Prijzen onderhoudsbeurt

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
AdB1955
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13

Kort geleden bij de Volvo dealer een jaarlijkse onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij een km-stand van 77.000 km (XC40 T2). Er waren geen bijzonderheden. Voor deze beurt + APK + updates + verlenging Volvo Assistance + wasbeurt was ik 425 euro kwijt. Dat viel me eigenlijk best mee want ik lees ook andere bedragen hier op dit forum. Los daarvan vraag ik me af: wat zou ik kwijt zijn geweest met een mild hybrid, een plug-in hybrid of een volledig electrische auto van hetzelfde type? Op het internet lees ik niets over zo'n vergelijk behalve dan dat het onderhoud van een volledig electrische auto veel goedkoper is (maar hoeveel goedkoper dan?)
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 4397
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Maar je weet wel wat de beurt inhoudt?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
AdB1955
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13

raspaardje schreef: 24.12.2024 - 07:53 Maar je weet w
Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7174
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Een PIH of mild hybrid kost niets meer of minder voor regulier onderhoud. Ik las laatst dat een BEV zo'n 35% minder onderhoudskosten heeft (voor wat het waard is).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
AdB1955
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13

Is het niet zo dat de onderhoudsprijzen bij oudere leeftijden en hogere km-standen een groter verschil laten zien??
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7174
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

In beginsel niet. Onderhoudsprijzen gelden per beurt (groot/klein) en bij bepaalde kilometrages/leeftijd zoals 240K/10 jaar bij een benzine VEA, krijg je extra kosten als een distributieriem. Uiteraard zal je naarmate leeftijd en kilometers oplopen naast standaard onderhoud wel slijtage delen moeten vervangen zoals remmen, banden, etc en is er meer kans op reparaties. Maar dat zijn dus allemaal kosten bovenop het standaard onderhoud.
Jou auto heeft een kleine beurt gehad kennelijk op basis van de werkzaamheden die je beschrijft.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 28092
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

AdB1955 schreef: 24.12.2024 - 08:12
raspaardje schreef: 24.12.2024 - 07:53 Maar je weet w
Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.
Gewoon een kleine beurt dus met apk dus.

Verwacht voor een volledig elektrische auto lagere onderhoudskosten aangezien daar geen olie, etc van vervangen hoeft te worden. Grootste (normale) onderhoudskosten daar aan zullen de remmen en slijtage aan het onderstel zijn net als jij die kosten een keer gaat krijgen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 4397
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gouwe schreef: 24.12.2024 - 09:14 Jouw auto heeft een kleine beurt gehad kennelijk op basis van de werkzaamheden die je beschrijft.
Dat is slechts olie en een oliefilter voor deze kleine beurt.
Software voor jouw 2021 XC40 is dit: https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... ease-notes
En PIH of mild hybrid hebben ook olie en filter dus geen verschil.

Vroeger kon ik reguliere onderhoudsbeurtprijzen online vinden maar nu niet meer.
Laatst gewijzigd door raspaardje op 24.12.2024 - 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21430
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mja...mijn zus rijdt een Polo uit 2022 en die heeft een grote beurt nodig.
Offerte van €850 bij de VW, remvloeistof, 4 bougie's, interieurfiltertje, paar liter olie, oliefilter...
Die €450 lijkt mij niet raar, bij mijn vorige diesel schreef ik al eens in een ander topic dat dit soort bedragen peanuts waren
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41682
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

fredhead schreef: 24.12.2024 - 10:09
AdB1955 schreef: 24.12.2024 - 08:12
raspaardje schreef: 24.12.2024 - 07:53 Maar je weet w
Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.
Gewoon een kleine beurt dus met apk dus.

Verwacht voor een volledig elektrische auto lagere onderhoudskosten aangezien daar geen olie, etc van vervangen hoeft te worden. Grootste (normale) onderhoudskosten daar aan zullen de remmen en slijtage aan het onderstel zijn net als jij die kosten een keer gaat krijgen.
Vergeet de banden niet. Bandenslijtage schijnt bij EV's hoger te zijn dan bij ICE's.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 31553
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Is inderdaad een normale prijs voor een kleine onderhoudsbeurt. Een BEV zal iets lagere reguliere onderhoudskosten hebben.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
-KJ-
5th Gear member
Berichten: 1264
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Ben schreef: 24.12.2024 - 10:20
fredhead schreef: 24.12.2024 - 10:09
AdB1955 schreef: 24.12.2024 - 08:12 Staat op de factuur vermeld: originele service (310 euro ex) - APK (40 ex) - oliefilter - pakking - vloeistoffen checken en bijvullen - service update - navigatie update - health check - volvo app - volvo card - software update - autowasbeurt. Maar het ging mij om de kosten die in rekening worden gebracht in vergelijking met andere genoemde types.
Gewoon een kleine beurt dus met apk dus.

Verwacht voor een volledig elektrische auto lagere onderhoudskosten aangezien daar geen olie, etc van vervangen hoeft te worden. Grootste (normale) onderhoudskosten daar aan zullen de remmen en slijtage aan het onderstel zijn net als jij die kosten een keer gaat krijgen.
Vergeet de banden niet. Bandenslijtage schijnt bij EV's hoger te zijn dan bij ICE's.
Het is maar net hoe je er mee rijdt. Mijn Michelin Pilot Sport 4 hebben na 48.000km nog 4mm profiel. Niet slecht voor een EV van 1735 kg. De huidige speciale EV versies van banden zullen het nog beter doen.
Xantippe
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13.02.2024 - 14:50

waar is rondom assen een garage met redelijke prijzen voor een onderhoudsbeurt voor een volvo xc40 van 2020 ,62000 km gerenden, sinds laatste beurt in feb 2025 6000 km gereden. De dealer is altijd fors aan de prijs ...
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 14139
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die biedt ook assistance aan en “levenslange” garantie op de onderdelen
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7174
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Alle waar naar zijn geld en ieder bepaalt voor zichzelf maar wat iets voor hem/haar waard is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7284
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Eind september was ik met een jaarbeurt bij 63K km, ook een € 488,- kwijt, incl interieurfilter. Dus zonder dat filter - € 60,-
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Stoyanov
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Hans Eilander schreef: 21.11.2025 - 13:19 Eind september was ik met een jaarbeurt bij 63K km, ook een € 488,- kwijt, incl interieurfilter. Dus zonder dat filter - € 60,-
Idem.
Wij rijden niet veel kilometers per jaar, en ja... dan zijn het relatief dure kilometers.
Aan de andere kant; als je meer kilometers rijd, kom je niet weg met een zogenaamde 'jaarbeurt'. Dan wordt het een duurdere kleine beurt of grote beurt.
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 7284
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Stoyanov schreef: 21.11.2025 - 16:46 Wij rijden niet veel kilometers per jaar, en ja... dan zijn het relatief dure kilometers. Aan de andere kant; als je meer kilometers rijd, kom je niet weg met een zogenaamde 'jaarbeurt'. Dan wordt het een duurdere kleine beurt of grote beurt.
Gemiddeld rij ik per jaar een 12.500 km. Vind de prijzen voor onderhoud best heftig. Daarom heb ik bewust 2 jaar terug een nieuwe XC60 Essential laten gaan. Want met een zwaardere motor, en AWD, ben je in de regel nog duurder uit met onderhoud. (Nog afgezien van meer MRB, en verzekering) ;)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
KRIEKJE21
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 14.10.2024 - 14:57

AdB1955 schreef: 24.12.2024 - 07:46 Kort geleden bij de Volvo dealer een jaarlijkse onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij een km-stand van 77.000 km (XC40 T2). Er waren geen bijzonderheden. Voor deze beurt + APK + updates + verlenging Volvo Assistance + wasbeurt was ik 425 euro kwijt. Dat viel me eigenlijk best mee want ik lees ook andere bedragen hier op dit forum. Los daarvan vraag ik me af: wat zou ik kwijt zijn geweest met een mild hybrid, een plug-in hybrid of een volledig electrische auto van hetzelfde type? Op het internet lees ik niets over zo'n vergelijk behalve dan dat het onderhoud van een volledig electrische auto veel goedkoper is (maar hoeveel goedkoper dan?)
Ik voor mijn mild hybride B4 2024 20.000 km beurt 495 euro bij de dealer, vindt het veel geld, maar je hebt 2 jaar Volvo garantiie ,dus je moet wel.
1 1/2 uur werk inclusive stofzuigen, en updates
Motorolie, en luchtfilter kost aan materiaal 100 euro
400 euro arbeid,
Waar hebben we het over
De monteur kost inmiddels ook 100 euro per uur
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7174
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

KRIEKJE21 schreef: 21.11.2025 - 17:21 ....Ik voor mijn mild hybride B4 2024 20.000 km beurt 495 euro bij de dealer, vindt het veel geld, maar je hebt 2 jaar Volvo garantiie ,dus je moet wel.
Je moet helemaal niets. Om garantie te kunnen claimen moet je alleen kunnen aantonen dat de auto volgens voorschrift fabrikant is onderhouden. Zelf sleutelen maakt dat wel lastig, maar je kunt naar elke universele garage, Volvo specalist of Kwikflut. Bij die laatste betaal ik ook 300 euro.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “XC40”