Ja dat is een goeie, misschien weet The Mechanic dit?
Is het niet meer dat de stationwagens niet volledig EV zijn bij Volvo, en daarom dus niet verkocht worden in EV-only land Noorwegen?
Ja dat is een goeie, misschien weet The Mechanic dit?
De XC60 en XC90 zijn wel nog gewoon nieuw te koop als hybrides, het zijn helaas echt de stations die sinds vorig jaar oktober niet meer te bestellen zijn. De voordelen voor elektrisch rijden verdwijnen wel langzaam aan, wat betekent dat de diesels niet meer aan te slepen zijn.
De ERAD is bij de XC60 en XC90 een gevoelig punt, ook soms bij lage km standen.
Om erachter te komen dat dat eigenlijk helemaal geen upgrade is?
Dat is van heel veel, vooral persoonlijke, factoren afhankelijk.raspaardje schreef: ↑26.11.2025 - 13:00Om erachter te komen dat dat eigenlijk helemaal geen upgrade is?![]()
Thanks! De achterklepveren zijn al onder garantie vervangen bij 100.000 km. Ik kan ook zelf op het forum zoeken, maar weet je toevallig zelf de kosten van de OBC?raspaardje schreef: ↑26.11.2025 - 12:59 De ERAD is bij de XC60 en XC90 een gevoelig punt, ook soms bij lage km standen.
Volgens mij is dit onderdeel een stuk minder gevoelig voor problemen bij de S/V60. Echter is dit model natuurlijk ook wat jonger dan de XC60 en XC90, misschien speelt dat een rol.
Verdere V60 T6/T8 issues bij hoge km/oplopende leeftijd: de achterklepveren die eraan gaan, een keer houdt je OBC lader er mee op. En degradatie van je accupakket natuurlijk.
Ik ben pas 29, dus mijn rug doet het nog goed.
Dat is inderdaad een hele mooie Polestar uitvoering! Vooral die kleur. Zou dat origineel zijn, of is die gewrapt?
1330 euro was de offerte van de dealer voor een kapotte OBC in een XC90, lees ik hier op het forum terug.DJBjorn schreef: ↑26.11.2025 - 18:57Thanks! De achterklepveren zijn al onder garantie vervangen bij 100.000 km. Ik kan ook zelf op het forum zoeken, maar weet je toevallig zelf de kosten van de OBC?raspaardje schreef: ↑26.11.2025 - 12:59 De ERAD is bij de XC60 en XC90 een gevoelig punt, ook soms bij lage km standen.
Volgens mij is dit onderdeel een stuk minder gevoelig voor problemen bij de S/V60. Echter is dit model natuurlijk ook wat jonger dan de XC60 en XC90, misschien speelt dat een rol.
Verdere V60 T6/T8 issues bij hoge km/oplopende leeftijd: de achterklepveren die eraan gaan, een keer houdt je OBC lader er mee op. En degradatie van je accupakket natuurlijk.
Als ik het goed herinner was het een speciale editie uit Litouwen! Gewrapt geloof ik, maar wel door Volvo zelf (kan het bij het verkeerde eind hebben). Vind het wel gruwelijk staan, maar denk dat ik binnen de kortste keren de velg door midden zou hebben hier.
Top, dank voor het zoeken!!raspaardje schreef: ↑26.11.2025 - 20:16 1330 euro was de offerte van de dealer voor een kapotte OBC in een XC90, lees ik hier op het forum terug.
En een v60 importeren geen optie? momenteel loopt er een mooie actie t8 performance of zoiets op de v60 in NLDJBjorn schreef: ↑26.11.2025 - 11:01De XC60 en XC90 zijn wel nog gewoon nieuw te koop als hybrides, het zijn helaas echt de stations die sinds vorig jaar oktober niet meer te bestellen zijn. De voordelen voor elektrisch rijden verdwijnen wel langzaam aan, wat betekent dat de diesels niet meer aan te slepen zijn.
Zoals hier omschreven: https://www.motor.no/aktuelt/volvo-slut ... rge/285405
“De beslissing om te stoppen met de verkoop van stationwagens geldt alleen voor Noorwegen; de verkoop van de XC60 en XC90 gaat gewoon door.
“Met een vrijwel volledig elektrische nieuwautomarkt en een bevolking die in toenemende mate de voorkeur geeft aan SUV’s, is het logisch om nu te stoppen met de verkoop van de V90 en V60. We blijven volop inzetten op elektrische modellen.“”
Heb ik bekeken, maar import is helaas niet interessant. Na alle Noorse belastingen zit je hier op ongeveer €19.000 - €25.000 duurder dan de prijs in Nederland. Dan toch maar weer terug verhuizen