Kacheltje en snoer zijn binnen. En gelukkig, het werkt prima.
Hoelang vooraf schakelen jullie de verwarming in, rekening houdend met een laf Nederlands nachtvorstje?
Nu nog even een geschakeld stopcontact aanleggen
Calix motor en interieur verwarming
-
Bezemwagen
- 1st Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Urbexpeditie
- 7th Gear member
Ziet er netjes uit. Vlot geregeld trouwens.
Tijd durf ik niet te zeggen. Ik woon zelf in Zweden en hier is het nu -21°C
Tijd durf ik niet te zeggen. Ik woon zelf in Zweden en hier is het nu -21°C
-
Bezemwagen
- 1st Gear member
Min 21 al in Zweden
. Ik hoop dat dat nog even duurt, ik ben daar nog niet klaar voor!!
Ik ga eens beginnen met een kwartiertje en kijken wat dat doet. Nu hebben we een Audi e-tron. Die kun je lekker laten voorverwarmen via de app. Ik denk dat die het meestal redelijk ontdooit krijgt in 15 minuten. De warme lucht wordt wel beter door de auto verdeeld, en directer op de voorruit. We gaan het zien
Ik moet buiten nog ff een stopcontact aanleggen hiervoor. Als het wil lukken, maak ik met de opdrachten app op de telefoon een automatisering waarbij een Shelly inschakelt als het buiten onder de 4 graden is en er een werkafspraak in mijn agenda staat. De hele nacht laten draaien lijkt me geen best plan.
Ik ga eens beginnen met een kwartiertje en kijken wat dat doet. Nu hebben we een Audi e-tron. Die kun je lekker laten voorverwarmen via de app. Ik denk dat die het meestal redelijk ontdooit krijgt in 15 minuten. De warme lucht wordt wel beter door de auto verdeeld, en directer op de voorruit. We gaan het zien
Ik moet buiten nog ff een stopcontact aanleggen hiervoor. Als het wil lukken, maak ik met de opdrachten app op de telefoon een automatisering waarbij een Shelly inschakelt als het buiten onder de 4 graden is en er een werkafspraak in mijn agenda staat. De hele nacht laten draaien lijkt me geen best plan.
-
Urbexpeditie
- 7th Gear member
Ben benieuwd naar je bevindingen.
De schakeling via Shelly Control? Werkt dat goed denk je? Probleem hier is dat de meeste devices met -10 of -15°C niet meer schakelen. Misschien onder de overkapping wel omdat het minder vochtig is.
De schakeling via Shelly Control? Werkt dat goed denk je? Probleem hier is dat de meeste devices met -10 of -15°C niet meer schakelen. Misschien onder de overkapping wel omdat het minder vochtig is.
-
Bezemwagen
- 1st Gear member
De shelly blijft binnen, daar kan ik hem inderdaad betrouwbaarder schakelen.
Er loopt een kabel met 2 stuurdraden naar een buitencontactdoos. Daar pik ik er 1 van op voor de verwarming.
Het is waarschijnlijk maar voor 1 seizoen. Ik verwacht dat ik midden volgend jaar de opvolger van de e-tron wel gekozen heb. Maar tegelijkertijd: niets zo permanent als een permanente oplossing.
Er loopt een kabel met 2 stuurdraden naar een buitencontactdoos. Daar pik ik er 1 van op voor de verwarming.
Het is waarschijnlijk maar voor 1 seizoen. Ik verwacht dat ik midden volgend jaar de opvolger van de e-tron wel gekozen heb. Maar tegelijkertijd: niets zo permanent als een permanente oplossing.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
Motorblok verwarming, was dat niet een soort warmte element (spiraal) onderin de carterpan?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Edgecrusher
- 4th Gear member
Koelwater toch?
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
- Bover
- 8th Gear member
ik heb met hetzelfde kacheltje vanochtend de voorruit ontdooit het is nu -7 en ik heb dik pak sneeuw op de voorruit verwijderd. In ongeveer 45 min was de voorruit vrij en een beetje meer zie foto. Ik zet het kacheltje gewoon op dashboard op anti slipmat. Jij hebt het officieel goed voor elkaar..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie ....
-
Urbexpeditie
- 7th Gear member
Klopt. Zit in het koelwatercircuit.
Slim opgelost. Helaas gaat dit bij ons niet.Bezemwagen schreef: ↑21.11.2025 - 23:25 De shelly blijft binnen, daar kan ik hem inderdaad betrouwbaarder schakelen.
-
Bezemwagen
- 1st Gear member
Op het dashboard is natuurlijk veel slimmer!! Direct op de ruit is veel effectiever.Bover schreef: ↑22.11.2025 - 08:37 ik heb met hetzelfde kacheltje vanochtend de voorruit ontdooit het is nu -7 en ik heb dik pak sneeuw op de voorruit verwijderd. In ongeveer 45 min was de voorruit vrij en een beetje meer zie foto. Ik zet het kacheltje gewoon op dashboard op anti slipmat. Jij hebt het officieel goed voor elkaar..
Als die foto het resultaat is van 45 minuten dan ben ik de gemiddelde Nederlandse bevriezing wel kwijt in 15 minuutjes!!
Omdat hij eerst in Zweden is uitgeleverd heb ik stoelverwarming in de stoffen stoelen. Heerlijk!!
Nu de aux. verwarming werkt moet er nog iets gedaan worden aan de verlichting en liefst ook audio streaming/navi over de speakers.
Iemand suggesties? Ik las hier een niet onverdeeld succes met vervangende LED lampen.
-
Bob Boiten
- 2nd Gear member
Dat 'succes-verhaal' van die LED lampen komt van mij haha. Ik blijf voor nu bij een goed setje halogeenlampen.Bezemwagen schreef: ↑24.11.2025 - 11:07Op het dashboard is natuurlijk veel slimmer!! Direct op de ruit is veel effectiever.Bover schreef: ↑22.11.2025 - 08:37 ik heb met hetzelfde kacheltje vanochtend de voorruit ontdooit het is nu -7 en ik heb dik pak sneeuw op de voorruit verwijderd. In ongeveer 45 min was de voorruit vrij en een beetje meer zie foto. Ik zet het kacheltje gewoon op dashboard op anti slipmat. Jij hebt het officieel goed voor elkaar..
Als die foto het resultaat is van 45 minuten dan ben ik de gemiddelde Nederlandse bevriezing wel kwijt in 15 minuutjes!!
Omdat hij eerst in Zweden is uitgeleverd heb ik stoelverwarming in de stoffen stoelen. Heerlijk!!
Nu de aux. verwarming werkt moet er nog iets gedaan worden aan de verlichting en liefst ook audio streaming/navi over de speakers.
Iemand suggesties? Ik las hier een niet onverdeeld succes met vervangende LED lampen.
Voor wat betreft audio heb je verschillende opties. Ik zal er een aantal noemen. Voor sommigen heb je aanvullende opties/accesoires nodig.
1. Via een aux-kabel kun je eenvoudig je telefoon aansluiten en muziek afspelen. (aux-poort benodigd)
2. Je kunt de aux-poort ook vervangen door een bluetooth module waardoor je geen kabel meer nodig hebt. De bediening blijft dan wel alleen mogelijk via de telefoon. (aux-poort benodigd) https://vparts.se/nl/volvo-v50/teknik-t ... 33101.html
3. Als je handig bent kun je ook kiezen voor een bluetoothmodule van JustTech. Hij biedt verschillende varianten aan met elk hun eigen mogelijkheden en prijs. Het voordeel is dat deze set via de CD speler werkt en daardoor ook zonder RTI en/of Aux-poort te gebruiken is. https://www.tindie.com/products/justtec ... -c70-xc90/
4. Mocht jouw auto RTI hebben (originele navigatie) dan kun je deze vervangen door een aftermarket systeem met Android Auto/Apple Carplay. https://nl.aliexpress.com/item/10050057 ... Redirect=y
5. De allerlaatste serie van V50's is geleverd met een radio die beschikt over de mogelijkheid voor media streaming. De uitdaging hier is dat je zo'n headunit moet vinden en deze softwarematig gekoppeld moet worden aan de auto voordat deze werkt.
Die laatste is in mijn ogen de mooist oplossing, maar ook een van de meest lastige. Ik rijd nu bijna een jaar rond met optie 1 en dat werkt prima. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik komende week de module van optie 2 wil gaan bestellen om de tijd te overbruggen tot ik een headunit van optie 5 gekocht heb.
Volvo V50 Edition II - 2009 - 1.8L - Brilliant Blue