber word hard door weers invloeden dus onderste afstrijk rubber klapt slechter om , daarom dat geklapper .
de wisser gaat naar boven en weer terug dus gebruikt weerszijde van afstrijk rubber dus of om keren zin heeft is twijfelachtig .
Gaat om zicht bij regen , wil je toch wel goed hebben zeker in de nacht .
Sarnelli schreef: ↑09.09.2024 - 18:09
Vandaag voor het eerst een buitje meegemaakt met de SWF wissers. Tot nu toe geen streep te bekennen.
Heb ze hier besteld: https://www.nieuweruitenwissers.nl/volv ... blade.html
Er waren niet veel sites waar je deze SWF’s kon bestellen. Goede en snelle levering.
Ik heb het "fleeren" op men PE S60 dus ook.
Eerst geprobeerd met de RAIN-X Glass Polish om de ruit te reinigen en nadien met of zonder een verse laag Rain-X erop nog steeds het Fleeren.
Even googlen en ik heb de SWF set 119112 (met verwarming dus) gevonden hieronder voor slechts 126,88€ VOOR 2 SETS ..... bij1set kwam er anders +9€ verzenkosten bij
DISTRIAUTO https://www.distri-auto.be/swf/das-orig ... 4mEALw_wcB
Voorheen waren de originele Volvo wisserbladen ook van SWF (IIRC) (850 periode en voor mijn andere Volvo S60R), waarom ze naar Valeo zijn overgestapt af-fabriek?!?!
04 S60R FlashGreen/Nordkap, MT, 18"Peg's Graphite m. PZero 4 SC, TME DP + Exhaust, F+R Eurosport 2piece remschijven (slotted en drilled) + 18"Peg's Silver m. Nokian snowproof
24 S60 Polestar Engineered (455pk), Crystal White Pearl, 20" 5-Y spoke
JaRski schreef: ↑21.12.2025 - 10:08
Voorheen waren de originele Volvo wisserbladen ook van SWF (IIRC) (850 periode en voor mijn andere Volvo S60R), waarom ze naar Valeo zijn overgestapt af-fabriek?!?!
JaRski schreef: ↑21.12.2025 - 10:08
SWF zit mee in de Valeo groep (niet zolang trouwens) ... dat wil NIET zeggen dat ze dezelfde crap als Valeo verko
pen.... Misschien daarom de Valeo troep standaard naar Volvo gegaan is? Om eigen belang? de franse kennende!
Men S60R die 23 jaar is op PZero's heeft meer grip en ga ik harder de bochten zo goed als neutraal door zonder slip ...dan de standaard Michelin pilot sport die nu standaard op deze S60 PE staan! Hoe minder franse bagger op men karretjes staat des te beter. Ze kunnen al geen auto's bouwen dan wellicht ook geen banden en wisserbladen.
Om het even in extreem te vertalen, Renault trucks is eigendom van Volvo Trucks. Renault trucks krijgen heel veel van Volvo .... maar net niet DAT!
04 S60R FlashGreen/Nordkap, MT, 18"Peg's Graphite m. PZero 4 SC, TME DP + Exhaust, F+R Eurosport 2piece remschijven (slotted en drilled) + 18"Peg's Silver m. Nokian snowproof
24 S60 Polestar Engineered (455pk), Crystal White Pearl, 20" 5-Y spoke