Aircoproblemen na 2.0 vervanging

Plaats reactie
SvenvH
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.11.2025 - 17:55

Hoi allemaal,
Na een uitstapje gemaakt te hebben naar een Audi TTS wil ik eigenlijk heel graag wel weer een Volvo hebben. Ik zit te kijken naar een V60 D6 maar lees veel verhalen over de aircopomp die in het begin kapot ging. Ik heb er nu 1 op het oog waarvan de ISG, OBC en distributieriem recentelijk vervangen zijn. De aircopomp is inmiddels al weer 3 jaar geleden van deze auto. En nu dus mijn vraag. Hoeveel mensen hebben nog problemen gehad met de aircopomp na de 2.0 vervangingsmethode? Ik lees her en der dat dit de definiteve oplossing is geweest voor dit probleem.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 7214
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Er zijn helaas meerdere verhalen van mensen die ook na de zogenaamde 2.0 vervanging van de aircopomp deze opnieuw hebben moeten laten vervangen.
Reken op een kostenpost van rond de 2500 euro als het zich ook bij jou zou voordoen. Voordeel is dat je dan wel levenslange garantie hebt via de Volvo dealer.
Als je een mooi en goed onderhouden exemplaar op de kop kan tikken zou ik die 2500 in een reservepotje stoppen/ dan wel mentaal incalculeren dat je hem moet vervangen.
Verder is de D6 een fantastische auto vond ik.
Zoek hier anders ook even op het forum op 2.0 of zo. Loopt een apart draadje over.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
SvenvH
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.11.2025 - 17:55

Gouwe schreef: 02.12.2025 - 17:15 Er zijn helaas meerdere verhalen van mensen die ook na de zogenaamde 2.0 vervanging van de aircopomp deze opnieuw hebben moeten laten vervangen.
Reken op een kostenpost van rond de 2500 euro als het zich ook bij jou zou voordoen. Voordeel is dat je dan wel levenslange garantie hebt via de Volvo dealer.
Als je een mooi en goed onderhouden exemplaar op de kop kan tikken zou ik die 2500 in een reservepotje stoppen/ dan wel mentaal incalculeren dat je hem moet vervangen.
Verder is de D6 een fantastische auto vond ik.
Zoek hier anders ook even op het forum op 2.0 of zo. Loopt een apart draadje over.
Oke, helder. Hij is volledig dealer onderhouden op de laatste beurt na. En gewrapt in donkergroen met de cognac stoelen. Mooi is die dus wel!
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”